Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 136 Nm przy 5000 obr/min
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012
7,6
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Jadąc normalnie tym samochodem czyli zmiana biegów przy 2100-2500 obrotów średnie spalanie w 200.00 mieście wynosi równe 7l/100km da się zejść niżej nawet do 6,5l ale to nie jest jazda. Nie wyprzedza się wtedy nikogo, jedzie się jak...no nie powiem co ale się jedzie. Przy agresywnej jeździe (zmiana biegów powyżej 3000 obrotów) trzeba się liczyć ze spalaniem powyżej 8l/100km. W trasie bez szaleństw schodzi się również dobrze poniżej 7l/100km ale jeżeli jedziemy już powiedzmy 140km/h lub więcej to i spalanie rośnie szybko. Nie jest źle ale nie jest to silnik bardzo ekonomiczny jakoś ot normalne 1.4 raczej. Mam nadzieję, że przeniesie się to na żywotność. (Silnik)
7,5
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Silnik niestety paliwożerny biorąc pod uwagę pojemność 1.4 i bardzo wrażliwy na styl jazdy. Minimalne spalanie wg komputera jakie udało mi się osiągnąć w trasie to 6 litrów (jazda 60-80 km/h). Maksymalne spalanie wg wskazan komputera pokladowego - 13 litrow (kilkadziesiąt kilometrów trasa szybkiego ruchu, prędkości 160-180). Średnie zuzycie w mieście 8.5, w cyklu mieszanym 8. (Silnik)
7,1
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Widać jak spalanie skacze przy każdym wyprzedzaniu/ ruszaniu gwałtowniej ze świateł, ale da się zejść do przyzwoitego 6,6 litra w trybie mieszanym. Po tak małym silniku z taką ilością KM spodziewałam się mniejszego spalania (Silnik)

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting