Szukaj

Informacje o Kia Magentis II Sedan 2.0 i 16V 145KM 107kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2000 roku. W ofercie koreańskiej marki zastąpił w Europie model Clarus. W Stanach Zjednoczonych znany jest pod nazwą Optima, a wprowadzono go w miejsce modelu Credos. Pierwsza generacja Magentis została zbudowana na bazie Hyundaia Sonaty, z którym auto dzieliło wiele komponentów. W 2004 roku samochód przeszedł face-lifting, a od 2005 roku oferowana jest jego druga generacja. W 2009 roku Magentis został poddany kolejnej modernizacji autorstwa nowego stylisty Kii, Amerykanina Petera Sheyera.
czytaj więcej
Powagosław
Odświeżony Magentis kojarzy się z Hondą Accord (z przodu) i Lexusem IS (z tyłu). Wzorce dobre, ale ostateczny efekt dość blady. Jedyny argument za głosem na tak, jest cena. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla niemieckiego emeryta. Gdybym nim był, kupiłbym dla siebie i dla brata. W końcu na starość odłożyłem trochę marek. Jawohl, Herr Reinhard? ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~herbu
Kia Magentis II
Sedan 2.0 i 16V 145KM 107kW
Na plus przestronność, komfort, bezawaryjność, wyciszenie, rozplanowanie wnętrza, ergonomiczność, cena. Na minus zużycie paliwa, oraz lakier - mógłby być lepszy. Generalnie mogę śmiało stwierdzić, że Kia była dla mnie nie lada zaskoczeniem.Spodziewałem się prostego, plastikowego wnętrza, o nudnym designie, od takiego nudnego, japońskiego stylu. Jakże się myliłem - auto jest wykonane bardzo porządnie, we wnętrzu nic nie skrzypi, nie trzeszczy nie urywa się. Porządna robota. Materiały użyte wewnątrz również zasługują na bardzo wysoką ocenę. Po przejechaniu ćwierć miliona km prawie nie widać śladów użytkowania. Mechanicznie auto czerpie z japońskiej motoryzacji lat 90-tych. Jest to akurat bardzo duży plus, gdyż auta japońskie z tamtych lat słynęły z niezawodności. Kia potwierdza to w 100%. Niezawodnością bije na głowę całą motoryzację francuską, niemiecką, czy obecną japońską. Klasa. W przypadku Kia Magentis można mieć naprawdę wiele, za naprawdę niewiele.
1,7
~grzeskudzin@wp.pl
Kia Magentis II
Sedan 2.0 i 16V 145KM 107kW
Caloksztat to za te pieniądze to co jest oferowane to skandal. Wedug mojej opinni na temat tego auto to olbrzymiara rola Dilera i Serwisu. Diler można stwierdzic jest dobry bo wcisno mi to co nazywa się samochodem a Serwis to tragedia. Przyklad brak klocków w Serwisie w Warszawie. Sprężarka klimatyzacji to wielka pomylka co do samochodu to również kit lub fajans w ladnym opakowaniu.
4,8
~krzysztofjw@wp.pl
Kia Magentis II
Sedan 2.0 i 16V 145KM 107kW
bardzo zadowolony auto nie dla snobów preferujących gołe Paski, i nie dla pseudo-ekspertów plujących na wszystko co nie niemieckie
Kia Magentis II Sedan