Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
2,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Całokształt - Karoseria - Silnik

Wybrane oceny

2,0
~Mateusz
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Samochód z serii - Polak zmieści się z całą rodziną. Ale nie chce pisać o stereotypach, bo już ich wiele słyszałem, np. –„ teraz kia ceed przejęła pałeczkę od passata jako samochód dla buraków”. Ocena samochodu nie powinna opierać się na złośliwościach. Samochód zaprojektowany dość poprawnie, z zewnątrz nic mu nie można zarzucić. Od środka sprawa wygląda zupełnie inaczej: jakość materiałów przeciętna, fotele z przodu na dłuższa trasę niewygodne, o stylistyce wnętrza moim zdaniem nie ma co mówić, po prostu wszystko co niezbędne wsadzili do środka. Ciekawe jest oznaczenie wersji wyposażeniowych samochodu – stylizacja na podstawie rozmiarów ubrań. L, M,
1,1
~Greg
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Wygląd samochodu – nie powala, przeciętny, rzecz gustu. Chociaż moim zdanie skutecznie udaje normalne auto, pod warunkiem że jest ciemno i ogląda się je z daleka. Nie ma w nim nic ciekawego. Jednym się podoba, drugim nie. To jakiś dziadkowóz. Ogólnie autem jeździ się kiepsko. Zachowanie się samochodu w zakrętach to jakaś porażka, robi co chce, odczuwa się wrażenie , że zaraz wypadnie z drogi. Tu się sprawdza powiedzenie – im szybciej wejdziesz w zakręt , tym szybciej z niego wylecisz. Kluczyki można śmiało zostawić w stacyjce, żaden szanujący swoje życie złodziej nie zaryzykuje brawurowej ucieczki tym sprzętem, żeby zgubić pościg. Jak się go prowadzi pierwszy raz to ciężko uwierzyć że w dzisiejszych czasach coś może tak jeździć. Wyprzedzanie tira na drodze krajowej to igranie ze śmiercią. Prędkość głównie uzależniona od siły wiatru.
2,8
~Grzegorz
Kia Ceed II
Kombi Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Jeśli chodzi o stylistykę samochód zaprojektowany bardzo fajnie, wygląd możne się podobać. Reszta już mniej ciekawa. Blachy lakier slaby. Jakość plastików w środku lepsza niż w starszych wersjach, ale na kolana nie powala. Deska z zegarami niby czytelna, ale zegar duży jak na dworcu kolejowym. Wielkość też dziwna sprawa: samochód bardzo duży , można w niego wiele zapakować i tu pojawia się problem - siada na sprężynach. Trze brzuchem po asfalcie, obniża się jakby miał hydrauliczne .zawieszenie (Citroen C5). No ale to nie Citroen ani nie ma takiego zawieszenia. Kolejna rzecz silnik. Reklamowany że prosty , bezawaryjny i polecany. W tym samochodzie przypomina silnik od kosiarki do trawy, jak do tak dużego samochodu pakować zwykły MPI i do tego malutki. Na pusto jeszcze jakoś ciągnie, chociaż przyspieszenie należny tu podawać w godzinach a nie sekundach. Po załadowaniu masakra, oczywiście w lecie jeszcze włączona klima i motorek umiera. Zużycie paliwa przemilczę. Samochód dla emeryta.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Kombi Facelifting