Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

2,4
~krzysztof
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
to auto to katastrofa, 7 lat gwarancji to niezły chwyt marketingowy, kupiłem to auto na potrzeby mojej małej firmy i musiałem się go pozbyć po roku użytkowania. Padło wszystko co się dało, turbina po 15 tyś km - skandal, dwumasa ze sprzęgłem po 20 tyś, wycieki oleju z uszczelki miski, zacinająca się prawa szyba, raz w miesiącu zapalająca się kontrolka poduszek. Wykonanie tylko na pierwszy rzut oka wydaje się solidne, a faktycznie materiały są tragiczne, po 5 tyś km wszystkie plastiki skrzypią jak w polonezie. Masakra. Kupiłem teraz nowego seata toledo III w pełnym wypasie i dałem mniej niż za kijanke i dopiero teraz czuję, że mam samochód.
4,5
~jacke
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Pro_cee´d 2.0 CRDi z turbo - ze sterowanym elektronicznie kątem pochylenia łopatek (140 KM, 305 N). Rewelacyjny design, dużo miejsca (czego nie widać z zewnątrz), "dobrze skręcone", dość twarde zwieszenie (tył wielowachaczowe, żadna belka skrętna), rewelacyjne hamulce !!!, 6 poduszek, ABS, VSC, ED, TRC etc., Optima Plus z pakietem sportowym (17 cali alu, skóra etc), 7 lat gwarancji, 5 gwiazdek bezpieczeństwa. Ile? 72 tys. + alarm, czujniki, dywaniki (gratis), opony zimowe na 16 calowych alu za 1 tys. zł. (to nie mało ale w tej klasie wszystkie inne są droższe od 6 do ponad 10 tysięcy). Ale przede wszystkim jest ładne, przyciąga wzrok i nie trzeba go pilnować tak jak VW, Audi, BMW i podobnych.
4,9
~tfk
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting