Szukaj

Informacje o Kia Cerato Hatchback 2.0 CRDi 112KM 82kW od 2004

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2004 roku. Cerato został wprowadzony na rynek jako następca serii modeli: Shuma, Sephia i Spectra. Z Shumą był zresztą spokrewniony konstrukcyjnie. W Europie samochód nie zrobił większej kariery, w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, gdzie zaraz po przemianie ze Spectry w Cerato, stał się najlepiej sprzedającym się autem marki. Cerato wycofano ze Starego Kontynentu w 2008 roku. Tu ze znakomitym skutkiem zastąpił go model Cee’d.
czytaj więcej
Powagosław
Popularność tego samochodu w Stanach Zjednoczonych powinna być bezcennym narzędziem do określenia różnic w motoryzacyjnych gustach Europejczyków i Amerykanów. Bo podobał się tylko tym drugim. I pytanie: kto gustu nie ma? ~Powagosław
Luzacjusz
Brzydszą rasą sedanów jest tylko ta, do której należą Renault Thalia i Skoda Fabia. Powinni zrobić taki zlot najbardziej szkaradnych małych sedanów. Cerato na pierwszy szereg byłby za ładny. Ale do drugiego? Jak znalazł. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Raptor
Kia Cerato
Hatchback 2.0 CRDi 112KM 82kW
Bardzo dobra jakość samochodu przy umiarkowanej cenie z rynku wtórnego. Samochód dobrze wyposażony: klimatronik, pełna elektryka, 10 poduszek powietrznych, system isofix. Według mnie jest to niedoceniony lider w tej klasie aut. Kiedy kia wypuściła ten model w 2004 roku mało kto wybierał super wyposażonego diesela w cenie benzynowego golfa. Poprzednie modele koreańców ze względu na blacharkę, ekonomikę i awaryjność nie przemawiały za zakupem tego modelu. Po latach okazało się, że to nie tylko dobrze wyposażony i bezpieczny samochód, ale również super bezawaryjny! Kia cerato to nic innego jak dzisiejsze ceed z tym, że ceed jest produkowane na ilość na słowacji, a cerato produkowane było w koreii z dużą dbałością aby przyciągnąć klientów-nie udało się. Dlatego obecnie użytkownicy cerato mają wiele dobrego do powiedzenia o tym modelu. Moja ocena jest taka, że cerato to jeden z najlepszych compaktów z lat 2005. Oczywiście polecam
4,5
~Jan G.
Kia Cerato
Hatchback 2.0 CRDi 112KM 82kW
Polecam ten samochód dla każdego kto jest już znudzony niemieckimi samochodami i nudnymi japońcami. Ten samochód to kompromis między udanym golfem 5, a niezawodną toyotą corollą. Jest tu dużo więcej przyjemności z jazdy niż w golfie, a pod względem usterkowości może nawet bije toyotę! Cerato jest samochodem mało popularnym na naszym rynku, ale sympatyków nie brakuję (jeszcze nie słyszałem od żadnego użytkownika tego samochodu złej opinii). Warto chyba podkreślić fakt, iż pracuję na serwisie KIA :) Wierzcie lub nie, ale od 2006 roku ani jedna cerato nie przyjechała na serwis z usterką! Tylko na przeglądy związane z wymianą oleju i filtrów. Na podstawie tego sam nabyłem ten samochodzik przeszło rok temu z rynku wtórnego (francja) i potwierdzam - samochód bezawaryjny. Wadą fabryczną tego modelu jest błędnie działający komputer oraz wibracje silnika przy zbyt niskiej prędkości obrotowej (do 1500obr).
4,5
~Kamil
Kia Cerato
Hatchback 2.0 CRDi 112KM 82kW
Długo przymierzałem siędo napisania tego komentarza, ale to dlatego, że chciałem ten samochód troszkę przetestować. Jeździłem wieloma autami, na prawdę różnych klas tak więc nie zachwycam się byle czym. Ogólnie autko mi się bardzo podoba, fajne jest z linii nadwozia (mam dodatkowo spojler nad szybą i progi obniżające) no i fajnie się spisujące. miałem jużkiedyśdoczynienia z kia i nie mogłem nic złego na to autko pwoiedzieć i dalej uważam że są to dobre auta, może prestiż nie ten, ale mając passata b5fl z 2004r i ciągle będąc z nim na przeglądach zwątpiłem w te auta prestiżowe. Poza tym nie lubięrzucać się na ulicy tak bardzo w oczy, dlatego wybrałem samochód wyglądający jak toyota corolla na pierwszy rzut oka, a znaczek kia sprawia że część osób szydzi z tej marki, i dobrze, nie muszą wiedzieć że to kawał solidnej roboty.

Usterki Kia Cerato

Liczba wpisów: 4
Wysokie spalanie i momentami spadek mocy
  • Kia Cerato Hatchback 2.0 CRDi 112KM 82kW od 2004
  • silnik
Witam, Mam problem - niedawno kupiłem samochód Kia Cerato 2.0 CRDI z 2005r. Problem dotyczy dość wysokiego spalania 7.5 l - to norma przy oszczędnej jeździe, czasami również podczas jazdy mam odczucie, że autu tak jakby brakuje mocy. Dodam również, że gdy kupiłem auto strasznie szarpało silnikiem, problemem tego okazał się zabrudzony wtrysk, po wyczyszczeniu wszystko było ok. Auto przeszło po zakupie pełną obsługę techniczną. Czy problemem tego może być jakiś syf i być może filtr paliwa jest do wymiany? Czy może być jakaś inna przyczyna? Proszę o pomoc i z góry dzięki :)
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Gaśnięcie silnika przy wysokich obrotach
  • Kia Cerato Sedan 2.0 CRDi 112KM 82kW od 2004
  • silnik
Witam, moja KIA cierpi na to, iż przy gazie wciśniętym powyżej 80% jest szansa, że samochód zgaśnie. O wciśnięciu gazu na 100% nie ma mowy, bo jest to pewna odcinka paliwa(auto nie ma immobilizera). Po zgaśnięciu silnika jest problem z odpaleniem i jedyny sposób by odpalić samochód jest wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki, zamknięcie auta z kluczyka następnie otwarcie i uruchomienie samochodu po czym świeci się check engine(kod błędu to P1189). Sam proces gaśnięcia jest nieprzyjemny i nieprzewidywalny, jako, że nieraz zdarzyło mi się to podczas wyprzedzania. Samochód był w wielu warsztatach, w tych drogich i dobrych też, lecz ciągle nic. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Po wymianie sprzęgła ciężko wchodzą biegi
  • Kia Cerato Hatchback 1.6 i 16V 105KM 77kW od 2004
  • układ napędowy
  • 230 tys. km
Po wymianie sprzęgła i po przejechaniu ok. 8000 tys km ciężko wchodzą biegi i sprzęgło łapie przy samym dole czy jest w nim regulacja
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Cerato Hatchback