Szukaj

Informacje o Kia EV6 58 kWh 170KM 125kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2021 roku
Typ silnika elektryczny
Moc silnika 170 KM (125 kW)
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 1
Ogólna ocena
5,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Krzysztof
Kia EV6
Crossover 58 kWh 170KM 125kW
Przesiadłem się na EV6 z Lexusa. Użytkowałem wcześniej już wszystkie powszechne marki od niemieckich, francuskich po japońskie i amerykańskie łącznie ponad 40szt, limuzyny, sportowe, SUV-y, kabriolety, pickupy... Ten samochód zachwyca jednak pod każdym względem, zwłaszcza że prezentuje komfort wyższy od Lexusa czy Mercedesa klasy E za połowę ich ceny. Pierwszy najważniejszy wniosek dla niezdecydowanych to fakt że w chwili obecnej auto elektryczne w Polsce to tylko jako drugi pojazd w domu i w zasadzie tylko do jazdy wokół miejskiej. Po drugie dla posiadaczy własnego zasilania a najlepiej przy własnej elektrowni wiatrowej lub słonecznej, bo koszt ładowania na niektórych stacjach to odlot gdy ceny sięgają nawet 3,5zł za kWh. Kolejny ważny wniosek, to wybór wersji pojazdu czyli wielkości baterii. Otóż przy powyższych założeniach najlepszy wybór to 58kW z realnym zasięgiem w cyklu mieszanym ok. 320km. Wersja 77kW przejedzie w takim cyklu maksymalnie 380km. Wynika to ze średniego zużycia energii dla cięższej wersji i mocniejszego silnika, która jak sprawdziłem praktycznie wynosi minimum 2kWh na każde 100km. Czy warto więc płacić 20tys więcej za 60 km zasięgu i za 1 sek szybciej do setki? Moim zdaniem nie, zwłaszcza że przy ponad 100kg cięższym pojeździe o większej baterii, zauważalny będzie wpływ większej masy na prowadzenie auta w ciasnych zakrętach. Zanim nabyłem ten pojazd odbyłem jazdy próbne w 2021r. wszystkimi dostępnymi elektrykami na polskim rynku od mercedesa, forda, peugeota itd. Otóż żaden nie jest tak sprytnie zrównoważony pod względem jakości prowadzenia jak KIA i to nawet bliźniaczy Hyundai jest o wiele gorszy. Oczywiście są jeszcze gusta estetyczne o których się nie dyskutuje, ale żaden z wymienionych wcześniej ( z wyjątkiem Hyundaia) nie ma instalacji 800V która zapewnia tak szybkie ładowanie DC, bo Porsche to przecież prawie trzykrotnie droższy wydatek. Ostatni wniosek: czy warto wydawać 300 a nawet 600tys zł za coś co można już mieć za 178tys? Tyle właśnie wydałem na drugi samochód miejski dla domu i to o bardzo ciekawym wyglądzie, przyzwoitych parametrach jezdnych i wystarczających gabarytach oraz komfortowych warunkach podróżowania. Oczywiście kto bogatemu zabroni wydać więcej, ale czy warto, skoro za 5 lat kolejne wynalazki mogą całkowicie odmienić nasze obecne doświadczenia motoryzacyjne przy nieuniknionej utracie wartości pojazdu używanego.
5,0
~hiszpan.cg
Kia EV6
Crossover 58 kWh 170KM 125kW
Słyszymy tylko opony i opływy zewnętrznego powietrza (Wyciszenie)
Kia EV6