Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 3604 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 6350 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 347 Nm przy 4300 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96 x 83 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Marek
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Szukałem samochodu dla żony, ale wiem, że to nie do końca jest auto dla kobiety - może nie każdej, z uwagi na gabaryty pojazdu. Sam pozbyłem się swojego dotychczasowego mniejszego SUVa, bo zakochałem się w tym aucie - nabyłem 9-latka, I rej. w 2011r., więc można powiedzieć, że 8-letni samochód. Auto w wersji Overland - wszystkie możliwe udogodnienia, bez pneumatyki, bez świateł LED, bez aktywnego tempomatu, czyli bez tego, co się psuje w tych samochodach, tak jak słyszę. Jako, że to jest auto z epoki dopracowanych podzespołów o prostej konstrukcji, to będzie działać jeszcze wiele lat. Widoczność w aucie niesamowita- wysoko się siedzi i człowiek wie, że jedzie bezpiecznym pojazdem. Szeroka tylna kanapa pozwala przewieźć wygodnie trójkę pasażerów. Bagażnik mógłby być większy, ale ogólnie optymalnie. Jedyny mankament to spalanie, ale można powiedzieć, że dobra cena samochodu zrekompensuje koszty paliwa - w gaz nie chciałbym wchodzić, mimo dobry opinii a sam mam złe doświadczenia przy innym aucie. Skrzynia działa dość płynnie, choć 4 biegi i jeden nadbieg to trochę za mało, ale ogólnie mi wystarcza. Polecam ten czołg ;-)
4,6
~Dominik
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Świetne auto, super alternatywa dla europejskich SUVów. Silnik 3.6 pięknie mruczy i moim zdaniem jest naprawdę ekonomiczny. Jazda tym samochodem czy to w mieście czy w trasie to czysta przyjemność. Na autostradzie w ogóle nie czuć prędkości, 140-150km/h i płyniemy przy spalaniu 12l. Myślę, że jak będę zmieniał auto to tylko na nowszego grand Cherokee i tylko w benzynie.
4,6
~Artur
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Pozytywnie zaskoczony. Szukalem duzego i bezpiecznego SUVa 4x4 i znalazlem. Myslalem rowniez o BMW x5, lecz to juz oklepane auto i wiecej ich na drogach niz fiatow 126p w latach 80-90tych. Poza tym nie chcialem diesla z wiadomych powodow (problemy z turbo, filtrem cz.stalych etc). Kupilem egzemplarz z USA i jestem bardzo zadowolony, a moja zona zachwycona. Jadac GC czuje sie jakby czlowiek jechal luksusowym czolgiem- doslownie.
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW 2010-2013
12,6
l/100 km
16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,4
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
W samym mieście jeżdżąc spalanie było na poziomie powyżej 18 litrów, na trasie udało mi się ze 3-4 razy może zejść do granicy 12 litrów. Nie jest za bardzo ekonomiczny, prymitywna automatyczna skrzynia (4 biegi + nadbieg) wolno przerzuca biegi i dużo żłopie. Często użytkuję go przy dużych prędkościach (oczywiście na niemieckich odcinkach bez limitów prędkośći :D ) to przy 160km/h nie da się zejść poniżej 16-17 litrów, a przy 200km/h spalanie rzędu 20-24 litrów, w zależności od warunków atmosferycznych. Samochód bardzo solidny i pakowny, polecam ludziom którzy nie żałują na oktanach :)
16,2
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Jeep Grand Cherokee 3.6 v6 samochód super się prowadzi choć skrzynia powinna posiadać 6 biegów bo jazda na trasie powyżej 160 wiąże się z dużym spalaniem, optymalna prędkość to do 110 km czyli tak jak jeździ się po amerykańskich autostradach. Moje auto przerobione jest na LPG spalanie jest trochę większe niż PB95 ale wszystko w normie oszczędza się ok 40% -45% kasy. Sama instalacja kosztowała 4000zł (butla 85L w kole plus 2 reduktory po 200koni więc jest zapas mocy, wtryski hana na adapterach, więc zmiana mieszanki z benzyny na gaz jest nieodczuwalna plus brak różnicy w mocy) śmiało mogę polecić takie rozwiązanie (trzeba pamiętać że zmniejszy nam się powierzchnia bagażnika bo będziemy tam trzymać kolo ale jak ustawimy je w pionie to w niczym nie przeszkadza. Samochód godny polecenie, w przyszłości zobaczy jak będzie z naprawami teraz mam zrobione 40 tyś i wszystko jest ok. na koniec dodam że auto jeździ w warszawie zazwyczaj krótkie odcinki a spalanie które podałem to przy temperaturach około -5 więc samochód potrzebuje się rozgrzać w lato jest lepiej.
13,4
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
W tym aucie spalanie miejskie to 14-16L, normalna jazda nie spoglądając na obrotomierz czy czasami nie przekracza 2000 obr. W trasie to udaje się zejść do 12L ale nie przekraczając 120kmh, powyżej to już spalanie 12-14L, a jazda 150-160kmh autostrada to 14-16L. Już niebawem LPG, dam znać jakie będą osiągi.
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy