Szukaj

Informacje o Kia Magentis II

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2000 roku. W ofercie koreańskiej marki zastąpił w Europie model Clarus. W Stanach Zjednoczonych znany jest pod nazwą Optima, a wprowadzono go w miejsce modelu Credos. Pierwsza generacja Magentis została zbudowana na bazie Hyundaia Sonaty, z którym auto dzieliło wiele komponentów. W 2004 roku samochód przeszedł face-lifting, a od 2005 roku oferowana jest jego druga generacja. W 2009 roku Magentis został poddany kolejnej modernizacji autorstwa nowego stylisty Kii, Amerykanina Petera Sheyera.
czytaj więcej
Powagosław
Odświeżony Magentis kojarzy się z Hondą Accord (z przodu) i Lexusem IS (z tyłu). Wzorce dobre, ale ostateczny efekt dość blady. Jedyny argument za głosem na tak, jest cena. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla niemieckiego emeryta. Gdybym nim był, kupiłbym dla siebie i dla brata. W końcu na starość odłożyłem trochę marek. Jawohl, Herr Reinhard? ~Luzacjusz

Kia Magentis II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Magentis II

Liczba ocen: 48
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Krystian
Kia Magentis II
Sedan 2.7 V6 188KM 138kW
Kto nie spróbuje, ten niech żałuje. Nie będę więcej płacił za znaczek BMW czy inny z tzw. segmentu premium skoro Kia oferuje poza tylnym napędem to samo w dużo niższej cenie. Jeżeli mam doszukać się w tym samochodzie jakiś wad, to tak na poważnie ciężko jakiekolwiek znaleźć. Na pewno minusem będzie spalanie paliwa. Autem trzeba się nauczyć jeździć, aby automat niepotrzebnie nie redukował ciągle biegu, co powoduje wzrost apetytu na paliwo. Jest to doskonały samochód na dalekie podróże autostradowe.
4,8
~herbu
Kia Magentis II
Sedan 2.0 i 16V 145KM 107kW
Na plus przestronność, komfort, bezawaryjność, wyciszenie, rozplanowanie wnętrza, ergonomiczność, cena. Na minus zużycie paliwa, oraz lakier - mógłby być lepszy. Generalnie mogę śmiało stwierdzić, że Kia była dla mnie nie lada zaskoczeniem.Spodziewałem się prostego, plastikowego wnętrza, o nudnym designie, od takiego nudnego, japońskiego stylu. Jakże się myliłem - auto jest wykonane bardzo porządnie, we wnętrzu nic nie skrzypi, nie trzeszczy nie urywa się. Porządna robota. Materiały użyte wewnątrz również zasługują na bardzo wysoką ocenę. Po przejechaniu ćwierć miliona km prawie nie widać śladów użytkowania. Mechanicznie auto czerpie z japońskiej motoryzacji lat 90-tych. Jest to akurat bardzo duży plus, gdyż auta japońskie z tamtych lat słynęły z niezawodności. Kia potwierdza to w 100%. Niezawodnością bije na głowę całą motoryzację francuską, niemiecką, czy obecną japońską. Klasa. W przypadku Kia Magentis można mieć naprawdę wiele, za naprawdę niewiele.
5,0
~phenyl
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Samochodu na poważnie szukałem dobrych kilka miesięcy, a byłem do tego zmuszony, ponieważ mechanik zepsuł mi poprzednie auto do tego stopnia,że jakakolwiek resuscytacja była bezsensowna.Codziennie po kilka godzin ślęczałem przede wszystkim tutaj na autocentrum, wertowałem ogłoszenia,dzwoniłem,wysyłałem ekspertów itp.Kosztowało mnie to dużo czasu i pieniędzy.Nie miałem swojego faworyta,zupełnie nie wiedziałem co kupić, dopiero poszukiwałem czegoś co byłoby dla mnie idealne. Postanowiłem szukać wśród aut niedoszacowanych czyli takich,które są mało znane i dzięki temu tanie a parametry mają zbliżone do aut 20-30 tys. droższych.Pozostałe kryteria, które sobie obrałem poza niedoszacowaniem to, że ma to być segment D,najlepiej sedan,czarny,mocny silnik, benzyna najlepiej z instalacją lpg, manual, auto mało awaryjne, nierdzewiejące, tanie potencjalne naprawy,łatwy dostęp do żarówek,auto mające wygląd,tanie w utrzymaniu.Bardzo trudno było znaleźć coś co spełnia wszystkie te kryteria.Pojawiały się peugot 607 i 407, chevrolet cruze i captiva, dodge caliber mimo, że to suv, potem toyota avensis, peugot 508, vv passat cc, ale w tych autach cena była trochę za wysoka.Były na widelcu ford mondeo, Citroeny i hundaye, ale wszędzie coś było nie tak.I nagle dowiedziałem się o istnieniu JEJ, Kia Magentis, nawet nie wiedziałem wcześniej, że coś takiego istnieje.Samochód, w którym zakochałem się od pierwszego wejrzenia,spełniający wszystkie wytyczne,które sobie wcześniej obrałem, po prostu cud!Żeby nie było,że jestem gołosłowny, napiszę komentarz po roku użytkowania i przejechaniu 14 000km.Wygląda to tak, że leję tylko paliwo i płyn do spryskiwaczy.Oleju nie bierze,, płyn chłodniczy od roku na jednym poziomie.Dwa razy przepaliła się żarówka, ale to wina żarówek bo tu idą h7 i one są krótkożywotne.Raz zapaliła mi się lampka checkengine, ale zatankowałem złej jakości gaz, po skasowaniu błędu i tankowaniu na renomowanych stacjach paliw już się nie zaświeciła.Auto mocne, na autostradzie jadę głównie lewym pasem, ma ciąg do przodu niesamowity.Na benzynie jest jeszcze lepiej niż na gazie.Wyprzedzać jest bardzo łatwo.Miejsca w samochodzie tyle, że można leżeć i jechać.Podłokietnik bardzo wygodny.Widoczność ok,świszczy tylko przy bardzo dużych prędkościach.Auto zwraca uwagę.Przez całe życie oprócz swojej widziałem jeszcze 2 a trochę jeżdżę.Ja mam do tego wersję amerykańską różniącą się trochę, dokładnie takiej jeszcze nie spotkałem.Wszystko w najlepszym porządku.Jestem BARDZO ZADOWOLONY. Ps. Z poprzednim autem byłem 3 razy lawetowany, i odwiedziłem kilkanaście mechaników, miałem najróżniejsze przygody także bezawaryjność to dla mnie poprostu nr 1.
Średnie spalanie dla Kia Magentis II
9,0 – 12,4
l/100 km
6,8 – 7,4
l/100 km
8,2 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
kia power to surprise!!! Na pewno Magentis sprawi nam wiele niespodzianek i to nie miłych....wręcz żenujących poczynając od spalania.. (diesel) jest on wysoce nieekonomiczny mimo 6 stopniowej skrzyni i jazdy do 100 km/h spala na trasie 8l według wskazań komputera i to nie w 5 osób i bagaż... wiec te książkowe spalanie mogą sobie wsadzić razem z ta gwarancją:D 7 lat gwarancji na.....waciki hehe mimo chęci to nadal jest koreańska kiła której się nie da leczyć.... NIE POLECAM jak ktoś się chce zdecydować na nową lub używaną KIA lepiej kupić auto japońskie, niemieckie lub francuskie....byle nie koreańska kiłę bo to żenua!!!!
7,0
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
W odróznieniu od większości traktorów ten jest ekonomiczny, można osiągnąć 5l na 100. W D na autostradzie przekraczał 10 przy jeździe jak wszyscy, ale wiadomo traktor dobry do PL gdzie jeżdzisz 80-90 i tak jesteś piratem. Miasto 8l, w małym miasteczku dojazdy 3km do pracy to ponad 10l wychodzi bez wariacji.Diesel nielubi krótkich odcinków. Naprawy nie wiem, ale jak wiadomo przy 100.000km w dieslu zaczyna się wszystko sypać i trzeba uciekać, póki naród to łyka. Zapewne koło dwumasowe, DPF, wtryski,turbo i inne traktorowe przypadłośći bedą również męczyć Kijanę. A koszt napraw będzie przekraczał wartość pojazdu.
6,6
Kia Magentis II
Sedan 2.0 CRDi 140KM 103kW
Przejechałem 7000 km. Jeżdżę spokojnie, raczej nie mam zacięcia rajdowego. Niestety nie mam komputera, ale każde tankowanie notuję. Najniższe spalanie na całym baku odnotowałem w trasie do Chorwacji (4 osoby + bagaż). Jechałem niezbyt szybko do 140 km/h. Spalił 5,8 l/100km. Najwyższe na A4 (130÷180 km/h) - spalił 7,8 l/100 km. Trasa mieszana jaką robię zazwyczaj (w tygodniu do pracy 10 km tam i 10 km z powrotem po mieście), weekendy trasa ok. 100 ÷ 150 km to spalanie ok. 6,75 l/100 km (ok. 10 podobnych tankowań). To chyba bez rewelacji bo to o jakiś 1 litr więcej niż obiecuje producent, ale z drugiej strony samochód ciężki 1,7 tony.
Kia Magentis II