Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Silnik
Średnie spalanie dla Kia Ceed II Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW 2012-2015
7,2
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Zrobiłem kilka testów odnośnie spalania, wynik odczytywałem z komputera samochodu, za każdym razem resetowałem komputer, w samochodzie zawsze miałem 1 pasażera, paliwo tankuje na bp, orlen, shell. Testy w mieście: 1. Wrocław, prawie cały czas stoje w korku i przejeżdżam 10km przez 1 godzinie, spalanie jest na poziomie 9.3-10 litrów wg wskazań komputera. 2. Wrocław, małe korki, wolna jazda, spalanie na poziomie 7.5-8.3 litrów, 10km przejeżdżam w 25min. Testy poza miastem: 1. Droga krajowa, prędkość od 90-110km/h, wyprzedzanie dynamiczne, spalanie 7.2l. 3. Droga krajowa, eko-jazda, udało mi się uzyskać wynik na poziomie 5.8l. Praktycznie nie przekraczałem 90km/h, robiłem test kilka razy i zazwyczaj spalanie wychodziło mi 5.8l i 5.9l. 4. Inny test przeprowadziłem na autostradzie, za każdym razem przejeżdżałem 50km z włączynym tempomatem i zrobiłem testy na takich prędkościach: - 120km/h - 8.0l - 140km/h - 9.5l - 160km/h - 10.3l - (opory powietrza dają o sobie znać) Jak widać spalanie jest na średnim poziomie, ja jestem bardzo zadowolony ze spalania jak i samochodu. Dla mnie najwieksza wada jest pojemność zbiornika paliwa która wynosi 53l, gdyby była o 10 wieksza to było by idealnie. Dla osób niezdecydowanych jakią wersje silnikowa kupić czy benzyna czy olej napędowy, to zdecydowanie polecam benzynę, dlaczego tak uważam? - przede wszystkim różnica w cenie pomiędzy najtańsza benzyna a dieslem to 8tyś zł., a ta suma pozwoli ci na przejechanie około 20tyś km, natomiast jak ktoś liczy sobie ze diesel spali mniej to inwestycja zwróci mu sie dopiero po około 3latach przy jeżdzie 15tyś km na rok i dopiero po tym okresie będzie to odczuwalne, co więcej nowe samochody z silikami diesla mają wiele rzeczy które się psują i nie są tanie, są to: turbospręzarka, kołodwumasowe, filtr cząstek stałych, wtryskiwacze. Każdy z tych elementów kosztuje sporo. Dlatego uważam że ogólnie nie opłaca sie kupować dizlów, gdyby cena paliwa w stosunku do benzyny była niższa ta jak najbardziej ale tak to nie widzę sensu. Co do samego samochodu, to jest rewelacyjny, bardzo komfortowy, cichutki w środku, spokojnie przy 160km/h można rozmawiać (Jest to najcichszy samochód w swojej klasie), wg mnie każde niemieckie auto nie ma z nim szans, cenowo na pewno, co do jakości to stoi na najwyższym poziomie, naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Zdecydowanie nie żałuję zakupu i gdybym miał znowu kupić samochód to brał bym kia lub auto z tego samego koncernu czyli hyundaia, bo to bardzo zbliżone samochody.
7,5
Liczba komentarzy: 1
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Jeżeli ktoś pisze, że to auto jest oszczędne to od razu prostuje - nie jest. Silnik mały mimo, że piszą 100KM to nie porywa dynamiką przez co aby nabrać prędkości trzeba go nieźle przycisnąć. Na tracie Tarnów Wrocław autostrada prędkość 150-160 km/h spalanie nie spadło poniżej 10l/100 Km Czyli cały bak wystarczył na około 500km. Komputer zaniża spalanie według moich wyliczeń przy normalnej jeździe bez szaleństw w zimie, tryb mieszany z przewagą trasy, ten niepozorny samochodzik spalił 7,8l, komputer pokazywał 7,2l/km. Dla mnie tym bardziej jest to niemiłe zaskoczenie bo przesiadłem się z Focusa 1,6 disel gdzie na trasie przy prędkości 140km/h spalanie około 5,9l
6,7
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
W sumie jest ok. średnia z 16 tys. km to 6,6 także przy silniku o tej pojemności to normalny wynik. Sam model bardzo udany, nie ma większych wad. Gdybym teraz miał wybierać wybór byłby taki sam. Pozdrawiam.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Hatchback 5d