Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 105KM 77kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 75 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 105KM 77kW 2011-2012
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 105KM 77kW
Samochód wypożyczyłem w wypożyczalni na 2 dni, Jazda w trasie, mieszane trochę lepsze krajowe drogi, ekspresowe i dużo wiosek z ograniczeniem do 40 - w dwa dni zrobiłem około 1000km spaliłem w tym czasie 72 litry paliwa. Czy to dużo - na masę 1200kg +moje 100kg uważam, ze nie najgorzej. Dodam tylko, że jak dla mnie brakuje trochę mocy i co najgorsze nie ma 6 biegu. Jadąc 140km/h na autostradzie 5000obr/min warkot okropny. Widzę, że II generacja ma już 6 biegową skrzynię biegów więc pewnie jest lepiej. Samochód mogę porównać do focusa kombi 1.6 diesel 115km którym jeździłem służbowo. Ford z racji tego, że diesel z turbiną lepiej idzie, 6 bieg ogranicza hałas - lepszy silnik - spalanie na autostradzie 160km/h 7,9l/100km. (Silnik)
8,7
Liczba komentarzy: 1
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 105KM 77kW
Ostatnio trasa Gdańsk - Jelenia Góra z przerwą we Wrocławiu + powrót. około 1300 km - spalanie 10 l ale s8 + a1 cały czas 140 km/h W mieście (Gdańsk) ok 9 l/100 trasy poza miasto - Półwysek Helski - można zejść do 7,2 - 7,5 (Silnik)
8,3
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 105KM 77kW
Małe sprostowanie... do 1300 km nie dodałem pozostałęgo paliwa w baku, które pozwoliło na przejechanie jeszcze 250 km... Czyli moja Kia zeszła do 8,5l / 100 km w trasie. (Silnik)

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting