Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2685 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Wojtek
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 2.7 CDRi 163KM 120kW
Samochód z charakterem. Nie jak te wszystkie inne japońskie czy niemieckie już nie do odróżnienia. Jeepa można poznać z daleka że to Jeep. Prześwit duży wjedzie dosłownie wszędzie. W zimie duże-ogromne zaspy to dla niego zabawa. Duże krawężniki. Dziury w jezdni. Ja całkiem przestałem na to zwracać uwagę. Awaryjność: auto może być bardzo awaryjne lub bezproblemowe ale to chyba jak każde z automatem i napędem na cztery koła. Wszystko zależne od poprzedniego właściciela. Odradzam najtańsze egzemplarze ze śmieszną ilością kilometrów bo potem czytam komentarze że to jeden wielki szmelc. Zalecam przy zakupie zabrać kogoś kto się zna na takich autach bo jest wiele rzeczy które mogą działać wadliwie i są kosztowne a samochód mimo to będzie jeżdził dobrze.
4,5
~CinekGA
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 2.7 CDRi 163KM 120kW
Tak sobie policzyłem powyższe pola - jest ich aż 11 - opinie DOSKONALE zazaczyłem tylko cztery razy a DOBRZE siedem razy i tak całokształt oceniam na DOSKONALE. Dlaczego? Bo samochód ten jest doskonały. Bo zimš parkuję obok wejœcia do super markietu na zaspie œniegu, bo - jak przeczytałem gdzieœ w jedej z opini można zjechać w drogę leœnš bez utraty komfortu podróży a i pod operš dobrze wyglšda, bo dopuszczalna masa całkowita to ponad 6 ton!!! samochód waży 2050 kg czyli dużo pocišgnie:) Niżej jest pytanie czy kupił bym jeszcze raz - odpowiedŸ - zdecydowanie tak. Chciałbym podkreœlić, że jest to tylko moja opinia i nie każdy musi się z niš zgadzać. Może ktoœ zarzuci, że czepnšłem się niekiedy szczegółów (jakaœ kieszeń w drzwiach etc.)ale pisałem co mi pasuje lub nie. Konstruktywna krytyka mile widziana jak również jakieœ poprawki:)Mam nadzieję, że komuœ się to - wszystko no może chociaż częœć - przyda. Tak czy inaczej polecam właœnie ten model tej marki. Wszelkie wštpliwoœci mijajš jednak jak już zostaje się szczęœliwym właœcicielem i użytkownikiem w jednej osobie.
4,6
~daniel@mess13.com
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 2.7 CDRi 163KM 120kW
wady: - naglosnienie. przypomina zestaw ALTON z PRL-u. gra glosno i pusto pomimo ze sprzet jest dobrej marki. - brak regulacji kolumny kierowniczej do do przodu. - brak regulacji kata pochylenia tylnych siedzen - brak podswietlania w drzwiach podloza - zawieszajaca sie nawigacja. - brak pochylenia usterek przy cofaniu - zawieszenie zbyt miekkie choc pewnie sie prowadzi zalety: - zdecydowanie ladniejszyc od nowszje wersji - tani w ekspoatacji - tani w zakupie - bardzo dogate wyposazenie - wygodny - prestizowy - duza przestrzen bagazowa - ladna konsola i deska (jakby nie ameryk.)
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 2.7 CDRi 163KM 120kW
Auto w posiadaniu od nowości. Miasto w zimę - 16 l/100km, miasto w lato - 12 l/100km - różnica spora ale jak silnik jest zimny to pali jak smok, na trasie spokojnie może spalić 9 - 9,5 l/100km w zależności jak często wyprzedzamy. Ale starając się jechać oszczędnie na trasie (100km/h) poniżej 8 litrów ciężko zejść, za to jadąc normalnie (130km/h) spali niewiele więcej. Nie testowałem go przy większych prędkościach bo auto się do tego nie nadaje. Jeżdżąc miasto/trasa pół na pół trzeba liczyć średnio te 10,5 l/100km
9,1
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 2.7 CDRi 163KM 120kW
Skłamał bym gdybym powiedział, że doskonale no bo nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej. Spalanie jak jak na cywilnš werję czołgu jest na bardzo rozsšdnym poziomie (jak prowadzi moja żona)ja niestyty nie mieszczę sie w jej normach ale też nie jest strasznie zawsze zmieszczę się w 10 litrach na 100 km. Nadmieniam, że po mieœcie jeżdżę bardzo, bardzo rzadko i na ogół wieczorem. Na trasie udało mi się zejœć do 8,3 l/100km. Należy nauczyć się korzystac z tempomatu - używam cały czas i można zaoszczędzić sporo paliwa. Wszystkie cyferki to podaję zgodnie z tym co pokazuje mi sztuczna ineligencja mojego samochodu nie liczę sam bo i po co? Nie poruszam tematu jazdy Off Road - powód oczywisty. Mogę tylko powiedzieć, że udało mi się przez niecałe 2 godz. spalić połowę zbiornika, œrednia spalania - 79 l/100km - zabawa - bezcenna:) PRZEGLĽDY - nie wiem jakie sš ceny w serwisach bo nie bywam. Mam swojego mechanika, który przeglšda za darmo a płacę jak stwierdzi, że to czy tamto trzeba zrobić, wymienić etc. NAPRAWY - trzeba pamiętać, TO NIE JEST GOLF II i częœci nie kupi się w Biedronce w promocji za 0,80 gr. częœci nie sš astronomicznie drogie aczkolwiek do tanich też nie należš. Np. żarówka swiateł mijania w niemczech zaplaciłem 12 € a w polsce 59 PLN. Ale spokojnie boli dopiero jak coœ się stanie:)
9,1
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 2.7 CDRi 163KM 120kW
Na początku pragnę powiedzieć, że da się jeździć tym autem oszczędnie - przykładem jest moja żona. Ja osobiście nie mieszczę się w takich norach jeśli chodzi o te najniższe, w drugą stronę radzę sobie świetnie. Faktem jest też to, że raczej żadko poruszamy sie w cyklu miesjskim w godzinach szczytu jak już to wieczorem poza tym częściej poza miastem można nas spotkać. Trzeba również wziąć pod uwagę porę roku. Zimą kiedy dojeżdżałem do pracy (12 km w jedną stronę)to średnia spalania wyszła nawet 13,6 l/100 km - ale paliwo było firmowe:). A tak w ogóle to czy warto zaprzątać sobie głowę takimi drobnostkami? Chcesz jechać musisz zatankować a nasz ulubieniec spali i tak tyle ile mu wlejesz.
Grzanie się skrzyni
  • Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
  • układ napędowy
Przy dłuższej jeździe w mieście. Prawdopodobnie grzeje mi sie olej w skrzyni. Zrzuca biegi, nie chce przerzucic. Olej zmieniłem wraz z filtrami dwa 2,500 tyś km temu. I do tej pory było dobrze. I tu znow zaczeło. Nie chce znow oleju zmieniać gdyż mam jeszcze czas... Dodam jeszcze ze gdy mam włączoną klime szybciej sie grzeje skrzynia. Płyn chłodniczy jest dobry dolewałem kilka koncentratów. Czy można jakoś to zrobic żeby sie tak nie działo. najlepiej bez wymiany chłodnicy od skrzyni ;] Zrzuca biegi, nie chce zmienić biegu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
elektronika
  • Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
odkąd sprowadziłem swojego jeepa ze stanów, to praktycznie od początku psuła się elektronika (szyby elektroniczne, kierunkowskazy, liczniki itp) aż w końcu po ok 200k km trzeba było całkiem wymienić sterownik bo nie dało się nic zrobić z licznikiem (przebieg przestawiony na mile, wszystkie kontrolki się świeciły, zegary nie działały u wszystko wskazywało na 0) przez co nie mógł przejść przeglądu
1 komentarz
Zapowietrzenie układu paliwowego
  • Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
  • inne
  • 250 tys. km
Mam powracający kłopot z zapowietrzeniem układu paliwowego. Co ok. pół roku powtarza się problem z uruchomieniem silnika z powodu sporej ilości powietrza w wężyku nadmiaru. Wymiany oringów, filtra, opasek i zaworka przelewowego niestety nie pomagają. W sklepie moto natomiast słyszałam, że owe zaworki są w znacznej części uszkodzone fabrycznie i trafić na sprawny jest ciężko. Przy ominięciu zaworka paliwo jest także bardzo wzburzone. Może ktoś ma pomysł, co jest przyczyną?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jeep Grand Cherokee II