Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1750-2500 obr/min
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~nielubiefina
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Jeśli ktoś szuka przestronnego i ekonomicznego auta, to ciężko znaleźć coś lepszego. Silnik pod względem wytrzymałości i spalania jest znakomity. Gorzej jeśli chodzi o jego kulturę pracy i moc. Silnik pracuje jak stare TDI. Przyjemności z jazdy brak. Jak na 90KM jest dość szybki, ale ze względu na stałą geometrię łopatek turbiny zakres pracy silnika wynosi praktycznie 1k obrotów. Od 1.8 do 3k, dalej nie ma co szukać, bo nic się nie znajdzie, a niżej nie ma co ciągnąć. Jeśli ktoś przeboleje kulturę pracy tej jednostki to polecam bardzo. Pali mało, a i psuć się za bardzo nie ma co. Auto jest dość młode, a są elementy na których już można szukać ognisk korozji. Oczywiście nic poważnego, ale jednak przy uszczelkach drzwi można by dość znaleźć. Zawieszenie to kompromis między miękkim a twardym. Jedzie stabilnie w zakrętach , a przy gorszej nawierzchni nie boli wszystko od uderzeń.
4,5
~Siur
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Nie lubię zmieniać często samochodów bo jest to za każdym razem dodatkowy koszt. Dlatego wolę naprawić coś co już znam i wiem co trzeba zrobić a w mojej "kijance" nie ma zbyt wielu rzeczy do napraw. Auto kupiłem z przebiegiem 200 tyś dlatego swoje najlepsze lata ma już za sobą. Z obecnej chwili ma około 300
4,5
~Domestos
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
W sumie... jestem zadowolony. To auto dokładnie spełnia moje wymagania. Jak na produkt azjatycki to jest po prostu super ! Trochę może za bardzo odchudzone jest to i owo (plastiki w środku i blacha nadwozia), ale jeżdżenie tym autem sprawia mi przyjemność. Jest lekkie, kompaktowe, dynamiczne i w sumie przyzwoitej jakości.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting