Szukaj

Informacje o Kia Carens IV Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: VANy
Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Debiut auta poprzedziÅ‚a prezentacja prototypowej wersji Carens concept, którÄ… przedstawiono rok wczeÅ›niej. W porównaniu do Carensa III, samochód zostaÅ‚ odmieniony pod wzglÄ™dem stylistycznym, swoim wyglÄ…dem nawiÄ…zuje do modeli cee’d oraz Forte. Konstrukcyjnie spokrewniony jest z modelem Optima, z którym dzieli m.in. pÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… Hyundai-Kia Y6 (w zmodyfikowanej wersji). W Ameryce Północnej i Australii Carens IV oferowany jest pod nazwÄ… Kia Rondo, a w Malezji – jako Kia Citra. Jego bliźniaczym modelem jest Hyundai ix30.
czytaj więcej
Powagosław
Kia nie powinna była ujawniać koncepcyjnych szkiców Carensa, bo porównując je z samochodem, który trafił do produkcji, można czuć się rozczarowanym. Zaskakująco konserwatywnie wyglądające auto, jak na styl, do którego ostatnio przyzwyczaiła nas Kia. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Carens jest jak utwór hip-hopowy – poskÅ‚adany z sampli z innych utworów. Teoretycznie wszystko gra, ale efekt koÅ„cowy nie wychodzi poza przeciÄ™tność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1250-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Karoseria

Wybrane oceny

3,1
~xxyyzznnnnnnnnnnnn
Kia Carens IV
Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
Zaczne od tego że rodzina się ucieszy. Funkcjonalnie idealne auto. Bagażnik daje sie łatwo powiekszyć po wyjęciu podwojnej podłogi i styropianowych schowków oraz przesunieciu foteli do przodu za co duży plus. fotele w miare wygodne choć troche twardawe. Wyposażenie podstawowe ok, Audio fajnie gra. A teraz co na to kierowca. Jeśli ktoś jeżdził wcześniej niemieckimi lub francuskimi samochodami bedzie miał 2 w jednym Ale niestety sie załamie :( Prowadzi sie to coś jak pralka na kułkach, Tragiczny układ kierowniczy, okropnie podsterowny samochod sztywno zawieszony w wersji CRDI Wiec mało komfortu a prowadzi sie bardzo KIEPSKO. Kontrola trakcji tylko przeszkadza i nie radzi sobie z autem w krysysowych sytuacjach. A kryzys to dla tego auta kilka ziarenek piasku na drodze. Pod tym wzgledem wersja benzynowa która jest w salonach do jazd testowych jest znacznie lepsza Do tego kiepskie wyciszenie dobrego silnika i po godzinie jazdy mamy dosyć klekotu. tu nawet stary 1.9tdi był niesłyszalny powyżej 100km/h a ten wiecznie klekota i jest to najgłośniejszy element samochodu. niskie temperatury powodują ze auto skrzypi i czeszczy reasumując ładne opakowana Tandeta
4,5
~kool66
Kia Carens IV
Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
Generalnie super, ale tak jak piszą wszyscy- dziwne wspomaganie kierownicy, trudno je dopasować do siebie, zwłaszcza przy dużych prędkościach, jakieś nadwrażliwe, trudno określić- trzeba się przyzwyczaić. Nie warto żałować na czujniki parkowania. Ja nigdy z tym nie jezdziłem, tak więc i teraz przyoszczędziłem- błąd, autko jest spore a widoczność na 3+. Niema sposobu aby zobaczyć obrys maski i trudno po lusterkach ocenić gdzie dokładnie jest środek tylnego zderzaka (np. parkowanie tyłem w ciasnym garażu). Prawdopodobnie problem zniknie po przejechaniu większej ilości kilometrów. Z nowym autem jak z nową "babą"- niby inne ale działa tak samo, trzeba tylko oswoić. Samochód bardzo dobrze, starannie wykonany, super fotele- również tylne regulacja wzdłużna i kąta oparcia-rewelacja (przez ten tył nie kupiłem sportage). Schowki, bagażnik, ergonomia- super. Silnik- nie jest to rakieta, ale bez kompleksów, brak koni nadrabia momentem obr. dostępnym już od 1200 obrotów- brak turbodziury. Spalanie 50/50 trasa miasto ok. 6,2l bez kozaczenia- normalna płynna jazda. Układ jezdny może trochę twardy przy jednej osobie i pustym bagażniku, pod obciążeniem robi się bardziej komfortowy. Fajne radio i nagłośnienie, nawet w najniżśzej wersji sporo fajnych gadżetów: led'y, klima, usb, komputer, ładne zegary. Moim zdaniem to najlepsze nowe auto za ok. 70tyś. Przez ostatnie 1,5 roku miałem ze 27 pomysłów na auto, wybrałem carensa. Na razie nie żałuję. Jeżdżę od 25 lat, mam ponad milion km bezszkodowo, carens to mój 16 samochód.
4,5
~Straszyciel
Kia Carens IV
Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
Cóż, przechodząc z poprzedniego auta pokonałem przepaść, więc trudno je porównywać. Auto spełnia moje wymagania i zachwyca efektem nowości, ma wiele plusów, ale też kilka małych niedociągnięć, o których piszę w poszczególnych działach. Mam je bardzo krótko (i tydzień i 1000km) i postaram się dołożyć kolejną opinię za jakiś czas.
Åšrednie spalanie dla Kia Carens IV Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW od 2013
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Kia Carens IV
Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
Mercedes dekadę temu robił silniki wysokoprężne o większym litrażu, większej mocy i potrafiące bez wyrzeczeń spalić mniej paliwa. Ale to nie jest Mercedes. Ogólnie nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Trzeba nauczyć się jak wykorzystywać moment obrotowy auta i szybko wrzucać kolejne biegi. Przy normalnej jeździe w trybie 80% trasa 20% miasto zużywa 5,9l/100km wg wskazań komputera. Po kilku tankowaniach zobaczymy, czy komputer nie kłamie. Testując możliwości auta na autostradzie oscylujemy koło 9 litrów na setkę. Auto ma dopiero 3000km na liczniku i jest zima. Może za jakiś czas uda mi się poprawić te wyniki. Innych kosztów póki co nie poniosłem.
6,7
Kia Carens IV
Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
KIA ma mocno zróżnicowane spalanie, na krótkich dystansach w mieście (głównie ruszenie ze świateł) to jest ono ponad 8l/100km - zimą podchodzi do 8,5-9,0. Natomiast na trasie przy normalnej jeździe potrafi spalać od 4,8 do 5,5 l/100 km. Autostrada do 120km/h utrzymuje między 5,8-6,5l/100km, natomiast przy 140km/h wzrasta do7,0 i trochę więcej.
9,4
Kia Carens IV
Minivan 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
Mam carensa nowego z salonu ,pierwszy moj samochod z salonu.... Koniecznie chcialem vana 7 osobowego ale zeby znowu nie byl tak duży, te autko nadaje sie idealnie dla rodziny , jedynie na co moge troszke narzekac to plastiki obok kolan,,strasznie skrzypią.....

Usterki Kia Carens IV

Liczba wpisów: 7
Klimatyzacja AUTO, 2-strefowa, płyn R-1234yf - raz chłodzi, a raz nie
  • Kia Carens IV Minivan 1.7 VGT CRDI 136KM 100kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po przebiegu 43 tys. km klima zaczęła kaprysić - raz chłodzi, a jak się zatrzymam na przerwę, to po jej ponownym włączeniu do kabiny wlatuje ciepłe powietrze i nie zamienia się na zimne nawet po dłuższej pracy (np. 15 min) i przy różnych ustawieniach. Ostatnio w te upalne dni wogóle nie chłodzi. Po wizycie w ASO stwierdzono: 1) serwisowy komputer nie wykazuje błędów; 2) po włączeniu klimy wiatrak się załącza od razu, ale z chłodzeniem wnętrza jest różnie (albo nie chłodzi od razu nawet przy ustawieniu na "Lo" albo chłodzi od razu, a po wyłączeniu i ponownym właczeniu już nie chłodzi); 3) po wyłączeniu klimy na panelu sterowania powinno napięcie (w jakimś obwodzie - nie wiem jakim) spaść do zera, a tu nie spada, tyko utrzymuje się na ok. 12V. Natomiast po właczeniu klimy napięcie (na ww. obwodach) powinno się pojawić, a bywa, że się nie pojawia (i wtedy nie chłodzi). Po wymianie całego panelu sterowania (ze sterownikiem) objawy były te same. Zawsze użytkowałem klimę wg zaleceń instukcyjnych (była włączna nie rzadziej niż raz w tygodniu na minimum 5 min; nigdy nie wyłączałem jej razem z silnikiem tylko co najmniej 2 min przed; nigdy nie nastawiałem jej na max chłodzenie i nie eksploatowałem nadmiernie), a i tak padła :(
Problem rozwiÄ…zany
14 komentarzy
Luz na przegubach wewnetrznych
  • Kia Carens IV
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 83 tys. km
Miałem luz na przegubach wewnetrznych objawiało się to tak że trzęsło samochodem przy prędkości 80-100 km nie ważne na jakim biegu. Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem to części tylko w serwisie cena jednego 1700zł! Przecież to jest koszmar nie ma tego nigdzie po za serwisem. Skończyło się że kupiłem używany na allegro
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
stuki pod kierownicÄ…
  • Kia Carens IV Minivan 1.6 GDI 135KM 99kW 2013-2016
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 115 tys. km
Stuki sporadyczne pod kierownicą, najczęściej po uruchomieniu silnika i ruszeniem kierownicą... z tego co czytałem to gumowo/plastikowa gwiazdka (amortyzator wspomagania - przy silniczku ) ale jeszcze tam nie grzebałem czekam na rozwinięcie problemu! część kupiłem mam w pogotowiu ale czy to słuszna diagnoza... na przeglądzie sprawdzał dokładnie pod autem jest wszystko ok nie ma luzów.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Kia Carens IV Minivan