Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,17 m
Długość 4260 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1528 mm
Rozstaw kół - tył 1527 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1300 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Jacek
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ogólnie auto bardzo dobre, przyjemne dla oka i w miarę dobrze wyposażone. Spełnia swoją rolę na drodze bardziej w mieście. Mam je ponad 1,5 roku. Paliwożerne jak na tą pojemność. U mnie spalanie ze od początku eksploatacji jest na poziomie 9.7 l/100 km. Jak na tą pojemność spodziewałbym się mniejszego spalania. Na trasie powyżej 100 km/h dość głośno w środku. Brak 6 biegu (w trasie przydałby się). Jeżeli chodzi o naprawy to tylko sprawy eksploatacyjne, brak mniejszych i większych usterek. Po wymianie rozrządu po 190 tyś. km nie ma z nim problemów. Drobne zaprawki lakiernicze. Na miasto i dojazdy do 15 km do pracy ok lecz z gazem, na trasę nie.
3,9
~R-adzi-O
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Jestem drugim właścicielem samochodu i szczerze polecam każdemu kto szuka dobrego stosunku jakości do ceny. W tym przedziale cenowym trudno znaleźć godnego konkurenta. Koszty utrzymania w pełni akceptowalne. Komfort jazdy również ok ale do pewnych prędkości. Niezawodny silnik, precyzyjny układ kierowniczy i dość duża moc jak na tak mały litraż. Przy tym przebiegu nie bierze kropli oleju. Dla kogoś kto przesiada się z większego auta pewnie nie będzie to rewelacja ale dla mnie, dotychczas kierowcy "Corsiny" z silnikiem 1.0 zakup tego auta to strzał w dziesiątkę. Polecam!
4,5
~nielubiefina
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Jeśli ktoś szuka przestronnego i ekonomicznego auta, to ciężko znaleźć coś lepszego. Silnik pod względem wytrzymałości i spalania jest znakomity. Gorzej jeśli chodzi o jego kulturę pracy i moc. Silnik pracuje jak stare TDI. Przyjemności z jazdy brak. Jak na 90KM jest dość szybki, ale ze względu na stałą geometrię łopatek turbiny zakres pracy silnika wynosi praktycznie 1k obrotów. Od 1.8 do 3k, dalej nie ma co szukać, bo nic się nie znajdzie, a niżej nie ma co ciągnąć. Jeśli ktoś przeboleje kulturę pracy tej jednostki to polecam bardzo. Pali mało, a i psuć się za bardzo nie ma co. Auto jest dość młode, a są elementy na których już można szukać ognisk korozji. Oczywiście nic poważnego, ale jednak przy uszczelkach drzwi można by dość znaleźć. Zawieszenie to kompromis między miękkim a twardym. Jedzie stabilnie w zakrętach , a przy gorszej nawierzchni nie boli wszystko od uderzeń.
Åšrednie spalanie dla Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting
7,4 – 8,3
l/100 km
5,5 – 6,3
l/100 km
7,3 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Od ponad roku użytkuję Kia Ceed 1.6trdi 115KM. Do pracy na co dzień mam 26km i tyle samo z powrotem. Średnie spalanie przy mojej delikatnej jeździe w lecie mam 4.5 L/100km, a w zimie 4.9 L/100km. Klimatyzacja stale włączona. Licznik kasuję przy tankowaniu. Tankowanie zawsze do pełna na BP paliwem ON Ultimate ( bo w okolicy Bochni na innych tankowniach poprzednie auto mi wpadało w tryb awaryjny, więc paliwo tu sprzedają raczej chszczone albo opałówę ). Na autostradzie spalanie jest 5.5 L/100km przy jeździe ze stałą prędkością 140km/h z 3 osobami na pokładzie. Jak ktoś mieszka w dużym mieście i stale postoi w korkach, to wiadomo, że spalanie będzie większe w zależności jakie wielkie korki i nie ma co tu filozofować. Tak samo większe spalanie jest jak ktoś zamiast jechać w miarę jednostajnie co kilkanaście sekund zwalnia i przyspiesza.
7,2
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Tak czytam raporty innych użytkowników Ceeda i jestem naprawdę zdumiony, albo są one zaniżane, albo nieumiejętnie liczone (nie zawsze komputery pokazują realne wartości) albo większość z użytkowników to prawdziwi niedzielni kierowcy z pionowo ustawionym oparciem fotela, obiema dłońmi kurczowo zaciśniętymi na kierownicy i z twarzami pełnymi skupienia, którego chirurdzy by się nie powstydzili. Jeżdżę Ceedem już 2 lata, w tym czasie przejechałem 40 tys kilometrów. Nie będę się zbytnio rozpisywać, bo nie ma nad czym, nie mniej jednak jeżdżę dynamicznie a prędkości 90km/h na trasie nie uznaję. Parę razy starałem się jeździć nawet bardzo ekonomicznie, ale różnica w spalaniu, która wynosiła maksymalnie 1l/100km w stosunku do mojej "normalnej" jazdy nie była tego warta. Powiem tak - pierwszy rok jeździłem tylko po mieście, aktualnie codziennie w drodze do pracy mam do przejechania 5km miasta i około 45km trasy. W okresie jesienno-zimowym na kołach zimowych (15 cali, 185mm szerokości) średnie spalanie wynosi około 8-8,5l w mieście i 6-7l w trasie przy prędkościach 110-140km/h. W okresie letnim, na kołach letnich (17 cali, 225mm szerokości) spalanie w mieście jest takie samo, natomiast na trasie wzrasta o około 0,5l. Naprawdę nie wiem skąd wartości rzędu 4l na trasie i proszę wybaczyć, ale nigdy w nie nie uwierzę. Miałem w życiu już wiele samochodów, znajomi też posiadają różne silniki różnych marek i spalanie 4l to jest możliwe chyba tylko w mikro-samochodach z silnikami 1.2-1.5 przy prędkościach rzędu 80km/h, które na trasie są niedorzeczne. Jeśli ktoś ma fetysz uzyskania jak najniższej wartości spalania na komputerze, to mu szczerze współczuję, samochodem ma się jeździć przyjemnie, a nie w stresie by spaliło jak najmniej. Jeden czy dwa litry wcale nie robią dużej różnicy w kosztach... Pozdrawiam Państwa serdecznie.
7,2
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Jadąc normalnie tym samochodem czyli zmiana biegów przy 2100-2500 obrotów średnie spalanie w 200.00 mieście wynosi równe 7l/100km da się zejść niżej nawet do 6,5l ale to nie jest jazda. Nie wyprzedza się wtedy nikogo, jedzie się jak...no nie powiem co ale się jedzie. Przy agresywnej jeździe (zmiana biegów powyżej 3000 obrotów) trzeba się liczyć ze spalaniem powyżej 8l/100km. W trasie bez szaleństw schodzi się również dobrze poniżej 7l/100km ale jeżeli jedziemy już powiedzmy 140km/h lub więcej to i spalanie rośnie szybko. Nie jest źle ale nie jest to silnik bardzo ekonomiczny jakoś ot normalne 1.4 raczej. Mam nadzieję, że przeniesie się to na żywotność.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting