Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 128 KM (94 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,3 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Karol Częstochowa
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Auto nadaje się dla rodziny dwa plus jeden plus pies. Bagażnik w stanie pomieścić dwie duże walizki i dwie torby średnich rozmiarów. Posiada mocowania na bagażnik dachowy w tym momencie staje się dużo praktyczniejszy ale też o wiele głośniejszy. Miejsca z tyłu na nogi nie brakuje nad głową też nie ma tragedii jeżeli nie przekraczamy 190cm. fotele na tylnej kanapie o wiele wygodniejsze niż fotele kierowcy i pasażera. Jak już wspomniałem z fotele kierowcy i pasażera nie należą do najwygodniejszych średnio po dwóch godzinach z trasy zaczyna nam doskwierać ból odcinka lędźwiowego którego regulacji w wersji wyposażenia L nie uświadczymy. Widoczność za kierownicą dobra a parkowanie ułatwiają czujniki parkowania bądź opcjonalnie montowana kamera cofania. standardowa ilość schowków oraz dobrych rozmiarów kieszenie w drzwiach ułatwiają podróż tym samochodem. Na minus można zaliczyć brak nawiewu na tylną część przestrzeni pasażerskiej. Kia chwali się 7 letnią gwarancją i przez ten okres możemy spodziewać się kilku usterek. Zacinający się mechanizmu wycieraczek bo mrugające reflektory LED zapychające się sitka w bakach. Ale spokojnie możemy to przyjąć na barki dlatego że Kia wszystkie usterki usuwa w ramach gwarancji. Na tylnej kanapie możemy znaleźć podłokietnik światełko w części sufitowej oraz pojemne kieszenie w drzwiach. Na plus zasługuje także możliwość rozłożenie tylnych oparć foteli w taki sposób że uzyskujemy płaską powierzchnię załadunkową i w tym momencie nasza Kia robi się o wiele bardziej pojemna. używałem tego samochodu w trakcie przeprowadzki i do Tak właśnie rozłożonego bagażnika jestem w stanie zmieścić oczywiście obrazujące to państwu 14 kartonów po bananach :) jak ktoś nie wie jak wygląda karton po bananach zapraszam do sieci sklepów z owadem w logo. A teraz mniej przyjemna część. Wady, niestety w moim mniemaniu jest ich sporo. Za 82 tys zł otrzymujemy samochód którego tak naprawdę jedyną taką zaletą był wygląd. Spalanie według mojej oceny silnik Diesla o takiej pojemności nie powinienem oscylować w granicach około 10 litrów w mieście a w trasie i powinno być problemu zejść poniżej 6l/100km. Niestety tak się nie dzieje Kia ma duży apetyt na paliwo. A mocą nie grzeszy, co prawda mój syn otrzymał nową mapę silnika i uzyskał moc w granicach 165 koni i 440nm w tym momencie auto zrobiło się bardziej elastyczne i wyprzedzanie nie było już tak kłopotliwe. Nieduże i stosunkowo mało kłopotliwe usterki zaważyły na decyzji że auto zostanie zmienione gdyż to dopiero początek życia tego samochodu to aż strach pomyśleć co będzie za kilka lat. ogólnie zawieszenie samochodu jest w miarę wytrzymałe lecz zdecydowanie za twarde. Auto posiada trzy tryby wspomagania kierownicy które odpowiednio sprawiają wrażenie bardziej sportowego lub niskiego wkładu kierowniczego. ogółem w samochodu nie polecam chyba że dla kogoś wygląd jest ważniejszy niż awaryjności i wygoda ale w tym wypadku wolałbym już wziąć pod uwagę wersję pro ceed.
3,9
~Gap
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Dopiero co kupilem autko wiec duzo nie napisze ... Na poczatku jak wsiadlem do niego bylo wow po 2 dniach auto oddalem zonie a sam wrocilem do volvo. Siedzenia nie wygodne ja i żona juz narzekamy na plecy to jest jego najwiekszy minus - automat bardzoe ladnie chodzi i tyle co narazie moge powiedziec - tak ogolnie autko jest nudne. Bagaznik wyglada na duzy ale to tylko zludzenie na styk miesci sie wozek dla noworodka( bez gondoli ) Stereo w aucie to porazka tez ... moze cos jeszcze dorzuce pozniej
4,3
~Łukasz
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Poprawny samochód. W tym segmencie samochody są bardzo do siebie podobne. A Kia nie odstaje od średniej w segmencie, ale się też nie wychyla. Nie jest wyraźnie lepsza, ale też nie jest wyraźnie gorsza.
Średnie spalanie dla Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW 2012-2015
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Jak dla mnie rewelacja - zatankowałem do pełna na Lukoilu, przejechałem 200 km i wskazówka ledwo zeszła poniżej full :) Poza tym, przy mojej jeździe, gdzie staram się poruszać raczej oszczędnie, ze względu na ilość km robionych w ciągu miesiąca, to naprawdę idealna opcja. Jeździłem wcześniej starszym autem w LPG, palił ok. 11 litrów, po zmianie widzę oszczędność, więc musi spalać poniżej 5l/100km. Chciałbym też zauważyć, że poruszam się sporo w Warszawie i spalanie na komputerze pokazuje mi średnio max 5,5l/100km, natomiast na trasie spokojnie schodzę bliżej 4,5-4,8l/100km. Po wyliczeniach ręcznych - kalkulatorowych wychodzi mi, że spalanie jest na poziomie średnio 4,6l/100km.
5,5
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Pierwsze auto jakie mam, które nie kłamie w zużyciu "z komputera". Mam ciężką nogę więc garść szczegółów: Średnie spalanie waha się u mnie między 5,4 a 5,8 (tankowanie pod korek i następne po minimum 700km) - moja jazda to 85% trasa ale z prędkościami 120-140 przelotowo, ekspresówki/autostrada 140-160 i nieunikanie wyprzedzania. Raz na trasie Płock - Toruń - Płock (łącznie 214km, przy czym niemal cały Toruń w dwie strony) zdobyłem się na jazdę do 110 na trasie i oszczędnie po mieście to wyszło mi spalanie 4,46 (wartość z kalkulacji pod tym samym dystrybutorem). Maksymalne zużycie jakie wpisałem (6,4) dotyczy bardzo szybko pokonywanego odcinka Toruń - Warszawa (75% autostrada 160km/h i reszta miasto).
5,9
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Samochód potrafi spalić niesamowicie mało na trasie, bo nawet na poziomie 4,2 l/100 km, ale wiąże się to z jazdą na 6 biegu z prędkością do ok 80 km/h, jednakże tym samochodem nie da się tak jeździć. Przy prędkości dwa razy większej i więcej natomiast jest spory wir w baku. Uśredniając trzymając się prędkości do ok 130 km/h i jeżdżąc jakieś 70% po dużym mieście (ok 400 tys) (czyli często stojąc w korkach) a 30% w trasie da się zejść do ok 5,5 l/100 km. Niestety moja ciężka noga zawyża średnie spalanie do ok 5,9 l/100 km ale autem jeździ się świetnie i rewelacyjnie wygląda. Jeżeli ktoś jeździ poniżej 20-25 tys km rocznie polecam jednak zastanowienie się nad benzyną 1.6 GDI 135 KM, gdyż jest to też całkiem ciekawa opcja.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Hatchback 5d