Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1750-2500 obr/min
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Åšrednie spalanie dla Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW 2010-2012
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Spalanie rewelacyjne. Auto z przebiegiem 170 tys km. Codziennie pokonuję trase Gdańsk- Starogard Gdański. Polowa drogi autostradą/ekspresowka a polowa droga krajową. Na takiej trasie spalanie srednio 5.2 w lato 5.6 w zime. Predkosci standardowo 90/120/140 km/h. Jezdze raczej przepisowo ale tak zeby nie tracic duzo czasu w samochodzie. Zazwyczaj 5 osob w kabinie, czasami 3. Gdy jade z pominieciem autostrady to spalanie wynosi srednio 4.2-4.6 l/100 km, wtedy nie przekraczam 90 km/h bo ruch na to nie pozwala. Dziwie sie moim poprzednikom z tak wysokiego spalania. Moze to wynika z rodzaju lanego paliwa. Tankuje tylko paliwa premium, najczesciej lotos dynamic lub bp ultimate. Nie mam wiec odniesienia do standardowej ropy. Na spalanie ma tez wplyw dopalanie filtra czastek stalych. Po podlaczeniu sie przez OBD do komputera pokladowego widze w trybie online w oprogramowaniu Torque, ze srednio co 350 km wlacza sie dotrysk paliwa. Wtedy rosnie temperatura spalin z przecietnych 350st. C do 625 st.C. Trwa to ok 15 min bez wzgledu na predkosc obrotowa silnika. Spalanie wtedy rosnie o 1 l/h (dane z przeplywomierza) a wiec dopalanie zuzywa ok 0.25 l paliwa. W moim przypadku ekonomiczna jazda jest w zakresie predkosci 90-120 km/h. Silnik wtedy lekko pracuje w zakresie swojego maksymalnego momenty obrotowego przy obrotach silnika 1750-2500 obr/min. Klima zawsze wlaczona, opony z cisnieniem ok 2.5 atmosfery. Dane spalania uzyskalem na podstawie obliczen z tankowania. Komputer pokladowy nieco zaniza. Tym bardziej, im zimniej na dworzu i tym bardziej, im wiecej jezdzi sie po miescie. Mam nadzieje ze moj komentarz bedzie przydatny.
5,7
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Z konieczności przesiadłem się z Toyoty Auris na kilka dni do ceed`a kombi... na praktycznie identycznych trasach (Warszawa - kilkaset km po świętokrzyskim - Warszawa) kia spaliła średnio o litr mniej przy bardzo podobnym stylu jazdy. Jedyne co mnie irytowało to relatywnie do toyoty mniejsza elastyczność silnika i konieczność częstszego wachlowania między 5 i 6 biegiem przy prędkości w przedziale 90 -110km/h. Kolejny mały minus to słaba antena radiowa (albo fabryczne radio). Gdybym zastanawiał się nad zakupem auta, którym jechałem (przebieg niecałe 80000 - 2011r.) prawdopodobnie już stało by w garażu ;). Jedna niepokojąca przypadłość to przy porannym odpalaniu (temperatura około 0) jakby ciężko ma zakręcić i pierwsze kilka sekund strasznie klekocze, ale możliwe, że to tylko ten konkretny egzemplarz.
5,0
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Rewelacja. Spalanie rewelacja. Koszty materiałów eksploatacyjnych przystępne. Zero usterek, zero napraw. Rozrząd na łańcuchu, brak DPF-u i dwumasu.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kia Ceed I SW Facelifting