Szukaj

Informacje o Jeep Liberty 2.8 CRD 158KM 116kW 2002-2012

Lata produkcji: 2002 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. W amerykańskiej ofercie marki model zastąpił Jeepa Cherokee, natomiast w Europie wciąż sprzedawany jest pod starą nazwą Cherokee. Pierwsza generacja Liberty stylistycznie bazowała na pomysłach wykorzystanych w prototypach Dakar i Jeepster. W 2008 roku debiutował Liberty II, który bardziej pudełkowatym wyglądem zbliżył się do Dodge’a Nitro. Jeep wykorzystał w tym modelu płytę podłogową Chryslera (symbol KK) użytą do produkcji Nitro.
czytaj więcej
Produkowany od 2002 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2776 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Jeep Liberty 2.8 CRD 158KM 116kW 2002-2012
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Jeep Liberty
Terenowy 2.8 CRD 158KM 116kW
średnia z 10000 km latem mieści się w 10,6 , ale zimą wychodzi blisko 12 . Ostatnia zima to była jazda po zaspach , wolno , często z dołączanym 4*4 , więc często na poziomie 14l/100 . Zrobiłem ok 30 tys przez 14 mcy i średnio wyszło mi 10,7 . Biorąc pod uwagę wyjazdy w pracy takie do 15 km w jedną stronę , częste przejazdy przez miasto ,wyjazdy na ryby po wetepach , a przede wszystkim wagę auta , to nie jest zły wynik.
9,8
Jeep Liberty
Terenowy 2.8 CRD 158KM 116kW
Koszt utrzymania moim zdaniem mieszczą się w rozsądnych granicach. Większość części jest niedroga i łatwo dostępna. Wiele rzeczy można zrobić samemu. Nie wiele elektroniki! Trochę niestety pali - ale jak się chce mieć przeszło 140 koni pod maską to nie da się ich karmić jedynie batem. Samochód prosty w konstrukcji w efekcie nie ma się tam co psuć a jak już można je naprawić w własnym zakresie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
14,5
Jeep Liberty
Terenowy 2.8 CRD 158KM 116kW
Być może coś jest nie tak, że mam takie wysokie wyniki, ale auto jest prawie nowe. 40 tys. km, sprowadzone ze Stanów, w stanie niemalże idealnym. I jakbym nie jechał, zawsze w okolicy 14-15 litrów. Jak jechałem powoli z przyczepą na wakacje, to wziął 14,5....
Jeep Liberty