Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW 1.6 122KM 90kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~MPIDriver
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Wygoda, niezawodność, plastik. To chyba najlepsze podsumowanie moich odczuć z tym autem, po przejechaniu 60 tysięcy kilometrów. Jeśli coś w tym aucie jest to działa, działa długo i bezawaryjnie. Auto nigdy nie stanęło w trasie, fotele nie przyprawiały o ból pleców, wizyta na stacji nie zrujnowała budżetu. Silnik z LPG świetnie współpracuje a bagażnik jest duży i przestronny. Zjeździłem tym autem całą Polskę i bez wachania wsiadam na każdy kolejny przejazd. Oczywiście, że wykończenie plastików w środku i wygłuszenie mogłoby być lepsze, ale z drugiej strony, to kompakt Kia sprzed 17 lat.
4,0
~Piotr
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Jest to solidne auto dla normalnej rodziny. Nie można się tu spodziewać cudów, bo nie do tego go skonstruowano. Na co dzień spisuje się ok, w długiej trasie bez zarzutu. Oczywiście można czepić się spalania - ale to jest benzyna, zresztą przy jeździe wg przepisów nie jest paliwożerny. Myślę, że nie ma konkurencji cenowej - za 60 tys. ŻADEN producent nie daje tak dobrze wyposażonego auta klasy średniej (niższej - wymiary go tam już plasują) z takimi warunkami gwarancji. Jak komuś nie przeszkadza napis KIA na masce, chce mieć NOWE auto a nie ściągane nie wiadomo co, to śmiało może kupić.
2,9
~Bąbel
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
To naprawdę dość kiepskie auto i wcale nie tanie. Kupiłem na początku roku a sąsiad kupił golfa V kombi kilka miesięcy później. Co najgorsze jego golf był tylko o 5 tys. droższy. Ja zapłaciłem ponad 58 tys. (to zdecydowanie za drogo) bo auto nie jest warte więcej niż 45 tys. Przy prawie identycznym wyposażeniu sąsiad w golfie ma znakomity silnik 1.4 TSI który pali w mieście 8 litrów a mój 9,5. Po paru latach różnica w cenie się zwróci a jazda golfem a kia to przepaść. Jedyna przewaga cee\'da to.... że jest ładniejszy. No cóż ale nie po to auto się kupuje. Bardzo żałuję zakupu. Kia wcale nie jest tania bo nie ma prawie żadnych promocji. Jazda nie jest zła ale od konkurencji japońskiej i niemieckiej niestety odstaje. Oczywiście zależy kto czym wcześniej jeździł ale Koreańczycy (Słowacy)muszą się jeszcze uczyć sporo chociaż postęp jest i tak. Ponadto serwisy Kia są beznadziejne. Takiej zgrai niekompetentnych ludzi ze świeca szukać. Serwisy drogie i tak przez 7 lat jak się chce mieć gwarancję a przy takiej jakości chyba będę zmuszony serwisować w ASO. Naprawdę szczerze i z całego serca odradzam zakup :-) Lepiej dołożyć i kupić np mazdę 3 (żeby nie było że wychwalam golfa) bo szczerze mówiąc niemieckich nie kocham. Można tez się skusić na Hondę civic (teraz sa obniżki) i wiele innych. Nawet zaryzykowałbym twierdzenie że francuskie są lepiej wykonane.
Średnie spalanie dla Kia Ceed I SW 1.6 122KM 90kW 2006-2009
7,7
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Te auto to jedna wielka porażka... od spalania po jakosc wykonania. Za te cene mozna kupic kilkukrotnie lepsze auto. Laguna 2 tańsza, megane 3 ktora jest nowsza i obydwa auta nie maja problemy z korozją jak kia, nie mowiac o jakosci wykonania tego sztrucla, gnije wszystko. Podłoga, progi, przednie i tylnie nadkola. Spalanie to jest dramat. Nie jedzie a pali tyle co stare v6 o duzej pojemności. Ale jaka roznica w jezdzie? Ludzie... Prowadzenie? To auto sie nie prowadzi. Nie znam gorzej prowadzacego auta. Astra g przy tym to mercedes (jesli chodzi o prowadzenie). Podane spalanie zimą w miescie, srednie wyliczyłem miedzy jazdą w trasie a jazdą latem po miescie. Podsumowujac auto ani na trase ani do miasta. Jedna wielka tandeta i porażka.
7,8
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Info o moim stylu jazdy: w mieście nie utrudniam ruchu (czyli nie zamulam na światłach, ale nie jestem pierwszy przy kolejnych). W trasie na krajówkach sunę jak inni (chyba, że ktoś się ślimaczy, to go wyprzedzam), na ekspresówkach 110-130 km/h. Silnik pali w trasie więcej niż podczas jazdy w mieście - jest dosyć mały, skrzynia 5 biegów, w trasie musi kręcić dosyć szybko by jechać dosyć przepisowo po ekspresówce. Spalanie benzyny: średnie spalanie 6,8 l/100km (dane po przejechaniu ok 12500km, zawsze tankowane do pełna, do pierwszego odbicia). W trasie pali więcej niż w mieście: w mieście 6,5-7l/100km. W trasie 7,0-8,0 l/100km. Spalanie LPG: w mieście 7,5-8,0 l/100km. W trasie 8,0-9,0 l/100km. Wskazanie zużycia paliwa przez komputer podczas jazdy na LPG: im szybciej jadę, tym gorzej ze wskazaniem. Ale dopóki jadę te 100-110 km/h to wskazanie średnie z komputera muszę pomnożyć x1,3 i mam rzeczywiste. Czyli rzeczywiste wskazanie jest wyższe od komputerowego o około 20-30%. Sprawdzone na kilkunastu tankowaniach.
7,3
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Przy spokojnej i rozsądnej jeździe naprawdę przyzwoite spalanie. Przy jeździe na trasie ok. 100km/h (60%) + miasto (40%) można osiągnąć 7.1 litra. Tyle, że bez szarżowania, hamując silnikiem dojeżdżając do świateł itd. Nie zważając na powyższe można dynamicznie jeździć przy spalaniu 8.5l - dla mnie rewelacja jak na 122KM. Ktoś napisał, że można mijać wypasione fury. Ja dodam, że dzięki wielowahaczowej osi z tyłu auto trzyma się na łukach drogi jak rollercoaster. Miałem wątpliwą przyjemność 2 razy widzieć jak kierowcy za mną nie mogąc znieść, że jedzie przed nimi koreańczyk, siedzieli mi na zderzaku i niestety wypadali z drogi. Dlatego właśnie nie kupiłem Golfa, ani Vectry. Koreańczyk mało pali, jest dynamiczny i fantastycznie trzyma się drogi. POLECAM!

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I SW