Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee III 6.1 HEMI V8 430KM 316kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.
czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 6059 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 430 KM (316 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 570 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 103 x 90,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Całokształt

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee III 6.1 HEMI V8 430KM 316kW 2006-2010
18,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,3
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 6.1 HEMI V8 430KM 316kW
Auto niesamowite!! Mam RAM´a SRT10 i mogę powiedzieć, że Jeep pali DUUUŻO mniej. Fabryczny Jeep palił o 3-4l więcej, ale po wymianie wydechów na borla, filtr CAI K&N i przeprogramowaniu komputera przez diablosport spalanie spadło o pare litrów. Aktualnie spalanie wynosi w cyklu 5 dni miasto 2 dni trasa - 15,5l/100km. Podczas wyścigów spala ok. 24-25 (czyli o 10l mniej od RAMA). Przyspieszenie 4s. Prędkość max jeszcze nie zmierzona. Biorąc pod uwagę przyspieszenie i trakcję auta spalanie jest bardzo niskie. POLECAM ! ! ! !
19,2
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 6.1 HEMI V8 430KM 316kW
Witam kolege DEDEK jestem szczesliwym posiadaczem jeepa srt8 i srednio zawsze jak jade autostrada obwodnica do miasta i zpowrotem(mieszkam w danii to mam gdzie poszalec na haghwayach:D) to zawsze licze ze 20l musi miec po miescie czyli swiatła korki stanie jazda 5km/h masakra z wlaczona klima i wypasnym bitem 30l wychlupta ale jak teraz jechalem na chorwacje na wakacje to przy 150(tak relaksacyjnie) to zadowolił sie 16litrami wiec mysle ze to nie az tak duzo biorac pod uwage to ze przy wdepnieciu w podloge kazdy spitalal na prawy pas:) mam sciagniete odciecie przy 245!!! i na zegarach dochodzi do 290 ale na gps mi pokazało ze było 269 co i tak uwazam za swietny wynik KLYDRA wazy a 2 potem dziala juz aerodynamika i jak sobie pociagniesz tak z 30 minut srednio 200 i wiecej to nie ma OPCJI zeby bylo mniej niz 25 POZDRAWIAM KUPUJCIE TO AUTO moze nie zachwyca jakoscia PLASTIKÓW ale za Cayenne w tym roku NP: turbo lub turbo s tzreba dac 2 razy tyle
17,5
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 6.1 HEMI V8 430KM 316kW
Auto rewelacja, pod warunkiem ze żaden domorosły gazownik nie wmontuje tam nie majstrowal. Ja po zakupie postanowilem wyciac instalacje gazowa. Jesli nie robisz 100 km dziennie po miescie to ten samochod na prawde nie kosztuje duzo w porownaniu do ciagle psujacych sie diesli. Ubezpieczenie w okolicach 5 tyś z OC+AC na rok.
Jeep Grand Cherokee III