Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Sebastiangdynia
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Sam dużo czytam przed wyborem auta na autocentrum i dużo na tym skorzystałem. Pokusiłem się o obiektywną ocenę. Kia Ceed po face liftingu to same superlatywy biorąc pod uwagę ten segment pojazdów. Nie jestem zakochany w Kia, (auto ma również swoje wady) to po prostu bardzo dobre auto za relatywnie niskie pieniądze w tej klasie przy zestawieniu jakość - cena. Najmocniejszą stroną jest silnik i w zasadzie za to cenię auto najbardziej. Poleciłbym każdemu ale tylko wersję 1.6 CRDI 115 KM. Obecne auto mam 2 lata. Kupiłem z przebiegiem 130 tysięcy. Do teraz nabiłem 175 tyś km. Miałem dość sporo aut i sporo poruszam się autami wynajmowanymi, dlatego porównuję Kia adekwatnie do jego segmentu - C - klasy niższej średniej.
3,9
~Stef
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Zrobiłem tym autem jakieś 120 tys. km W rękach jednego właściciela od początku, polski salon itp. Z minusów gwarancja KII która jest bardzo mocno wybiórcza i ograniczona. Same auto jest bardzo poprawne takie trochę bez emocji. Ani szybkie, ani super się prowadzi od tak samochód do jazdy z punktu A-B. Duży plus za przestrzeń w środku i spory bagażnik. Auto nigdy mnie nie zawiodło a nie miało lekko. Pod tym względem 5+ dla KII. Jakość plastików (kierownica) FATALNA! po 200 tys. wyglądała jak po 0.5 miliona :). Ogólnie rzecz biorąc wdziecznych bezawaryjny samochód
4,4
~Dzc
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Fajne auto ale parę swoich mankamentów ma. Karoseria wydaje mi się że jest całkiem odporna na rdzę bo nigdzie nie mam ognisk poza oczywiście górna częścią tylnych drzwi - poprzedni właściciel olał temat i czeka mnie chyba wymiana na używane. Poza tym jeszcze troszkę słabe są materiały w środku. Po przesiadce z peugeota 407 jest wrażenie naprawdę słabe. Boczki wyglądają jak by były odlane z plastiku a do tego odklejające się deska rozdzielcza. Tutaj sporo do poprawy..
Średnie spalanie dla Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW 2010-2012
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Kia Cee'd, 1.6 CRDI 115KM, facelifting, Automat 4stopniowy, płynny, bezawaryjny, bez dwunasty. Spalanie na trasie Warszawa Chorwacja średnia prędkość 140-160km/h 2os. Bagaż na 2tyg 7.5l/100km. Spalanie trasa Warszawa-Jantar średnia prędkość 120,30 (z jednym porywem 192km/h) 6,8l/100km Spalanie miasto, korki między 7-9l/100km. Trasa 100km prędkość 90km/h na tempomacie 5.8l/100km. Od 120k żadnych awarii nie licząc zapchanego filtra paliwa (efekt tankowania na Auchan) wymiana oleju co 10-12k (książki mówi 15k, serwisanci w ASO Kia zalecają co 10k), brak pobierania oleju, wymiana oleju w skrzyni co 90k koszt z rabatem 500pln w ASO Kia. Komfort: fotele profilowane dla koreańczyków, klima efektywna, od 120km zaczyna być głośno, bagażnik pakowany i równy. Auto godne polecenia, bezawaryjne, niestety nie komfortowe (słaba ergonomia foteli).
6,4
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Przejechane 15 000km po Mazowszu, napraw żadnych, spalanie bardzo przyzwoite przy normalnej jeździe, trasa W-wa - Żyrardów, W-wa - Płock, 5,2l/100km ok 90-100km/h, tempomat, codzienna jazda Białołęka - Ursynów chwilę przed godzinami szczytu tj 6:40 spalanie ok 6,2lato, 6,8 zima. Wymiana oleju w skrzyni co 90tyś to koszt w serwisie Kia 460pln (Kia na Morelowej), części i serwis tanie więc nie wiem o co chodzi panu który pisał o drogim serwisie. Generalnie polecam jako auto do przemieszczania się bez kłopotów, tanio, w normalnych warunkach ale bez fajerwerków. zalety: Wtryski rozbieralne (można regenerować, naprawiać za około 350 400zł) Łańcuch rozrządu W automacie wymiana oleju co 90tyś ! nie co rok! Niskie spalanie Ładowność Skrzynia automatyczna, hydrauliczna klasyczna bardzo dobrze zsynchronizowana (bezawaryjna) Niezłe wyposażenie Tanie części Wady: Słabe plastiki Fotele nie dopracowane ergonomicznie
7,1
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Trasa Warszawa-Płock 100-110km/h 6,5L/100km (tempomat) Trasa Płock-Warszawa 80-90km/h 5,8L/100km (tempomat) Codzienna jazda Warszawa, godziny szczytu 38km 7,5-8L/100km (spokojnie) Codzienna jazda Warszawa, godziny szczytu 38km 7,5-8L/100km (niespokojnie)

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I SW Facelifting