Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.
czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 5654 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 326 KM (240 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 99,5 x 90,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW 2004-2010
18,0
l/100 km
18,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,0
Liczba komentarzy: 1
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
Dezaktywacja 4 cylindrów (MDS i adaptacyjna skrzynia biegów)robi swoje auto jak na takiego kolosa jest przyjazne dla portwela.Jazda po mieście zgodna z przepisami,z tym że spod świateł energicznie-spalanie nie więcej jak 21 litrów gazu,jazda w trasie średnio 120 km/h spalanie gazu 13 L.Jazda mieszana 15 litrów.Nadmienię że auto jest bezawaryjne wizyty w warsztacie mechanicznym ograniczają sie do wymiany oleju i filtrów gazu-koszt znikomy w porównaniu z dieslami i autami europejskimi.Jazda na bęzynie od 10 do 20% mniej paliwa.Jeepa exploatuję już ponad 3 lata wiec wiem o czym piszę.Podsumowanie Jeep 5,7 HEMI ogromna radość z jazdy,przyśpieszenie niewiele ponad 7 sek.do 100 nie każde GTI nadąża,bezproblemowe wyprzedzanie w KAŻDYM zakresie prędkości,jazda bezstresowa w ciężkich warunkach pogodowych (śnieg ,lód).Mnogość gadżetów umilających jazdę takich jak reduktor ,zestaw głośno-mówiący,dvd ze słuchawkami dla siedżcych z tyłu samo ,sciemniające się lusterka,tip-tronik i wiele innych powodują że to partner na długie podróże i żadne inne auto nie jest w stanie Jeepa zastąpić.Jest jedno ale należy kupić egzemplarz BEZWYPADKOWY i nie tuningowany.
18,3
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
MDS faktycznie działa - na trasie Zakopane-Kraków jadąć powoli nocą zanotowałem kiedyś 11,9, ale tak standardowo na długiej trasie to minimalna średnia 13 litrów (np. na Wegry i z powrotem w 5 osób z pełnym bagażnikiem). Jednak jadąc autostradą ze 130km/h to od razu ponad 15 litrów. Jazda dynamiczna, po górkach itp ok. 16. Średnia BARDZO zależy od proporcji miasto/trasa. Jeżdżąc tylko po mieście (Kraków) wiele razy średnia była spokojnie 30 litrów na setkę - no ale to nie jazda tylko stanie w korkach. Podsumowując - na miasto raczej drogo, ale na trasę przy takiej mocy i komforcie to naprawdę niewiele!
20,8
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
Przeciętne spalanie w cyklu 80% autostrada 120km/h + 20% miasto to ok. 18l LPG + 1l Pb95 na rozruch. W długiej trasie można zejść do 16,5l LPG. Zimą w mieście przy krótkich trasach i mocnych podjazdach do 28l LPG + 2-3l Pb95 :)

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
5,0
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 94 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Prowadząc podróżniczy tryb życia zależała mi na sprawnym i ekonomicznym aucie które poradzi sobie w terenie jak i na szosie , gdzie zapewni mi bezpieczeństwo , zdecydowałem się na markę Landi Renzo za namową znajomego który też zakładał taka instalacje tej firmy w innym aucie . Samochód nie spala jakiejś małej ilości gazu jednak na taki silnik i gabaryty auta jest to bardzo...
5,0
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Mam u siebie kompletna instalacje BRC i jestem zachwycony:) wszystko zalezy od tego jak wystrojona jest instalacja, trzeba to zrobic umiejetnie aby V-ósemka rowno pracowala! Samochod chodzi i brzmi niesamowicie, 5.7 litra to prawdziwy smok dla benzyny wiec nie pozostaje nic innego jak montaz porzadnej instalacji gazowej. Wszystkim zajeli sie spece z Energy Gaz Polska w...
5,0
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 5.7 i V8 4WD 326KM 240kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Cudowny silnik , niesamowita moc i niesamowicie duże spalanie które przekonało mnie do zagazowania samochodu , instalacja Landi Renzo przez 50 tyś km mnie nie zawiodła. Koszt instalacji znaczny jednak bardzo szybko się zwraca i niezawodność też kosztuje .
Jeep Grand Cherokee III