Szukaj

Informacje o Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~dkx92
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Autko sćiągnięte do Polski z Włoch od pierwszego właściciela. Zakupione przeze mnie w maju 2016 z przebiegiem 102300km (na dzień dzisiejszy: 11.07.2016, ma 105500km). Autko mega zadbane, czyściutkie, pachnące, jak nówka salonówka. Nie chciałem na swoje pierwsze auto kupować Gulfa, Audicy, czy Beemwicy jak to każdy robi. Tylko wolałem uzbierać więcej kaski, kupić coś ładniejszego, z młodszym rocznikiem, niż 20 letniego rzęcha by do niego dokładać hajsu. Pro Ceedka się wyróżnia, bo nie jeździ ich dużo po drogach. Ma sportowe zarysy, jest duuuuuuuuużo ładniejsze od wersji 5-drzwiowej. Jestem mega zadowolony, bardzo dobrze zainwestowane pieniądze. Pojeżdżę kilka lat i zakupię Pro Ceed z roku 2013 (lub Hyundaia Velostera).
4,7
~Mieszko
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Olbrzymi pozytyw. Jak oglądałem poprzednie modele (Shuma itp) to jakość wykończenia i materiałów odstraszała mnie. Była taka jak w obecnych Daciach. Ta generacja Kia jest naprawdę dobrze skonstruowana i wykonana. Ja szukałem samochodu prostego w obsłudze i taniego w eksploatacji. Koniecznie benzyny żeby mi filtry FAP się nie zapychały a wtryski nie siadały. I żeby samochód nie odmówił jazdy bo ma za mało płynu do spryskiwaczy (mercedes) bądź bo mu niechcący utrącę lusterko i komputer uzna to za krytyczną awarię. Kia sprawdziła się tutaj w 100%. Jestem rasistą jeśli chodzi o samochody, a ten mimo że go mam już 8 miesięcy cały czas mi się podoba, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Jeśli musiałbym pomarudzić to przeszkadzają mi trzy rzeczy: 1.Fotele przednie które po złożeniu nie wracają na swoje miejsce 2.Bluetooth który jest trochę siermiężny 3.Mały obrotomierz
4,4
~Maikler
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Całokształt samochodu oceniam jako "doskonały". Cieszę się, że wybrałem ten samochód jako mój pierwszy. Wszelkie szczegóły opisałem szeroko w poszczególnych kategoriach. Mam nadzieję tym samym, że pomogę w pewien sposób pomóc w decyzji o zakupie (bądź też nie) tego modelu.
Średnie spalanie dla Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW 2010-2012
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Jeżdżę codziennie nim do pracy, plus weekendy do kibity, tankuję auto do pełna za 200zł, raz na 3 pełne tygodnie jazdy, więc nie robi wiru w baku, a benzynki starcza na długo. Mało tego, w czerwcu 2016 robiłem podstawowe wymiany. Koszt wymiany filtra powietrza, filtra oleju, filtra kabinowego, oleju + robocizna, wyniosło mnie zaledwie 200zł. Dużo jest też części zamiennych do tego autka. Więc jak chcesz auto o sportowych zarysie, które nie wydrze z Ciebie resztki hajsu - to polecam to autko ! ;)
6,8
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Niewielkie. Przeglądy mają przeciętną cenę. Wszystkie drobne niedostatki jakościowe były poprawiane na gwarancji. Nigdy nie uległ awarii, więc poza okresowymi przeglądami nie generował żadnych wydatków. Nawet tarcze hamulcowe i zawieszenie nie były jeszcze wymieniane.
7,9
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Jazda miejska po Warszawie to spalanie w granicach 9 - 10 l. w zależności od długości odcinków i pory roku. Na trasie, podczas jazdy z prędkościami autostradowymi (140-150 km/h) auto spala ok. 9.5 - 10 l. Jeżdżąc po normalnych drogach można osiągnąć spalanie w okolicach 7.5-8 l, przy bardzo spokojnej jeździe raz udało mi się zejść poniżej 6 l., ale zakładam, że był to błąd statystyczny po nigdy więcej się to nie udało.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting