Szukaj

Informacje o Jeep Renegade SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mały crossover SUV (segment I), najmniejszy w ofercie marki, produkowany od 2014 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był dwuosobowy prototyp o tej samej nazwie zaprezentowany w 2008 roku. Wzorem jeśli chodzi o nadwozie auta był klasyczny Jeep Wrangler. Samochód powstał we współpracy z Fiatem, zbudowano go na płycie podłogowej Small US Wide 4x4 architecture, zmodyfikowanej wersji płyty GM Fiat Small platform, na której powstał m.in. Fiat 500L i Grande Punto. Bliźniaczym modelem Renegade’a jest Fiat 500X.
czytaj więcej
Powagosław
Ten mały Jeep jest dostosowaniem się do wymogów współczesnego rynku motoryzacyjnego. Zgrabnym dostosowaniem. Chyba najciekawsza w tej chwili propozycja w klasie „baby SUV-ów”. ~Powagosław
Luzacjusz
Ktoś wyjął mi to z ust: „Jak dorośnie, zostanie Wranglerem”. Jeep uratował trochę tę swoją chińską zabaweczkę, sięgając po klasyczną formę swojego klasycznego przeboju. Tylko dlatego wygląda lepiej niż Fiat 500X. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72X84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,6
~Romek
Jeep Renegade
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Wersja Longitude. Byłem bardzo pozytywnie nastawiony do samochodu. Jednakże musiałem zweryfikować swoją opinie. Auto generalnie jest niedopracowane. Podczas pięcioletniej eksploatacji 9 krotnie byłem w serwisie. Mimo spokojnej jazdy auto trapiły liczne usterki. Między innymi wymiana turbosprężarki, awaria sprzęgła, uszkodzona osłona tarczy hamulcowej (zgniła !). Auto rdzewieje ! Radio to porażka. Poza tym (co nie jest winą producenta) serwis na niskim poziomie. NA SZCZĘŚCIE DOKUPIŁEM 5 LETNIĄ GWARANCJĘ. Inaczej bym zbankrutował. To jest po prostu FIAT a nie JEEP ! I o tym trzeba pamiętać kupując ten samochód. Mimo dużej sympatii do samochodu - sprzedałem.
4,9
~PiotrK
Jeep Renegade
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Długo szukałem auta, które będzie nadawało się do jazdy po mieście i wypadów po za miasto gdzie nie będę szorował zderzakiem po krawężnikach i korzystał z pomocy ciągnika żeby dojechać do rodziny na wsi. Wybór padł na Jeepa ze względu na cenę, prostotę wykonania i nietuzinkowy wygląd oraz dobre właściwości jezdne. Po przejechaniu ponad 2000km jestem bardzo zadowolony, auto bardzo dobrze się prowadzi, można spokojnie parkować w mieście nie martwiąc się o krawężniki i zjechać z asfaltu bo Jeep mimo że mój egzemplarz posiada napęd tylko na oś przednia bo grząskich błotnistych drogach wiejskich idzie jak czołg gdzie moje poprzednie auto nie dawało rady. Generalnie jestem pod wrażeniem, że można zrobić fajne auto dla każdego za rozsądne pieniądze.
4,5
~pawelek
Jeep Renegade
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Naprawdę dobry i solidny wóz jeśli wiesz co kupujesz. Samochód zakupiliśmy jako nowy z salonu w przeznaczeniu na dalsze wyjazdy. Ktoś tam pisał, że auto jest niewygodne. To nieprawda. Może jemu nie pasuje, ale ja spokojnie 1000 bez większego zmęczenia robię. Żona na siedzeniu pasażera też zadowolona strasznie. Auto niezbyt bogato wyposażone. celowo - to jednak fiat i bałem się włoskiej elektroniki. Więc z wyposażenia w sumie mam uConnect, który sprawdza się rewelacyjnie (w maździe CX-9 to tak fajnie nie działało). Autko niczego sobie, 140KM jak dla mnie wystarczającą budką porusza. Spokojnie łyka paska 1.9 TDI B5 :) Co do możliwości terenowych. To crosover - bez problemu wszelakie krawężniki przejedziesz, na rondzie po krawężnikach, czy po wysepce rozwaloną ciężarówkę miniesz, las przejedziesz i to nie koniecznie tylko po utwardzonej drodze. Na ryby też się nadaje, ale po założeniu boxa na dach, bo w środku wędki średnio się mieszczą. Wszystko powyżej wypróbowane. Zakładam, że w wersji z napędem nie ustępuje foresterowi, a to dzielna maszyna. Jest krótki, ale dość wysoki, wyższy niż był forester II. Swoją drogą ktoś też napisał, że hamowanie w skręcie to mu nie wychodzi - zapewne brak mu techniki. Auto może nie jest tytanem szybkiego zatrzymywania się, ale naprawdę jest przyzwoicie. Można też z powodu tego, że jest stosunkowo krótki i wysoki dobrze wyczuć gdzie akurat mamy przeniesiony ciężar pojazdu i czy warto dodać gazu (dociążyć tył), czy przyhamować (dociążyć przód).
Średnie spalanie dla Jeep Renegade SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW 2014-2018
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Jeep Renegade
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Generalnie fiatowskie silniki są wrażliwe na jakość paliwa. Im lepsze paliwo, tym osiągi są lepsze. W tym modelu bardzo ważny jest też styl jazdy. Im bardziej ciśniemy pedał przyspieszenia, tym spalanie jest wyższe. A rozpiętości potrafią być bardzo duże. Co ciekawe używanie systemu star/stop wcale nie musi wpłynąć na obniżenie spalania. To trochę jak z żarówką energooszczędną (w trakcie rozruchu żarówki zużycie energii jest chwilowo większe, niż podczas eksploatacji). Jeżeli stoimy w korku dłużej niż 40 sekund, to opłaca się silnik wyłączyć. Przy częstym włączaniu i wyłączaniu zużycie paliwa wzrośnie. Moje spostrzeżenia są oparte na kilku letniej obserwacji (przejechałem Jeep-em około 50 000 km.
8,6
Jeep Renegade
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Generalnie "kanciak" spala więcej niż podaje producent. Ale dane podawane przez komputer są zawyżane. Przykład zatankowałem pod korek 12 litrów i przejechałem 208 km i znowu zatankowałem pod korek. Komputer pokazał spalanie na poziomie 7.0 a jak łatwo obliczyć spalanie było na poziomie 6,08 litra na sto km. To było na trasie między Gdańskiem a Helem, w czasie spokojnej jazdy nie przekraczającej 80-90 km/h (w baku było V-Power 100) ale za to z kuferkiem na dachu. Normalnie nie używam systemu start-stop, więc spalanie na poziomie 9 -9,5 litra to dla mnie oczywista oczywistość. Jak ktoś chce mieć niższe spalanie, to musi kupić albo diesla albo z silnikiem 1.6. Na autostradzie nie można przekroczyć prędkości 110 km/h, bo spalanie powyżej tej prędkości jest duże (w praktyce takie jak w mieście lub wyższe).
7,3
Jeep Renegade
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Spalanie jak na taką dużą gablotę bardzo przyzwoite. Na autostradzie przy tempomacie ustawionym na 150km/h jazda przez 2 godziny non stop, spalanie 9 litrów. To lepiej niż niejedna Toyota. W cyklu mieszanym ok. 7 litrów. I to nie jakieś mułowate jeżdżenie, tylko normalne, gdzie trzeba to i przyłożyć do podłogi gazu nie szczędząc. Kupując ten samochód myślałem że to będzie smok, ale tak nie jest. Jesteśmy zadowoleni, a komfort jazdy bezcenny.
Jeep Renegade SUV