Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Kombi 1.4 DOHC 100KM 74kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik
Åšrednie spalanie dla Kia Ceed II Kombi 1.4 DOHC 100KM 74kW 2012-2015
6,8
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Kia Ceed II
Kombi 1.4 DOHC 100KM 74kW
Bardzo miłe zaskoczenie. Naśladownictwo VW oceniam bardzo pozytywnie. Elektronika XXI wiek. Bagażnik duży, podzielony na wygodne przegródki ułatwiają przewożenie różnych wielkościowo przedmiotów. Komfort jazdy lepszy niż w Golfie V. Przednia, panoramiczna szyba - rewelacyjny widok. Sterowanie telefonem - komfort. Polecenia głosowe realizują podstawowe czynności związane z obsługą radia, CD, USB, telefonu, iPoda, dysku wewnętrznego. Możliwość ustawienia zachowań samochodu - blokowanie drzwi, podpowiedź biegu na którym trzeba jechać w danym momencie, ustawienia automatycznego zerowania licznika przebiegu po zatankowaniu i wiele innych funkcji, których jeszcze nie odkryłem. Materiały wykończeniowe porównywalne z Golfem V a nawet VI. Fotele - wygodniejsze niż w Golfie. Spalanie - miłe zaskoczenie w porównaniu z Golfem V 1.4, 90 KM o średnio o prawie 2 litry mniejsze. Po przejechaniu 1500 km jestem zadowolony. Za Golfa z tym wyposażeniem musiałbym zapłacić 20 tys. więcej. Ale po co przepłacać ? (Silnik)
8,6
Kia Ceed II
Kombi 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Ceed Kombi z fabryczną instalacją gazową BRC. Przebieg 19 000km. Dla mnie spalanie zadowalające. Wcześniej jeździłem Renault Megane 1.6 z instalacją gazową i paliła tyle samo a ważyła 200kg mniej. Na trasie przy prędkościach 80-100km/h da się zejść ze spalaniem ok. 6l według komputera. Przy racjonalnej jeździe mieszanej spalanie według komputera 6,7-7,5l. Na autostradzie powyżej 140km/h wir w baku ok. 9-10l /100km. Silnik choć mały fajnie chodzi szczególnie gdy rozgrzeje się go na trasie. (Silnik)
7,1
Kia Ceed II
Kombi 1.4 DOHC 100KM 74kW
Miasto 7.2 7.5 jesli zmieniasz biegi tak jak chce komputer jesli nie 7.8 8.3L Moim zdaniem zadowalajaco Trasa udalo mi sie zejsc nawet ponizej 7 przy spokojnej jezdzie ze stala predkoscia Nie wiem nic na temat cen przegladow jest za wczesnie ale jest 7. Lat gwarancji i to jest super 15 lat na lakier i perforacje nadwozia a na reszte 7 lat albo 150000 tys km (Silnik)

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Kombi