Na poczÄ…tek dobra wiadomość dla oszczÄ™dnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczÄ…cy 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalajÄ…ca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczy. CaÅ‚a reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie sÄ… paliwożerne i z reguÅ‚y niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma siÄ™ nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochÄ™ bardziej ospaÅ‚a, ale za to dobrze wyciszona i Å‚adnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na takÄ… pojemność jest trochÄ™ muÅ‚owata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuacjÄ™. Wyżej znajduje siÄ™ 5.7 HEMI 326KM i coÅ› dla koneserów – wersja SRT-8 z oÅ›miocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – caÅ‚a reszta motorów na zabawy w terenie zupeÅ‚nie wystarczy.
Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekujÄ… ich wÅ‚aÅ›ciciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczÄ…cych plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasÄ™. I jest taÅ„szy od wiÄ™kszoÅ›ci konkurentów.
~PowagosławGdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.
~Luzacjusz