Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~kspr
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Kupiłem Kię Cee'd jako drugi samochód w czteroosobowej rodzinie, nie spodziewając się żadnych rewelacyjnych wrażeń i oczekując przede wszystkim niezawodności i trwałości za rozsądne pieniądze. Po przejechaniu 20 tys. km stwierdzam, że nie tylko był to świetny wybór, ale jakością wykonania i komfortem jazdy nie odstaje chociażby od Golfa, którym jeździliśmy poprzednie 4 lata. Szybko okazało się, że samochodem jeździ się na tyle przyjemnie, że Kia, choć planowana jako drugi samochód, stała się najczęściej używanym pojazdem w rodzinie.
4,5
~Banasz
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Przed zakupem auta korzystałem z opinii tego serwisu. Były bardzo pomocne, więc postanowiłem sam dodać komentarz po 4 latach użytkowania samochodu. Jestem bardzo zadowolony. Auto do tej pory nie sprawiło absolutnie żadnych problemów. Przed zakupem, w porównaniu do wielu, wtedy bardziej popularnych marek, wypadał lepiej. Do tej pory nie zmieniłem zdania na ten temat. Jedyna usterka jaka się przydarzyła, to uszkodzenie reflektorów LED. Usterka dość powszechna, z tego, co zdążyłem wyczytać na forach. Co ważne, po prawie 4 latach użytkowania samochodu, cały reflektor został wymieniony na gwarancji. Wymienili mi nawet żarówkę, od doświetlania zakrętów, która była spalona.
4,9
~Wojtek
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Największym minusem tego auta jest silnik. Być może to dlatego, że od zawsze jeździłem dieslami. Mimo 135 KM Kia nie jest dynamiczna. Lubię jeździć dość żwawo i w moim wypadku taka jednostka się nie sprawdza. Dynamiczna jazda przekłada się na duże zużycie paliwa. Niby można próbować z gazem ale jakoś nie mam przekonania. Poza silnikiem auto jest świetne. Urzekło mnie swoją sylwetką. Prowadzi się bardzo dobrze. Zawieszenie też bez najmniejszych zastrzeżeń. Dla wszystkich co szukają takiego auta to polecam, ale zastanowiłbym się nad dieslem 1.6 CRDI.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Hatchback 5d