Szukaj

Informacje o Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,17 m
Długość 4250 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1450 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1528 mm
Rozstaw kół - tył 1527 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1210 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~luk
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ja nie rozumiem skąd taka ocena tego auta. Chyba jego właściciele przed Ceed użytkowali Fiaty 125, 126, Polonezy i kombajny. Auto jest totalnie przeciętne. ani na plus ani na minus w większości aspektów. Do codziennej jazdy może być po prostu przewozem z punktu A do punktu B. Ogólnie w miarę trwałym, w miarę poukładanym, ale nic poza tym. Daleko do porządnego wykończenia, plastiki są jak flagowy standard korpo nacji - czyli nijakie, słabo spasowane choć lepiej niż w kombajnie. Silnik 1,4 ma papierowe 90 kuni, ale nijak to nie porównywalne do 90 kuni z lat 90' z byle jakiego auta. Zawieszenie potrafi dać po kręgosłupie bardziej niż skok z 5 metrów.
4,6
~Krystian
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Pozytywne zaskoczenie, posiadam samochód od 7 miesięcy, jest z 2011 roku. Z pewnością zdjęcia nie oddają tego co jest w rzeczywistości- na żywo wygląda znacznie lepiej. Od stycznia nie miałem żadnej awarii i nie musiałem wrzucać w niego pieniędzy jak w worek bez dna. Swój egzemplarz sprowadziłem z Belgii, na starcie zostały wymienione podstawowe rzeczy, takie jak: Olej, filtry, akumulator, klocki hamulcowe. Jako, że rozrząd jest na łańcuszku to darowałem sobie jego wymianę i samochód do dziś jeździ. Wyposażenie bardzo przyzwoite, z ciekawszych rzeczy posiada: kierunkowskazy w lusterkach, tempomat, bluetooth, ISG, 2 zapalniczki, "lodówkę" w schowku.
4,6
~dkx92
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Autko sćiągnięte do Polski z Włoch od pierwszego właściciela. Zakupione przeze mnie w maju 2016 z przebiegiem 102300km (na dzień dzisiejszy: 11.07.2016, ma 105500km). Autko mega zadbane, czyściutkie, pachnące, jak nówka salonówka. Nie chciałem na swoje pierwsze auto kupować Gulfa, Audicy, czy Beemwicy jak to każdy robi. Tylko wolałem uzbierać więcej kaski, kupić coś ładniejszego, z młodszym rocznikiem, niż 20 letniego rzęcha by do niego dokładać hajsu. Pro Ceedka się wyróżnia, bo nie jeździ ich dużo po drogach. Ma sportowe zarysy, jest duuuuuuuuużo ładniejsze od wersji 5-drzwiowej. Jestem mega zadowolony, bardzo dobrze zainwestowane pieniądze. Pojeżdżę kilka lat i zakupię Pro Ceed z roku 2013 (lub Hyundaia Velostera).
Średnie spalanie dla Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting
7,3 – 7,8
l/100 km
5,0 – 7,1
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Jeżdżę codziennie nim do pracy, plus weekendy do kibity, tankuję auto do pełna za 200zł, raz na 3 pełne tygodnie jazdy, więc nie robi wiru w baku, a benzynki starcza na długo. Mało tego, w czerwcu 2016 robiłem podstawowe wymiany. Koszt wymiany filtra powietrza, filtra oleju, filtra kabinowego, oleju + robocizna, wyniosło mnie zaledwie 200zł. Dużo jest też części zamiennych do tego autka. Więc jak chcesz auto o sportowych zarysie, które nie wydrze z Ciebie resztki hajsu - to polecam to autko ! ;)
6,8
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Niewielkie. Przeglądy mają przeciętną cenę. Wszystkie drobne niedostatki jakościowe były poprawiane na gwarancji. Nigdy nie uległ awarii, więc poza okresowymi przeglądami nie generował żadnych wydatków. Nawet tarcze hamulcowe i zawieszenie nie były jeszcze wymieniane.
7,0
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
6.5 to w trasie Gdańsk - Kraków zgodnie z przepisami. 6.8 w drodze do pracy (pół obwodnica, pół miasto). 7.8 to samo miasto. Natomiast Gdańsk - Kraków ile fabryka dała to 7.5. Muszę zaznaczyć też, że mój silnik ma nieco podniesioną moc do 180 KM. Przy 140 KM spalanie o dziwo było takie samo. W trasie do Chorwacji, na południowym paliwie, w załadowanym samochodzie (4 osoby, walizki na 2 tygodnie), spadło do 5.8 i to mój rekord.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting