Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 128 KM (94 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Całokształt - Układ jezdny - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~Qmill
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Kia Cee'd JD Kombi 2012 rok 1.6 CRDI 128km DPF 335k potwierdzonego przebiegu, pełna historia Wersja M z pakietem Komfort Wóz bajecznie tani w utrzymaniu Wóz jeżdżący w 1 z trybów o wiele lepiej, niż obiecuje logo nad grillem Niskie spalanie przy świetnej elastyczności Świetnie wykonane wnętrze z dużą ilością miękkich powierzchni Wóz bezobsługowy z silnikiem trwalszym od 1.9TDI Szybszym od TDI Cichszym i bardziej kulturalnym Równie odpornym na jakość paliw Mając wtrysk Common Rail, a nie starożytny układ pompy wtryskowej Na dodatek z wiecznym łańcuchem Wóz o wiele lepszy, niż opinia o nim krążąca
4,3
~szawlon
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Auto ok chociaz nei ma tego czegos,niby ladne ale jednak coś nijakiego w nim siedzi.Plusy-wyciszenie,ergonomia,w sumie nijaka uroda ale nie jest to Skoda-pasztet,niezawodnosć....Minusy....duperele takie jak miekki lakier,niewydajna klima,a to łozysko padnie a to swieca żarowa a to klima zgubi czynnik chłodzący,czujniki parkowania szlag trafił,mało miejsca z tyłu,niewygodne fotele (tył-przód bez zarzutu) i smiesznie mały bagaznik.Bagażniczek raczej....Kombi mniejsze niz niejeden sedan....ech....Auto firmowe,nie mój wybór,prywatnie Focus 2016.....No i jeszcze to niskie zawieszenie....Zwłaszcza progi non stop problem i....dziwnie łamany pedał hamulca -w polowie dodawania tzreba go stopą jakby "złąmać"....dziwne uczucie....
4,7
~h0rnet
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
To mój pierwszy Koreańczyk i szczerze przekonałem się do tej marki. Moje następne auto to pewnie też będzie KIA lub Hyundai. Doskonały, niezawodny i ekonomiczny silnik jest największym plusem tego auta. Do tego świetnie się prezentuje mimo upływu lat. Szczerze polecam.
Åšrednie spalanie dla Kia Ceed II Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
Przy normalnej jeździe (30% 140km/h na autostradzie, 40% 50-60 / 90-100 poza miastem, i staniu w korkach w dużym mieście 30%) średnio wychodzi ok 5,3 - 5,7l. Na autostradzie z tempomatem na 135 i pełnym zapakowaniem (4osoby + pełny kufer) 5,2 - 5,3. Na 'bardzo spokojnych' drogach udało się zrobić 4,2 - 4,3. Po samym wielkim zakorkowanym mieście podejdzie pod 8. Bez DPFa byłoby jakieś 0,5l/100km i jest to bardzo denerwujący wynalazek dla świadomych ludzi (dopalanie automatyczne - to 'niewidoczne' co 200, 300, 400km, max co 500km. Dla tych co nie ogarniają - nawet nie zauważą, że jest. Awaryjnego dopalania jeszcze nie widziałem. Dla porównania w benzynie podobnych rozmiarów w tych samych trasach z tym samym stylem jazdy (średnie,max, min): 8,5 ; 13 ; 6,5, także średnio ok 3l/100 lepiej niż Pb
5,1
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
To mój kolejny raport po przejechaniu następnych 10k km (łącznie na liczniku jest już 15k km). I tak jak poprzednio podaje wartości średnie z całego okresu użytkowania. Tak samo jak poprzednio, podane przeze mnie to wartości obliczone własnoręcznie z ilości tankowanego paliwa oraz przejechanych km. Dla porównania również podam dane odnotowane przez komputer. 5.16 (obliczone) = 5.31 (komputer) - to średnie spalanie z całego okresu użytkowania. 5.98 (obliczone) = 6.1 (komputer) - to najwyższe zanotowane spalanie (załadowany, ok 70% autostrada z prędkościami ok 140-150 km/h). 4.24 (obliczone) = 5.0 (komputer) - to najniższe zanotowane spalanie (jazda po autostradzie z max 120 km/h ale bardzo załadowany - wakacyjny wyjazd). Jak teraz widać komputer potrafi kłamać nawet o 0,76 l/100km. Jednakże gdy znowu przeliczymy średnią ważoną z wszystkich odnotowanych pomiarów oraz z wszystkich wskazań komputera, dalej nie ma tragedii. Mianowicie 5.16 (obliczone) = 5.31 (komputer). Różnica na poziomie 0,15 l/100km. Wniosek: komputer zawyża lekko spalanie - co mnie pozytywnie zaskakuje. Dodatkowo dodam, że również teraz bardzo rzadko forsowałem silnik, cały czas staram się stosować do zasad Eco jazdy oraz tankuję co jakiś czas lepsze paliwo. Tak jak koledzy pisali wcześniej nie stwierdzam znaczącego spadku spalania podczas jazdy na lepszym paliwie. Następny raport po jakiejś następnej rozsądnej wartości przejechanych kilometrów.
5,8
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 128KM 94kW
W porównaniu z wolnossącą benzyną w tym samym rozmiarze jaką jeździłem wcześniej spala ok. 3l/100km mniej. Niski koszt zakupu diesla i brak dwumasy daje podobne koszty eksploatacji pozapaliwowej co 1.6GDI. Dopłata do diesla zwraca się po ok. 40tys. km. Lanie paliw 'premium' (wlewałem przez ok. 20tys. km cały czas) nie daje nic zauważalnego (tyle samo pali, tak samo silnik pracuje). Jakby bardzo szukać to minimalnie szybciej osiąga temperaturę roboczą i minimalnie szybciej rozpoczyna się dopalanie automatyczne DPFa po ruszeniu, ale to tyle. Efekty długoterminowe nieznane. Elastyczność bdb, jazda autostradowa niemęcząca (przy 3tys. rpm na "6" jest 160km/h i można po cichu rozmawiać w środku.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Kombi