Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~pawel
Kia Ceed II
Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Po poprzednim kombi długo się nie zastanawiałem. Szkoda tylko, że nie załapałem się na wersję limitowaną z nawigacją i innymi pierdołami, na którą trzeba było czekać prawie pół roku... Auto w porównaniu do poprzedniej wersji ma totalnie inne zawieszenie - lepsze, inny silnik (który do 10 tys km był mułowaty) - teraz ogólnie lepiej się zbiera i pali ciut mniej. Opony niestety słabe - letni Hankook jest głośniejszy od zimowej Dębicy - koła wymieniłem na aluminiowe 16-tki i opony continentala (coś tam "premium contact") i jest o wiele lepiej, wręcz doskonale. Konkurencja ma się czego bać - wiem bo mam też mam styczność z innymi markami..
4,6
~Simonus
Kia Ceed II
Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Zastanawiałem się nad zakupem nowego samochodu w wersji kombi w kwocie do 60000 zł. Alternatywą dla KII było Renault Megane oraz Ford Focus. Do Francuza zniechęcił mnie silnik beznzynowy z turbospężarką, co wróży mu raczej krótką żywotność. Natomiast Ford w tej cenie miał słabszy silnik. Po dopozażeniu wersji M w czujniki parkowania zapłaciłem za samochód z rocznika 2013 59 800 zł. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu i zdecydowanie nie żałuję mojego wyboru. Wysoki komfort jazdy, dość ekonomiczny silnik, dobre zawieszenie i duża przestrzeń w środku to jest to czego oczekiwałem od Ceeda.
4,6
~Ogierd
Kia Ceed II
Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Samochód z najlepszym stosunkiem jakości do ceny w tym segmencie. Do silnika trzeba się przyzwyczaić. Nie lubi niskich obrotów. 135 koni ma przy 6 tys, a 6,5 tys to już czerwone pole na obrotomierzu, także nie prowokuje do szaleństw. Na szóstym biegu można jechać 40 km/h z powodzeniem, ale o elastyczności nie ma absolutnie mowy w tym zakresie. Przy spokojnej jeżdzie z powodzeniem można używać tylko jedynki, trójki i szóstki. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie jak na masę i gabaryty auta. Wiadomo - w porównaniu z dieslem każdy silnik benzynowy pali za dużo. Zakup uważam za absolutnie trafiony i zachęcam wszystkich niezdecydowanych.
Średnie spalanie dla Kia Ceed II Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
7,3
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Kia Ceed II
Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Spalanie na przyzwoitym poziomie jak na 135 konną benzynę. Nie mam lekkiej nogi i jeżdżę generalnie miasto/trasa w stosunku 70/30 dlatego uważam średnie spalanie na poziomie 7,5 litra jako bardzo dobry wynik. Minimalne zużycie jakie kiedykolwiek zanotowałem to 5,6 l/100km (płynna jazda 90-100 km/h). Maksymalne to ok. 8,7l/100km w trasie ale przy dużych prędkościach, wyprzedzaniu na wyższych obrotach. W mieście średnio 7,3l (lato) i 8,1l (zima). Dodam że w mieście robię zazwyczaj bardzo krótkie trasy w granicach 10-15 km.
8,0
Liczba komentarzy: 1
Kia Ceed II
Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Pali więcej niż moje poprzednie auto. Ale też jest większy, waży ponad 300 kg więcej i ma dużo mocniejszy silnik. Poza tym musiałem się przyzwyczaić że nawet przy 6 tys obrotach w kabinie jest w miarę cicho (w poprzednim aucie jeździłem "na słuch" -> jak głośniej to kolejny bieg, tu sie tak nie da :) ). Nie szalejąc schodzę do spalania 8 - 8.5 l w mieście. Przy bardziej dynamicznej jeździe dobijam do 10 l. Trasa: schodzę poniżej 6 l. Autostrada w zależności od prędkości, terenu i warunków 6.5 - 7.5 l. (Komputer pokładowy zaniża spalanie o około 0.5 l / 100 km)
6,7
Kia Ceed II
Kombi 1.6 GDI 135KM 99kW
Jeśli ktoś potrafi jeździć ekonomicznie to jest w stanie uzyskać wyniki zbliżone do tych które deklaruje producent. Ogólnie jak na benzyniaka jest bardzo dobrze, w Warszawie potrafi nawet utrzymać ok. 6.5 l, jeśli nie żyłuje się go od świateł do świateł. W mieście nie widziałem nigdy więcej niż 7.7 l, duże spalanie zaczyna się na autostradzie, na odcinku 250 km najpierw A2, potem A1 którym często jeżdżę przy bardzo szybkiej jeździe potrafi pokazać się ponad 9l, ale to już przy prędkościach powyżej 150-160. Utrzymując go na 140 km/h spalanie około 8.6 l

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Kombi