Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed I SW – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4470 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1525 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1690 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2036 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1544 mm
Zwis przedni 865 mm
Zwis tylny 955 mm
Prześwit 144 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1664 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 534 l
Wysokość progu załadowczego 685 mm
Maksymalna ładowność 503 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny Kia Ceed I SW

Liczba ocen: 130
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MPIDriver
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Wygoda, niezawodność, plastik. To chyba najlepsze podsumowanie moich odczuć z tym autem, po przejechaniu 60 tysięcy kilometrów. Jeśli coś w tym aucie jest to działa, działa długo i bezawaryjnie. Auto nigdy nie stanęło w trasie, fotele nie przyprawiały o ból pleców, wizyta na stacji nie zrujnowała budżetu. Silnik z LPG świetnie współpracuje a bagażnik jest duży i przestronny. Zjeździłem tym autem całą Polskę i bez wachania wsiadam na każdy kolejny przejazd. Oczywiście, że wykończenie plastików w środku i wygłuszenie mogłoby być lepsze, ale z drugiej strony, to kompakt Kia sprzed 17 lat.
4,7
~bqn
Kia Ceed I
SW 1.4 109KM 80kW
Samochód kupiłem w 2015 r. z przebiegiem 79 000 km. Obecnie (po 3,5 roku) ma 100 350. Przez ten okres nie było żadnej poważnej awarii, były jedynie małe drobiazgi (opis poniżej). Samochodem jeżdżę głównie po mieście na krótkich trasach, więc apetyt na paliwo jest spory. Samochód z pewnością godny polecenia dla rodziny 2+1 albo nawet i 2+2. Ale niestety nie z tym silnikiem. Jest za słaby i paliwożerny. Polecam 1,6. Samochód bezawaryjny i przestronny. Super bagażnik. Bardzo dobre relacja ceny do jakości i wyposażenia. Jeśli potrzebujesz przestronnego, bezawaryjnego kombi do miasta to ten samochód jest idealny. Polecam!
4,3
~Kamil
Kia Ceed I
SW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Relacja jakości do ceny bardzo dobra. Auto w zasadzie (odpukać!) bezawaryjne do tej pory. Przez prawie 210mkm zmieniane tylko części eksploatacyjne (klocki, tarcze, tarczobębny) oraz regularnie olej wraz z filtrami. Przy 150mkm drobna naprawa turbiny. Auto użytkowane głównie na autostradzie (ok 70-80km dziennie) plus krótkie przebiegi w mieście. Tanie w utrzymaniu, tanie ubezpieczenie, tanie części (nawet te oryginalne). Dodatkowo brak paska rozrządu oraz dwumasy sprawia, że auto jest bardzo dobrym wyborem.

Raporty spalania Kia Ceed I SW

Liczba raportów: 169
Średnie spalanie dla Kia Ceed I SW
7,5 – 7,8
l/100 km
5,7 – 7,1
l/100 km
7,8 – 7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Te auto to jedna wielka porażka... od spalania po jakosc wykonania. Za te cene mozna kupic kilkukrotnie lepsze auto. Laguna 2 tańsza, megane 3 ktora jest nowsza i obydwa auta nie maja problemy z korozją jak kia, nie mowiac o jakosci wykonania tego sztrucla, gnije wszystko. Podłoga, progi, przednie i tylnie nadkola. Spalanie to jest dramat. Nie jedzie a pali tyle co stare v6 o duzej pojemności. Ale jaka roznica w jezdzie? Ludzie... Prowadzenie? To auto sie nie prowadzi. Nie znam gorzej prowadzacego auta. Astra g przy tym to mercedes (jesli chodzi o prowadzenie). Podane spalanie zimą w miescie, srednie wyliczyłem miedzy jazdą w trasie a jazdą latem po miescie. Podsumowujac auto ani na trase ani do miasta. Jedna wielka tandeta i porażka.
7,8
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Info o moim stylu jazdy: w mieście nie utrudniam ruchu (czyli nie zamulam na światłach, ale nie jestem pierwszy przy kolejnych). W trasie na krajówkach sunę jak inni (chyba, że ktoś się ślimaczy, to go wyprzedzam), na ekspresówkach 110-130 km/h. Silnik pali w trasie więcej niż podczas jazdy w mieście - jest dosyć mały, skrzynia 5 biegów, w trasie musi kręcić dosyć szybko by jechać dosyć przepisowo po ekspresówce. Spalanie benzyny: średnie spalanie 6,8 l/100km (dane po przejechaniu ok 12500km, zawsze tankowane do pełna, do pierwszego odbicia). W trasie pali więcej niż w mieście: w mieście 6,5-7l/100km. W trasie 7,0-8,0 l/100km. Spalanie LPG: w mieście 7,5-8,0 l/100km. W trasie 8,0-9,0 l/100km. Wskazanie zużycia paliwa przez komputer podczas jazdy na LPG: im szybciej jadę, tym gorzej ze wskazaniem. Ale dopóki jadę te 100-110 km/h to wskazanie średnie z komputera muszę pomnożyć x1,3 i mam rzeczywiste. Czyli rzeczywiste wskazanie jest wyższe od komputerowego o około 20-30%. Sprawdzone na kilkunastu tankowaniach.
5,9
Kia Ceed I
SW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Silnik świeżo po zrobieniu łańcucha rozrządu, nieco ponad 220 000 km. Wypaliłem już kilka baków paliwa więc mogę coś powiedzieć. Poza miastem można spokojnie zejść poniżej 5 litrów, ale zapominając o wyprzedzaniu albo dynamicznym przyspieszaniu. A auto fajnie przyspiesza, więc trzeba się pilnować. Prawie 6l przy normalniej jeździe to świetny wynik, na baku paliwa robię wtedy niecałe 900 km. Nie pilnując się specjalnie. Wynik maksymalny wyszedł mi w trasie na autostradzie lub jeżdżąc jedynie po mieście. Ja już nie chcę innego silnika, niż turbodiesel.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I SW