Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Maciej Balcerzak
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Od nowości tj. 11 lat przy regularnych przeglądach w autoryzowanej stacji obsługi nie zdarzyła mi się żadna awaria w drodze. przy przebiegu 110 000 km. wymieniłem sprzęgło. Wadą jest to że prawie od nowości samochód szarpie przy wolnej jeździe zwłaszcza dokuczliwe jest to w korkach (serwis nie jest w stanie sobie z tym poradzić i twierdzą, że tak już musi być) Jeszcze jedno uważam że za dużo zużywa paliwa tj. 9 - 10 litrów na 100 km. (mam trochę ciężką nóżkę i jeżdżę samochodami od 1968 roku) Jeżeli chodzi o blacharkę to jest bardzo dobrze .
3,3
~pafi
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Generalnie auto nie jest złe, występuje w nim sporo drobnych usterek ale nie miałem żadnej poważnej. Niestety serwisy KIA to katastrofa. Panowie są sympatyczni, uprzejmi i grzeczni ale na tym pozytywy się kończą. Problemy zaczęły się już przy odbiorze auta. Poinformowano mnie, że nie będę mógł korzystać z funkcji alarmu umożliwiającej otwieranie bagażnika bez rozbrajania alarmu. Alarm nie był montowany fabrycznie ale przez salon sprzedaży i panowie serwisanci nie do końca sobie poradzili z montażem. Machnąłem na to ręką i postanowiłem, że skoro tacy są dobrzy to będę serwisował się gdzieś indziej. W kolejnym już serwisie naprawiałem samochód po drobnej stłuczce. Wszystko było dobrze oprócz tego, że maska była źle spasowana z pozostałymi elementami karoserii. Przekonano mnie, że to jest OK i wszystkie Ceed’y tak mają. Przepychanki trwały 3 tygodnie, SERWIS przekonywał mnie że poprawa pasowania maski jest niemożliwa i wymagałaby ingerencji w konstrukcję auta. W końcu złożyłem reklamację. Panowie poprawili pasowanie maski w 15minut bez ingerencji w konstrukcję auta. Tak więc wcześniej zabrakło zwyczajnie dobrej woli. Trzeci przegląd robiłem już w kolejnym serwisie, tutaj panowie zapomnieli o wymianie świec. Nie ulegli nawet po mojej sugestii, że trzeci przegląd taką wymianę chyba przewiduje.Dopiero „Instrukcja Obsługi” ich przekonała. To wszystko to niby tylko drobiazgi nie powodujące większych problemów, ale \"dzięki\" nim obraz całości jest fatalny.
3,9
~Sebastian
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Pomimo kilku napraw jestem zadowolony z auta, ale serwis jest fatalny co psuje radość z posiadania tego samochodu. Gwarancja 7 letnia to wielkie oszustwo - prawie z niej nie skorzystałem, serwis robi wszystko zeby \"podłączyć\" każdą rzecz pod \"elementy eksploatacyjne\", serwis nie dorósł do coraz lepszych samochodów KIA. Kiepski serwis to NAJWIĘKSZA WADA tej firmy - obecnie czekam na jeden drobny element już 3 miesiące i tak jest z większością napraw. Przeglądy kosztowne i bardzo częste co 15 ty km, pracownicy serwisu niezbyt kompetentni. TRAGEDIA - jak KIA nie poprawi tego to klienci będą odchodzić do innych firm.
Średnie spalanie dla Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
7,2
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Samochód mam od 6 lat i przetestowałem go zarówno w jeździe miejskiej, jak i na długich trasach po Europie. Silnik jest najbardziej oszczędnym ze wszystkich benzyniaków, jakie miałem. Jak komuś mówię, ile spala, to każdy pyta, czy to diesel? Minimalne spalanie, jakie udało mi się osiągnąć na długich trasach, jadąc płynnie 90-100 km/h to 5.8 l/100km - na podstawie kilkudziesięciu tankowań do pełna, a nie wskazań komputera. Przez 6 lat w samochodzie nie zepsuło się absolutnie nic poza przepalającymi się co kilka miesięcy żarówkami świateł mijania. Wymiana żarówki z lewej strony wiąże się z demontażem akumulatora, a z prawej zbiorniczka wyrównawczego. Problem rozwiązał się po kupieniu porządnych żarówek, które świecą już 2 lata.
7,7
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Przy spokojnej jeździe w zime bez klimatyzacji głównie w trasie moim rekordem jest 7,2 litra na 100 km. (Na komputer pokładowy nawet nie patrze, podaje bzdury, szaleje przy lpg) W okresie letnim, gdy zaczynają się upały i nie da się jeździć bez klimy, zazwyczaj jest lekko powyżej 8 l na 100 km. Nie chce mi się eksperymentować, to jest przecież gaz. Tak czy siak wychodzi tanio, także po co się męczyć;) Co ciekawe, na autostradzie z torunia do wawy, gdzie rzadko schodziłem poniżej 140 km/h (świetnie się z tym silnikiem jeżdzi na wysokich obrotach) spalił 8,62l na 100 km, moim zdaniem b.dobry wynik, Samochód na LPG chodzi super! instalacja założona w autoryzowanym serwisie KIA, może dlatego spalanie jest małe w porównaniu do innych użytkowników. Choć założenie swoj kosztowało, ale na szczęście koszty poniósł pierwszy właściciel:]
8,6
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
zużycie paliwa - oczywiście dalekie od deklareacji, ale generalnie całkiem znośne - średnio około 7,5 l/100 km (około 85 % mojego przebiegu to trasa). ceny przeglądów też w porządku. odrębny temat to serwisy kia - MASAKRA !!! Ci kolesie nie powinni nawet naprawiać maluchów !!! Nie dość że nie widzą i nie słyszą usterek (tak jest wygodniej), to jeszcze nie potrafią np. wymienić oleju w silniku !!! nie mówiąc już o poważniejszych naprawach który pomalował dach z zaciekami i innymi wadami lakierniczymi. Przy jakiejkolwiek usterce - czas oczekiwania na części - min. 1 miesiąc !!! korzystałem już z dwóch serwisów i w obu jest kiepsko

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I Hatchback