Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~endriu
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
GÓLNIE AUTO BARDZO FAJNE. DENERWUJĄ MNIE WPISY BURAKÓW, CO ALBO UZYTKUJĄ TE AUTA JAKO FIRMOWE (GDZIE WSZYSTKO JEST ZAŻYNANE,A MAJĄ OCZEKIWANIA NA POZIOMIE NOWEGO AUDI A6, CHOĆ TO PRZECIEZ TEŻ LIPA, MOŻE LEPSZY MYŁBY MAYBACH), ALBO TYLKO OD KOGOS ZASŁYSZELI, A PRYWATNIE JEŻDŻA RÓWNIEŻ TRUPAMI. ZEJDŹCIE NA ZIEMIĘ. TAK NAPRAWDE LICZY SIĘ STOSUNEK CENY DO JAKOŚCI PRODUKTU ORAZ PRZEDE WSZYSTKIM SAM UZYTKOWNIK. JAK MA AUTO W DUPIE, ALBO JEST NA TYLE TĘPY ŻE NIE WIE JAK SIE Z NIM OBCHODZIĆ, TO ZARŻNIE WSZYTSKO I NA WSZYSTKO BĘDZIE NARZEKAŁ. MIAŁEM MASĘ RÓŻNYCH SAMOCHODÓW, TEN NIE JEST JAKIŚ WYBITNY, ALE NIE MA POWODÓW, ŻE BY NA NIEGO PSIOCZYĆ. NA RYNKU WTÓRNYM, ZA CENĘ ZADBANEGO CEEDA, MOŻECIE KUPIC RASOWE, NIEMIECKIE MARKOWE - ALE O WIELE STARSZE I POPROSTU WYJEŻDŻONE, WYEKSPLOATOWANE AUTO. ZACHÓD JE ŻEGNA A GŁUPI POLAK KUPUJE OKAZJE, BO NIE MA ŚWIADOMOŚCI.A PÓŹNIEJ BĘDZIE JEŹDZIŁ PSEUDOFURĄ NA PÓŁ GWIZDKA I GRAŁ ASA, A W DUSZY BEDZIE SIĘ SRAŁ ŻEBY MU TYLKO COŚ SIE NIE ROZLECIAŁO, BO TO PRZECIEŻ KOSZTUJE, AON MYŚLAŁ ŻE JAK AUDI TO JUZ ZETA NIE DOŁOŻY. Pozdrawiam POZDRAWIAM
3,6
~karol_skora@op.pl
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Gwarancja 7 lat to fikcja. za wszystko trzeba normalnie płacić więc postanowiłem nie jeździć do ASO tylko serwisować go we własnym zakresie na oryginalnych częściach (są sklepy które oferują oryginalne części za 1/4 ceny ASO). Olej trzeba zmieniać co 10 tys. zalecenia Kia o przeglądach co 20tys to ułuda taniej eksploatacji która wykończy silnik. Generalnie jeżeli pojawiają się problemy to ASO każe sobie słono płacić. Zastanawia co wg Kia oznacza słowo "gwarancja". Zawieszenie jest twarde, głośne i nietrwałe, na polskie drogi się nie nadaje. Słabe zawieszenie to zdecydowanie najgorsza cecha tego auta. Choć jest stosunkowo łatwe w naprawie. Z drugiej strony wolę niech już psuje się zawieszenie niż układ napędowy (to na szczęście jest w miarę dobre). wkurzają stuki w kierownicy na dołkach - podobno to powszechna usterka i KIA powinna zorganizować akcję serwisową ale nie chcą sobie psuć reputacji ... więc głowa w piasek). Dobre w ceed jest to co widać za zewnątrz (design, materiały wnętrza, żwawy silnik). użytkowanie obnaża słabe strony - tj zawieszenie i układ kierowniczy no i ta śmieszna "gwarancja" 7 lat (choć akurat tym i tak się nie sugerowałem przy zakupie). Posiadam go 3 lata i zamierzam jeszcze wiele kolejnych lat, chyba że wydarzy się coś naprawdę złego. na razie cieszę się, że jest niezawodny. jeszcze nie miałem problemów z elektroniką ale autko jest zawsze garażowane w ciepełku. z mojej obserwacji wynika że garaż ma ogromne znaczenie dla sprawnej elektroniki bo wilgotne powietrze wykończy wszystko.
3,9
~kierowca
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Nie jestem fanem marki kia czy wogóle miłośnikiem samochodów. W tej chwili mam 4 auta Yaris, Ignis, Clio i Ceed.Z powodu prowadzenia działalności gospodarczej trochę już aut różnych marek miałem i mogłem sobie wyrobić jakieś zdanie. Moja ocena jest taka: Kierowanie się przy zakupie auta marką miało sens jakieś 10-15 lat temu - wtedy faktycznie zauważałem bardzo duże różnice między np. niemieckimi autami a francuzkimi nie wspominając już o Korei. Teraz naprawdę to nie ma sensu słuchać sie fanów np. golfa którego notabene też miałem i dopłacać kupę pieniędzy za sam znaczek to idiotyzm. Wydaje się kupę kasy a potem przychodzi rozczarowanie bo jak płacę dużo więcej to chcę dużo lepiej a to figę prawda - golf też mi trzeszczał w zimie , tam musiałem np. wymienić przy niskim przebiegu tylne łożyska, miał tendencję do spawania świecy w jednym cylindrze i takie tam duperela - nigdy nie stanął na trasie ale i ceed tego nie zrobił a przewagę golfa widzę głównie w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz dużym dostępie do tanich części zamiennych - tyle - warto dopłacać za to tyle kasy? dla mnie nie. I uwierzcie mi podobnie wypadnie porównanie ceed do innych aut w tym segmencie każde będzie w czymś od niego lepsze i w czymś gorsze naprawdę nie znajdziecie 100 % ideału w tym segmencie i pułapie cenowym. Nie dajcie się manipulować, że koreańczyki to szmelc itd. - to samo mówiono kiedyś o toyocie - naprawdę. Jeżeli nie przeszkadza ci znaczek kia i reszta ci pasuje kupuj ceeda a za resztę kasy którą wywaliłbyś bez sensu np. na golfa pojedź z żoną na porządne wczasy, wyremontuj dom itd. Z obecnie używanych aut ranking jest taki: 1. Ceed 2. Yaris 3.Clio 4. Ignis- dno To co napisałem wyżej nie stosuje sie do Suzuki (ja mam Ignis) - kompletne dno (wycieki oleju, powybijane zawieszenie jeszcze na dotarciu, poliwożerne o charakterystyce kosiarki silniki, zacofanie technologiczne, beznadziejne materiały wykończeniowe, miękie matowiące się szybko lakiery, trzeszcząca karoseria itd. itd. wyrzucone pieniądze w błoto - to nie jest żaden japończyk tylko zacofany technologicznie złom.
Średnie spalanie dla Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW 2010-2012
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Od ponad roku użytkuję Kia Ceed 1.6trdi 115KM. Do pracy na co dzień mam 26km i tyle samo z powrotem. Średnie spalanie przy mojej delikatnej jeździe w lecie mam 4.5 L/100km, a w zimie 4.9 L/100km. Klimatyzacja stale włączona. Licznik kasuję przy tankowaniu. Tankowanie zawsze do pełna na BP paliwem ON Ultimate ( bo w okolicy Bochni na innych tankowniach poprzednie auto mi wpadało w tryb awaryjny, więc paliwo tu sprzedają raczej chszczone albo opałówę ). Na autostradzie spalanie jest 5.5 L/100km przy jeździe ze stałą prędkością 140km/h z 3 osobami na pokładzie. Jak ktoś mieszka w dużym mieście i stale postoi w korkach, to wiadomo, że spalanie będzie większe w zależności jakie wielkie korki i nie ma co tu filozofować. Tak samo większe spalanie jest jak ktoś zamiast jechać w miarę jednostajnie co kilkanaście sekund zwalnia i przyspiesza.
7,2
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Tak czytam raporty innych użytkowników Ceeda i jestem naprawdę zdumiony, albo są one zaniżane, albo nieumiejętnie liczone (nie zawsze komputery pokazują realne wartości) albo większość z użytkowników to prawdziwi niedzielni kierowcy z pionowo ustawionym oparciem fotela, obiema dłońmi kurczowo zaciśniętymi na kierownicy i z twarzami pełnymi skupienia, którego chirurdzy by się nie powstydzili. Jeżdżę Ceedem już 2 lata, w tym czasie przejechałem 40 tys kilometrów. Nie będę się zbytnio rozpisywać, bo nie ma nad czym, nie mniej jednak jeżdżę dynamicznie a prędkości 90km/h na trasie nie uznaję. Parę razy starałem się jeździć nawet bardzo ekonomicznie, ale różnica w spalaniu, która wynosiła maksymalnie 1l/100km w stosunku do mojej "normalnej" jazdy nie była tego warta. Powiem tak - pierwszy rok jeździłem tylko po mieście, aktualnie codziennie w drodze do pracy mam do przejechania 5km miasta i około 45km trasy. W okresie jesienno-zimowym na kołach zimowych (15 cali, 185mm szerokości) średnie spalanie wynosi około 8-8,5l w mieście i 6-7l w trasie przy prędkościach 110-140km/h. W okresie letnim, na kołach letnich (17 cali, 225mm szerokości) spalanie w mieście jest takie samo, natomiast na trasie wzrasta o około 0,5l. Naprawdę nie wiem skąd wartości rzędu 4l na trasie i proszę wybaczyć, ale nigdy w nie nie uwierzę. Miałem w życiu już wiele samochodów, znajomi też posiadają różne silniki różnych marek i spalanie 4l to jest możliwe chyba tylko w mikro-samochodach z silnikami 1.2-1.5 przy prędkościach rzędu 80km/h, które na trasie są niedorzeczne. Jeśli ktoś ma fetysz uzyskania jak najniższej wartości spalania na komputerze, to mu szczerze współczuję, samochodem ma się jeździć przyjemnie, a nie w stresie by spaliło jak najmniej. Jeden czy dwa litry wcale nie robią dużej różnicy w kosztach... Pozdrawiam Państwa serdecznie.
5,3
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Ceed 115KM CRDI, do tej pory zrobiłem niecałe 10tyś km, autko jest bardzo oszczędne minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać na trasie Łódź-Warszawa to 4,2l/100 nie przekraczając 100km/h, a tak na co dzień na tej trasie to jest 4,5l/100 nie żałując gazu, w mieście bywa różnie do pracy mam 11km i na tym dystansie pali mi od 5-5,5 w ciepłe dni, w zimie przy mrozach -20st. potrafi połknąć do 7l ale nie więcej, dodam że samochód stoi w garażu w którym jest 5-20stopni zima/lato więc szybciej się rozgrzewa, najwięcej połyka paliwa właśnie na dogrzaniu. Wyniki oparłem na dane z komputera który zawsze zeruje przed wyruszeniem w trasę, uważam ze jest od adekwatny do realnego spalania. Kiedyś zatankowałem do pełna prawie pod korek ok 55l i przejechałem 950km na trasie, nie zaświeciła mi się nawet rezerwa a komputer pokazywał ze mogę jeszcze jechać przez 150km.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting