Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 220KM 162kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4701 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 93 x 86,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Józek
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 220KM 162kW
Jeździłem grandem I generacji rocznik 1994 silnik 4.0 i 1996 silnik 5.2 każdy z nich spisywał się niezawodnie. Obecnie użytkuje drugą generację z silnikiem 4,7 V 8 ;-), sprowadzony ze Szwajcarii w stanie perfekt. Przestrzegam przed zakupem granda z niską ceną na ogół są to samochody z bardzo dużymi przebiegami i p przeżyciach. Mój ma przebieg 192 tys a wygląda jak nowy środek jak z salonu oraz nie malowany. samochód jest bardzo fajny bezawaryjny wymieniam tylko płyny i jeżdżę założyłem instalacje gazową stag 300 (tak jak w poprzednich modelach ) i uważam ,ze samochód jest stworzony do gazu nie ma żadnej różnicy między gazem a benzyną (jedyna różnica to cena jaką płace za gaz :-) ). Oczywiście ,że nie jest to osobówka i jazda tym samochodem jest zupełnie inna ale trzeba to pokochać siedzę wysoko widząc wszystko do okoła i to poczucie bezpieczeństwa. Widząc do okoła te wszystkie toyoty rawki oraz inne psełdo terenówki czuję się bardziej wyjątkowo. Konkurencja mercedes Ml w porównaniu do granda to taczka wystarczy się przejechać by to ocenić. Polecam a jeśli ktoś uważa ,że dużo pali to polecam golfika albo innego VW :-).
4,1
~gregbun
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 220KM 162kW
Jestem zadowolony z tego auta choc jest pare motywów do których nie jestem przyzwyczajony.auto użytkuje od 8 miesiecy jako jedno z trzech (pozostałe to bmw;poprzednio zawsze bmw-rózne modele)Jakość amerykańska i \"pomysłowość\" wyraźnie odstaje od niemieckiej,nie mówiąc o awaryjności i eksploatacji ale to auto naprawde ma w sobie cos co sprawia że jazda -zwłaszcza po trudniejszym terenie lub przeszkodach sprawia ogromną frajde!polecam osobom jako drugie,trzecie auto do rekreacyjnej jazdy+zabawy w terenie-broń boze nie kupujcie go jako jedyne auto w rodzinie do długich tras w stylu wyprawy za granice rodzinne,codzienne dojazdy do pracy bo sie załamiecie i potem wystawiacie negatywne oceny-ten typ sie do tego nie nadaje.do powyższych czynnosci polecam zadbane bmw e-39 lub nawet e-36,e-46 koniecznie z automatem!i będzie git! a jeepa do zabawy i na zime.w razie pytań chętnie podziele sie opiniami nordsantos@interia.pl
4,2
~flyjacki
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 220KM 162kW
Wszystko Ok, jednak zawieszenie zestrojone bardziej w teren niż na asfalt. Wkurzają mnie mosty które są zbyt głośne, na oryginalnych felach za szybko pojawiają się odpryski lakieru, fatalne tarcze hamulcowe, które powyginały się po przejechaniu 15 000 km. Oczywiście w serwicie mają do tego modelu wentylowane to znaczy że mój przypadek nie jest odosobniony. Polecam natomiast nowy model bo to całkowicie inna bajka. JEST REWELACYJNY. Zaraz widać że Mercedes maszał w nim palce. Ciche mosty, rewelacyje zawieszenie, rewelacyjne hamulce oraz rewelacyjny silnik 3.0 diesel. POLECAM!!!
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 220KM 162kW 1998-2004
18,4
l/100 km
20,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,3
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 220KM 162kW
prosty w budowie i naprawach-wiekszosc wymian wykonasz sam o ile nie jestes łajzą z dwiema lewymi łapami i masz troche smykałki i cie to bawi no ale np sama wymiana płynów-olej dobrej jakosci w silniku co 8 tys(ponad 6 litrów),specjalny olej do skrzyni(7 litrów) co 30 tys,olej w reduktorze (1,5 litra-tez nie byle co),olej w mostach ok 4-5 litrów do obu ze specjalnym dodatkiem!-taka zabawa kosztuje-wymiana samych płynów +filtrów które opisałem powyżej to wydatek grubo pow 1 tys zł(z własna robocizną) a w jeepie nie warto oszczedzac na płynach i terminie wymian bo ci sie zaraz cos rozpierd...
17,1
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 220KM 162kW
Spali tyle ile mu się wleje;) Ale obawiałem się absurdalnych zużyć paliwa a co okazało się silnik jest na tyle elastyczny ze można spalić 12 litrów PB w trasie i około 15/17l w mieście wszystko zależy od stylu jazdy. Mi średnie spalanie to 16l lpg 70trasa 30 miasto jak na tą wagę i moc silnika myślę ze jest dobrze. Oczywiście mnożna i te wyniki podwoić nic nie stoi na przeszkodzie. Myślę że opcja 4.7l + lpg jest lepsza niż silnik disla 3.1 a nawet 2.7 mercedesa gdzie średnie spalanie około 11 litrów trzeba najmniej brać pod uwagę a awaryjność jak i koszty naprawy są olbrzymie porównując je do 4.7l
20,7
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 220KM 162kW
Wysokie spalanie. Nie ma co się oszukiwać. Te spalanie zawsze będzie kręcić się średnio w okolicach 20L/100km. W mieście realnie bliżej 25litrów. Nie jest to mało i jeżeli ktoś chce tym autem jeździć na codzień i pokonywać przebiegi rzędu 50 000 rocznie, to musi brać to pod uwagę. Ceny części popularnych (klocki, tarcze, filtry) nie są wysokie. Kosztowne mogą okazać się naprawy zawieszenia i napędu.
Grzanie się skrzyni
  • Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
  • układ napędowy
Przy dłuższej jeździe w mieście. Prawdopodobnie grzeje mi sie olej w skrzyni. Zrzuca biegi, nie chce przerzucic. Olej zmieniłem wraz z filtrami dwa 2,500 tyś km temu. I do tej pory było dobrze. I tu znow zaczeło. Nie chce znow oleju zmieniać gdyż mam jeszcze czas... Dodam jeszcze ze gdy mam włączoną klime szybciej sie grzeje skrzynia. Płyn chłodniczy jest dobry dolewałem kilka koncentratów. Czy można jakoś to zrobic żeby sie tak nie działo. najlepiej bez wymiany chłodnicy od skrzyni ;] Zrzuca biegi, nie chce zmienić biegu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
elektronika
  • Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
odkąd sprowadziłem swojego jeepa ze stanów, to praktycznie od początku psuła się elektronika (szyby elektroniczne, kierunkowskazy, liczniki itp) aż w końcu po ok 200k km trzeba było całkiem wymienić sterownik bo nie dało się nic zrobić z licznikiem (przebieg przestawiony na mile, wszystkie kontrolki się świeciły, zegary nie działały u wszystko wskazywało na 0) przez co nie mógł przejść przeglądu
1 komentarz
Zapowietrzenie układu paliwowego
  • Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
  • inne
  • 250 tys. km
Mam powracający kłopot z zapowietrzeniem układu paliwowego. Co ok. pół roku powtarza się problem z uruchomieniem silnika z powodu sporej ilości powietrza w wężyku nadmiaru. Wymiany oringów, filtra, opasek i zaworka przelewowego niestety nie pomagają. W sklepie moto natomiast słyszałam, że owe zaworki są w znacznej części uszkodzone fabrycznie i trafić na sprawny jest ciężko. Przy ominięciu zaworka paliwo jest także bardzo wzburzone. Może ktoś ma pomysł, co jest przyczyną?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jeep Grand Cherokee II