Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Silnik

Wybrane oceny

2,8
~Michał
Kia Ceed II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Ja wiem, że to nie jest auto sportowe, ale nie nadaje się ani do miasta, ani w trasę. Biegami trzeba przebierać tak szybko, że czuję się, jakbym grał na konsoli w zręcznościową grę, a nie jechał samochodem - 6stkę trzeba wrzucać już przy 60-70 km/h - porażka. także auto dla ludzi, którzy lubią zmieniać biegi co kilka sekund w mieście, a na trasie mają zamiar jechać max 90 (autostrada odpada - nawet załadowany tir przyspiesza szybciej... ostatnio dogoniło mnie seicento i nie byłem w stanie mu zjechać, a jechałem około 120km/h)
4,9
~Estwalk
Kia Ceed II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Przed wyborem jeździłem: Hyundaiem I30, Fordem Fiestą, Fiatem Tipo i Oplem Astrą. Suzuki Baleno i VW Golf odpadły przez wygląd, mazda 3 była za droga, 2 jakaś taka za mała i wygląd trochę "babski", honda jazz za droga (jak na wyposażenie, bo golasa można kupić w tej cenie co ceeda, ale jednak jest to mniejszy samochód. Kia Ceed wypadła najlepiej pod względem wyglądu, wyposażenia, ceny i przyjemności z jazdy - wsiadasz i czujesz, że to chyba będzie samochód dla mnie. Co do oceny - biorąc pod uwagę mnóstwo detali jednak 5. Zastrzegam, że jest to opinia początkowa, ale ja nie jest z tych co... moje to będę chwalił. Napiszę jak jest. Na pewno również będzie druga opinia po przejechaniu większej ilości km. Salonowy koszt 62000 zł, a wyposażenie naprawdę zacne! Czyli kamera cofania wraz z czujnikiem parkowania tył, nawigacja, 7 calowy wyświetlacz dotykowy - działa sprawnie i poprawnie, bez przycinek, podłokietnik, listwy boczne chromowane przy szybach, przyciemniane szyby z tyłu, android auto, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna oraz tempomat itd... generalnie większość tego co powinno być w 2018 jest. Auto wizualnie bardziej mi się podoba od nowego trendu kwadratowych samochodów i nowszej wersji ceeda, która lada chwila wedrze się na salony.
4,3
~Kuba
Kia Ceed II
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 100KM 74kW
Samochód poprawny, nadający się do przemieszczania z punktu A do punktu B. Dla osoby spokojnej godny polecenia. Minusem jest mały bagażnik ale to raczej standard w tej klasie - podobnie Golf, Auris. Gdybym miał kupować ponownie wziąłbym wersję kombi.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 12
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
2 komentarze
Kia Ceed II Hatchback 5d Facelifting