Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed I Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4235 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1480 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2000 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1544 mm
Zwis przedni 885 mm
Zwis tylny 865 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1300 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Wysokość progu załadowczego 685 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,6
~Grubinho
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Moja największa motoryzacyjna pomyłka. Chociaż nigdy nie bałem się takich marek jak Renault czy Alfa Romeo, KIA pokazała swoją nijakość. Bo to właśnie ma być samochód nijaki. Powiedzmy sobie szczerze, Ceeda nie kupuje się z chęci, a raczej z przymusu. Szukamy kompromisu pomiędzy ceną, a jakością, odrobiny wygody w połączeniu z ekonomią. I faktycznie, w cenie Dacii Snadero można kupić Kię Ceed. Ni to mały i sprytny samochód miejski, ni to samochód rodzinny. Jeżeli ktoś szuka emocji to ich tu nie znajdzie. No może za wyjątkiem rozczarowania i takiej... obojętności. Zatrzymujesz się pod sklepem, wychodzisz z samochodu, zamykasz go i nie odwracasz głowy, nie podziwiasz go. Podobnie jest podczas jazdy. Serce nie zabije szybciej. Ciężko mówić o komforcie podróży bo plastiki trzeszczą, zawieszenie hałasuje, uszczelki świszczą, a środek jest smutny i przykry. Liczysz na tanią eksploatację? Bo tanie części i możesz lać najtańszy olej silnikowy? Zapomnij! Szybko pojawiają się usterki drobne, które co prawda nie wyeliminują samochodu z ruchu, ale jednak wymagają interwencji i nakładu finansowego. Serio, w tym segmencie cenowym można kupić coś fajniejszego, może nieco starszego, ale JAKIEGOŚ. Ceed I w benzynie to takie Sandero. Nie żyje się za karę :)
3,3
~gregg
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Auto jest dość pojemne, dość wygodne, dość mało pali, bagażnik jest dość duży... całe auto jest "dość". Nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale w każdym aspekcie ma coś do zaoferowania. I choć naprawdę trudno znaleźć w nim coś wyjątkowego na plus, to jednocześnie niełatwo wskazać szczególne jego wady. Z wyraźniejszych zalet lub wad wymienię dwie: silnik oferuje mizerną dynamikę, rozczarowującą jak na rzekomo generowaną moc, za to awaryjność jest na zaskakująco niskim poziomie. Ceny części zamiennych nieprzyjemnie wysokie.
4,9
~RA
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Jako 1 właściciel autko użytkowałem przez 12 lat; zrobiłem nim 104 tys km, w tym 2 eskapady do Chorwacji i kilka do Niemiec. Jestem generalnie zadowolony z jakości samochodu. Silnik bez problemów, układ jezdny z jednym problemem-hamulce po 100tys km musiały być ,,odnowione". Poza tym autko bardzo ekonomiczne (6,4L/100km) przy mojej raczej spokojnej jeździe. Na gwarancji wysiadło radi/CD-wymienili bez problemów. Poza tym lałem paliwo i naciskałem pedały. ewentualnym poszukiwaczom okazji polecam modele krajowe i od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją, niekoniecznie serwisową, bo to zjawisko bardzo drenujące kieszeń....
Średnie spalanie dla Kia Ceed I Hatchback
7,0 – 8,6
l/100 km
5,5 – 7,4
l/100 km
7,7 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Samochód mam od 6 lat i przetestowałem go zarówno w jeździe miejskiej, jak i na długich trasach po Europie. Silnik jest najbardziej oszczędnym ze wszystkich benzyniaków, jakie miałem. Jak komuś mówię, ile spala, to każdy pyta, czy to diesel? Minimalne spalanie, jakie udało mi się osiągnąć na długich trasach, jadąc płynnie 90-100 km/h to 5.8 l/100km - na podstawie kilkudziesięciu tankowań do pełna, a nie wskazań komputera. Przez 6 lat w samochodzie nie zepsuło się absolutnie nic poza przepalającymi się co kilka miesięcy żarówkami świateł mijania. Wymiana żarówki z lewej strony wiąże się z demontażem akumulatora, a z prawej zbiorniczka wyrównawczego. Problem rozwiązał się po kupieniu porządnych żarówek, które świecą już 2 lata.
5,6
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Tu zasługuję na pochwałę, średnie spalanie od nowości około 6 litrów. Koszty serwisowania do przyjęcia (przeciętny koszt przeglądu w ASO co 15000km to 1100PLN) Koszty części zamiennych również ok. Pewnie bym serwisował dalej w ASO gdybym nie słaba jakosć usług. Reklamowałem dziwne zachowanie i szumy z układu hamulcowego. Wymieniono przednie tarcze i klocki tylne przeszlifowano (tak mnie poinformowano). Problem nie ustał, po reklamacji powiedziano mi bym jeździł dalej, wkład hamulcowy musi się "ułożyć". Jak się koazało po wizycie nie w ASO tarcze tylne były krzywe. Żenada.
7,7
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
Przy spokojnej jeździe w zime bez klimatyzacji głównie w trasie moim rekordem jest 7,2 litra na 100 km. (Na komputer pokładowy nawet nie patrze, podaje bzdury, szaleje przy lpg) W okresie letnim, gdy zaczynają się upały i nie da się jeździć bez klimy, zazwyczaj jest lekko powyżej 8 l na 100 km. Nie chce mi się eksperymentować, to jest przecież gaz. Tak czy siak wychodzi tanio, także po co się męczyć;) Co ciekawe, na autostradzie z torunia do wawy, gdzie rzadko schodziłem poniżej 140 km/h (świetnie się z tym silnikiem jeżdzi na wysokich obrotach) spalił 8,62l na 100 km, moim zdaniem b.dobry wynik, Samochód na LPG chodzi super! instalacja założona w autoryzowanym serwisie KIA, może dlatego spalanie jest małe w porównaniu do innych użytkowników. Choć założenie swoj kosztowało, ale na szczęście koszty poniósł pierwszy właściciel:]

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
zawyżone spalanie
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • silnik
  • 221 tys. km
Wysokie zużycie paliwa od kilku miesięcy (B10) na poziomie 10-11l/100 przy jeździe miejskiej.Zbyt długie dochodzenie do temperatury 90 stopni.Czy uszkodzenie jakiegoś czujnika ma na to wpływ? Co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I Hatchback