Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW 1.6 CRDi 90KM 66kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,3
~Kamil
Kia Ceed I
SW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Relacja jakości do ceny bardzo dobra. Auto w zasadzie (odpukać!) bezawaryjne do tej pory. Przez prawie 210mkm zmieniane tylko części eksploatacyjne (klocki, tarcze, tarczobębny) oraz regularnie olej wraz z filtrami. Przy 150mkm drobna naprawa turbiny. Auto użytkowane głównie na autostradzie (ok 70-80km dziennie) plus krótkie przebiegi w mieście. Tanie w utrzymaniu, tanie ubezpieczenie, tanie części (nawet te oryginalne). Dodatkowo brak paska rozrządu oraz dwumasy sprawia, że auto jest bardzo dobrym wyborem.
3,9
~Darek
Kia Ceed I
SW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Samochód jest niedrogi i prezentuje ogólnie średni poziom. Jak na firmową eksploatację, czyli często krótkie odcinki, wielu kierowców (niezawsze wprawnych i delikatnych) auto dzielnie służyło. Jest to diesel który tras się nie boi ale dużych prędkości już tak, sporo więcej wtedy pali, ale eksploatowany miejsko nie wykazał żadnych przypadłości typowych dla diesla w takiej eksploatacji: czyli nie było problemów z turbo i jej geometrią (nie zacinała się) nie było problemów z wtryskami, ani 2masowym kołem zamachowym. Zwykły dzień pracy wygladał tak: przyjeżdżam do pracy, kładę kluczyki na biurko i podczas dnia różne osoby jadą po 3 km 2-3 x dziennie. Ogólnie jest to dobre auto bez większych niedociągnięć za rozsądne pieniądze w rozsądnym koszcie utrzymania. Również jego stan po jednak ciężkiej eksploatacji jest dobry. Staram się dbać, sprzątam, serwisuję itp. Nic się nie potargało, nic nie połamało nie wytarło nie złuszczyło. Obawiam się, że jak handlarz odkupi to auto, to z 200tys zrobi 90 i przeciętny Kowalski uwierzy. Chyba że będzie sprytny: pojedzie z handlarzem do serwisu Kia Bilex i tam powiedzą mu, jaki jest na prawdę przebieg, i że nie należy się go obawiać, bo wszystko było utrzymane prawidłowo.
3,5
~aro
Kia Ceed I
SW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Dość duże auto z pojemnym bagażnikiem zwłaszcza po złożeniu tylnych foteli. Pomimo kombi świetnie zachowuje się w warunkach miejskich. Na trasie fotel kierowcy utrudnia jazdę, mechanizm podparcia lędźwiowego zapada się bez przerwy. Bardzo nieudane poszycie podłogi - czarny kolor ciężko z utrzymaniem czystość. Plastikowe błyszczące czarne klamki - porażka. Materiał na fotelach - porażka. W pochmurne dni klimatronik nie daje rady z odparowaniem szyb w automacie. Trzeba często pomagać trybem szybkiego nawiewy na przednią szybę gdyż zaparowują szyby.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I SW