Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee IV Terenowy

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz

Jeep Grand Cherokee IV Terenowy – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4822 mm
Szerokość 1943 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2154 mm
Wysokość 1764 mm
Rozstaw osi 2915 mm
Rozstaw kół - przód 1628 mm
Rozstaw kół - tył 1634 mm
Prześwit 218 mm
Prześwit 4x4 218 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1025 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1013 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 981 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 995 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1491 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1474 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1449 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1428 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1544 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 782 l
Kąt natarcia 26,3 stopnie
Kąt rampowy 19 stopnie
Kąt zejścia 26,4 stopnie
Głębokość brodzenia 500 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Marek
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Szukałem samochodu dla żony, ale wiem, że to nie do końca jest auto dla kobiety - może nie każdej, z uwagi na gabaryty pojazdu. Sam pozbyłem się swojego dotychczasowego mniejszego SUVa, bo zakochałem się w tym aucie - nabyłem 9-latka, I rej. w 2011r., więc można powiedzieć, że 8-letni samochód. Auto w wersji Overland - wszystkie możliwe udogodnienia, bez pneumatyki, bez świateł LED, bez aktywnego tempomatu, czyli bez tego, co się psuje w tych samochodach, tak jak słyszę. Jako, że to jest auto z epoki dopracowanych podzespołów o prostej konstrukcji, to będzie działać jeszcze wiele lat. Widoczność w aucie niesamowita- wysoko się siedzi i człowiek wie, że jedzie bezpiecznym pojazdem. Szeroka tylna kanapa pozwala przewieźć wygodnie trójkę pasażerów. Bagażnik mógłby być większy, ale ogólnie optymalnie. Jedyny mankament to spalanie, ale można powiedzieć, że dobra cena samochodu zrekompensuje koszty paliwa - w gaz nie chciałbym wchodzić, mimo dobry opinii a sam mam złe doświadczenia przy innym aucie. Skrzynia działa dość płynnie, choć 4 biegi i jeden nadbieg to trochę za mało, ale ogólnie mi wystarcza. Polecam ten czołg ;-)
4,5
~SzPo
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.0 V6 CRD 241KM 177kW
Pewnego dnia jadąc sobie ulicą minął nas Jeep Grand Cherokee, od razu zwrócił moją uwagę. Postanowiłem więc się wybrać do salonu Jeep'a i się nim przejechać. Gdy wsiadłem od razu wiedziałem, że to samochód jakiego szukam. Po jeździe testowej podjąłem szybko decyzję o kupnie auta. Wziąłem taki jaki stał w salonie (NOWY nie demonstracyjny). Samochód spisał się na 6 z plusem. Nigdy się nie zepsuł, bezpiecznie i bezproblemowo przejechaliśmy nim całą Europę. Samochód mimo tego, że 30 000km z 70 000km przejechał ciągnąc 2 tonową przyczepę nie odmawiał po słuszności. Hamulce bardzo dobre, adekwatne do masy i mocy auta. Z przyczepą przyśpieszał b.dobrze jak i z nią hamował. Spalanie też niewiarygodne jak na "Amerykańskie" auto :D Z 2 tonową przyczepą na trasie 2000km auto spala 10.7l/100 ( spokojna jazda, częste wyprzedzanie lub mocniejsze naciskanie na pedał) Na tracie przy 80km/h spala ok 7l
3,5
~Ja
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.0 V6 CRD 241KM 177kW
Auto mogłoby być całkiem niezłe gdyby nie kompletny brak dopracowania szczegółów. Niestety, europejski klient oczekuje czegoś więcej niż klimy i skóry. Wszechobecne trzeszczenie, zgrzytanie wnętrza, permanentne pstrykanie, klikanie, pukanie może odebrać całą przyjemność z jazdy, okresowo pojawiający się luz w układzie kierowniczym, który jest szczególnie uciążliwy przy jeździe w korku, i który wg serwisu nie jest usterką również wskazuje na to że marka Jeep musi popracować nad swoimi autami. W ostatnim czasie doszło jakieś stukanie w okolicy szyberdachu i schowka. Niestety wyposażenie i cena nie rekompensują w żaden sposób niedociągnięć. Jeżeli z czasem opisane szczegóły ulegną zmianie (auto być może się jakoś 'ułoży'), z pewnością zaktualizuję opinię. Tymczasem odliczam czas kiedy będę mógł się pozbyć tego pojazdu i zakończyć ciągłe wizyty w serwisie
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee IV Terenowy
12,6 – 27,8
l/100 km
9,7 – 9,8
l/100 km
16,0 – 19,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,4
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
W samym mieście jeżdżąc spalanie było na poziomie powyżej 18 litrów, na trasie udało mi się ze 3-4 razy może zejść do granicy 12 litrów. Nie jest za bardzo ekonomiczny, prymitywna automatyczna skrzynia (4 biegi + nadbieg) wolno przerzuca biegi i dużo żłopie. Często użytkuję go przy dużych prędkościach (oczywiście na niemieckich odcinkach bez limitów prędkośći :D ) to przy 160km/h nie da się zejść poniżej 16-17 litrów, a przy 200km/h spalanie rzędu 20-24 litrów, w zależności od warunków atmosferycznych. Samochód bardzo solidny i pakowny, polecam ludziom którzy nie żałują na oktanach :)
16,2
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Jeep Grand Cherokee 3.6 v6 samochód super się prowadzi choć skrzynia powinna posiadać 6 biegów bo jazda na trasie powyżej 160 wiąże się z dużym spalaniem, optymalna prędkość to do 110 km czyli tak jak jeździ się po amerykańskich autostradach. Moje auto przerobione jest na LPG spalanie jest trochę większe niż PB95 ale wszystko w normie oszczędza się ok 40% -45% kasy. Sama instalacja kosztowała 4000zł (butla 85L w kole plus 2 reduktory po 200koni więc jest zapas mocy, wtryski hana na adapterach, więc zmiana mieszanki z benzyny na gaz jest nieodczuwalna plus brak różnicy w mocy) śmiało mogę polecić takie rozwiązanie (trzeba pamiętać że zmniejszy nam się powierzchnia bagażnika bo będziemy tam trzymać kolo ale jak ustawimy je w pionie to w niczym nie przeszkadza. Samochód godny polecenie, w przyszłości zobaczy jak będzie z naprawami teraz mam zrobione 40 tyś i wszystko jest ok. na koniec dodam że auto jeździ w warszawie zazwyczaj krótkie odcinki a spalanie które podałem to przy temperaturach około -5 więc samochód potrzebuje się rozgrzać w lato jest lepiej.
16,7
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 5.7 V8 HEMI 352KM 259kW
Byłem w szoku autostrada aktywny tempomat 140 kmh i spalanie 14l , miasto nie ma cudów 18-19 . Cykl mieszany 50/50 bo takie dojazdy do pracy mam minimalnie 16 max 18 . ALE frajda z jazdy V8 ...... Bezcenne wcześniej miałem V6 i bardzo podobne spalanie . Między czasie 2tugodznie jeździłem kia Optima 1,3 turbo , paliła zaledwie średnio 3,5litra mniej . No ale te auta są bez porównania 1,5t a jeep 2,5 .
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy