Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Daro999
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Stylistyka nie powala, ale nie można powiedzieć aby auto było brzydkie czy nudne. Kwestia gustu. Ogólnie autem jeździ sie kiepsko. Silnik to jakaś porażka, na niskich obrotach muli strasznie, przy wysokich wyje jak głupi i szału też nie ma. Do tego pali jak smok. Prowadzenie w zakrętach to dramat, ma się wrażenie że auto zaraz wypadnie. Słaba ergonomia, nie mogę się przyzwyczaić od roku co gdzie jest. Na plus tłumienie nierówności, chodź komfort nie jest zbyt dobry przez małą ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. podsumowując - auto to typowy dziadkowoz. Pozytywne oceny dają chyba Ci, którzy wcześniej jeździli Lanosem albo Polonezem.
4,9
~barlor
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Auto ze świetnym stosunkiem jakości do ceny.W wersji business line jest ładnie wykończony i ma kilka przydatnych elementów wyposażenia(podgrzewanie siedzeń, kierownicy, kamera cofania).Bagażnik jest wystarczający żeby przewieść wózek z gondolą i do tego jeszcze sporą torbę.Na tylnych siedzeniach więcej miejsca niż w konkurencyjnych kompaktach.Do tej pory jeździ bezawaryjnie.Najbardziej zaskoczyło mnie spalanie, które jest blisko katalogowego,ale staram się jeździć eco. Wygląd pomimo kilku lat na rynku całkiem atrakcyjny
4,3
~slavq1983
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Tak na wstępie, krótkie wyjaśnienie, zdecydowałem się na tę opinie bo przy zakupie pierwszego auta również szukałem opinii na takich portalach, niestety wiele jest bardzo lakonicznych i zdecydowanie nie ułatwiają wyboru. Dlatego mam nadzieję, że moja pomoże kilku osobom... Jest to moja druga Kia, tym razem w wersji Kombi wyposażenie L plus nawigacja, podgrzewana kierownica, elektrycznie regulowany i podgrzewane fotele przednie, elektrycznie składane lusterka i elektroniczny wyświetlacz, niestety nie pamiętam jak pakiety , które zawierają te opcje się nazywają, auto kupione na wyprzedaży rocznika ( pierwsza Kia HB wyposażenie M+pakiet DFA, przejechane 20 tys.). Auto zmieniłem bo powiększyła mi się rodzina. Za całokształt 5, solidne auto z pewnym silnikiem w bardzo dobrej cenie. Kilka drobnych uwag ale to po niżej
Åšrednie spalanie dla Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Obecnie przejechałem prawie 5000 km. Spalanie średnie to 9,5 - 10,5 litra. Komputer przekłamuje, że 8,9 l. W trasie zejdzie do 7,5 przy oszczędnej, 8-8,5 przy normalnej. Demonstracyjne w salonach miały po 7,2 l średniego spalania. Jestem po wymianie oleju (+filtry) przy 4400 km = brak zmniejszenia spalania. Nie jeżdżę cały czas na klimatyzacji ani super grzaniu siedzeń czy kierownicy. Generalnie nie zauważyłem różnicy w spalaniu przy włączonej klimie i podgrzewaniu siedzeń + kierownicy. Hyundai i30 1.4 benzyna 2013 r. jest bardziej ekonomiczny, mimo mocniejszego deptania gazu (mniej mocy=mocniej trzeba deptać). Gdybym wiedział, że będzie palić więcej niż średnia z raportów autocentrum.pl to bym brał w dieslu. Jakbym miał brać tą klasę w benzynie to bym pewnie wziął Toyotę Aurisa.
8,7
Liczba komentarzy: 1
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Samochód kupiony jako nowy (szukałem wolnossącej benzyny), w ciągu ponad 2 miesięcy przejechałem około 1,8 kkm głównie po mieście na krótkich trasach. Samochód poprawny ale silnik jest baaaaaaaardzo ospały. Brak turbiny to pod tym względem minus. Przyspieszyć jest bardzo trudno (przesiadłem się z octavii 1,9 tdi 160 KM prawie 400 Nm). I paliwożerny ;) po mieście spokojnie 13 litrów. W trasie natomiast przy dość dynamicznej spokojnej jeździe spalanie poniżej 7 l jest do osiągnięcia. Do jazdy po mieście lepsza by była automatyczna skrzynia biegów, machanie lewarkiem jest męczące a jazda na 6stce przy 60 km/ha jak najbardziej możliwa ;) Jednak jestem jak na razie zadowolony. Zbyt krótko by coś o nim więcej powiedzieć.
7,1
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
Auto po przejechaniu 5000 km. Ze względu na bliskie położenie pracy mało jeżdze po miescie (Krakow czyli korki). Najwięcej weekendy - średnio trasy 30-100km. Spalanie: - nie rozgrzany silnik na odcinkach do 7-10 km 7-9 litrów. - wczorajsza trasa Krakow-Katowice przez Olkusz: wg koputera na odcinku 80km tam 5.5 i z powrotem 5.3. Według swoich wyliczeń komputer zaniża ok 0.2 litra więc spalanie lepiej niż dobre. Średnie całkowite spalanie ltr/100 km ~ 7.15 litra. Na autostradzie przy 2.5 osoby (ja + zona + dziecko + bagaże) przy predkościach 140-160 km ok 7.5-8.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Kombi Facelifting