Szukaj

Informacje o Kia Clarus I Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1996-2001. Pierwszy duży rodzinny sedan Kii produkowany na dużą skalę. Model debiutował na rynku koreańskim w 1996 roku pod nazwą Credos (pod tym szyldem sprzedawano go również w RPA i Australii). Dopiero dwa lata później, jako Clarus trafił do Europy. Samochód zbudowano na bazie Mazdy 626, Clarus dzielił z nią większość podzespołów. W 2000 roku model przeszedł gruntowną modernizację. Rok później został zastąpiony przez Kię Magentis.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 171 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Kia Clarus I Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW 1996-1998
9,5
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Clarus I
Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW
zuzycie na trasie moze spasc nawet do 6,5 litra jak zalewa sie dobrej jakosci paliwo i nie przekracza 3tys obrotow , w miescie jest troche gorzej bo ok 8,5L ale niema co narzekac hondy z tych lat spalaja srednio 2 litry wiecej, cen przegladow nie biore pod uwage bo nikt normalny nie oddaje ponad 10 letniego samochodu do serwisu, ceny czesci mieszcza sie w tym samym zakresie co samochodow japonskich, co wcale NIE OZNACZA ze drogo, panuje jakis debilny mit ze czesci do japonskich sa drozsze niz vw czy inne padaczki europejskie ktore sie czesciej psuja a ceny czesci sa takie same jak nie wyzsze
13,8
Kia Clarus I
Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW
Według mojej opinii auto nie należy do oszczędnych, po zamontowaniu nowej instalacji gazowej myślałem ze coś nie tak jest ustawione gdy po zatanowaniu pojazdu okazało się, iż zużywa on około 18 litrów gazu na 100 km. Byłem dwa razy w autoryzowanym warsztacie bo nie mogłem uwierzyć, że silnik zuzył taką dużą ilość gazu. Dotyczy to głónie jazdy po warszawskich zatłoczonych ulicach. Jak większość twierdzę iż po zamontowaniu instalacji gazowej spadek mocy jest niewielki ale zużycie gazu naprawdę duże jest przy tym. Ponadto pragnę nadmienić, iż w czasie jazdy ledwo dotykałem pedału gazu oraz starałem się dostosować biegi maksymalnie do prędkości obrotowej silnika. ic nie pomogło dalej pali 17 litrów pomimo, iż ustwienie komputera sterującego instalacja gazową jest właściwe i nic nie da się z niego wydusić żeby zuzywał mniej gazu. Myslę iż istotna rolę w tak duzym zużyciu paliwa odgrywa ciężar pojazdu. Chętnie podzielę się opinią o tym samochodzie lub doradzę w pewnych sprawach, o których wiedzę nabyłem bedąc właścicielem tegoż samochodu.
10,0
Kia Clarus I
Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW
jak na 1330kg masy na pusto to jest super spalanie moj samochod to rocznik 99,silnik ma 160000 przebiegu a rzeklbym ze spala tyle co nowy, 13 litrow to przy bardzo agresywnej jezdzie w cyklu mieszanym to i tak bardzo dobry wynik
Kia Clarus I Sedan