Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee I 4.0 i 190KM 140kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 3960 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~PT
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
ZJ to świetny samochód na polskie, dziurawe, często nieodśnieżone zimą drogi - dość duży, trwały i odporny, przestronny i wygodny, bezpieczny i ładny. Napęd na cztery koła i większy prześwit pozwala dojechać nim wszędzie tam, gdzie osobówki i niektóre SUV-y poddają się już w przedbiegach. Mocny silnik, sztywne mosty i skrzynia rozdzielcza z reduktorem nie pozbawiają go szans nawet w stosunkowo trudnym terenie (pod warunkiem założenia dobrych opon), zdarza się, że w takich warunkach Jeep często potrafi więcej, niż jego kierowca :-). Jest to auto z charakterem, potrafiące dać dużo radości z jazdy i mimo że jest to terenówka, to nadaje się doskonale do codziennego użytku.
4,2
~ARCI
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
jest to fajne szpanerskie auto na trase i w teren w terenie Pajero GR wymięka , hamulce super jadąc nowym GR myślałem że się nie zatrzyma na trasie nie buja tak jak innymi jest super POLECAM tylko to paliwo. gaz mam normalny nie sekwencję nie strzela, silnik to 6 rzędówka jest najlepszy do tego auta nie do zamęczenia a części są tańsze w serwisie niż zamienniki Nie dajcie się nabić w butelkę !
3,4
~fill
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
typowy ´´amerykaniec´´ bardzo ladne autko , wygodne , dosyc miekkie zawieszenie jak na suv. mysle ze gdyby go produkowali japonczycy to z czystym sumieniem mozna by bylo Jeepa Grand Cherokee polecac wszystkim, narazie wybieram jeepa za wygode ladne nadwozie - zaprojektowane z amerykanskim rozmachem
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee I 4.0 i 190KM 140kW 1993-1999
16,5
l/100 km
17,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
jak na swoja moc i gabaryty to powiedziałbym ze auto bardzo oszczędne:) jeżdżę tylko na benzynie 98 i w mieście 12 litrów osiąga się bez problemu bez zamulania, oczywiście bardzo łatwo zrobić z 12 litrów 20... w trasie z poznania do Wrocławia udało mi się spalić średnio 8 litrów przy jeździe ok 100km/h ale trzeba wziasc pod uwagę ze przy tej prędkości jedzie się na ok 1800 obrotów:) maksymalnie w trasie to 20 litrów ale przy prędkościach pomiędzy 160 a 180(mój ma blokadę na 180) nie ma się co dziwić:) a tak właściwie to kocham ten samochód i nigdy go nie sprzedam... według mnie jeden z niewielu samochodów z dusza które można kupić za 15000zl, pomimo ciągłej walki z kierownica OGROMNA RADOŚĆ Z JAZDY:)
16,7
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Spalanie dochodzące do 25 l/100 km w mieście (Wawa) i z łatwością przekraczające 11 l / 100 km w trasie może budzić zgrozę, ale jest na to lekarstwo - LPG. Skutek - koszty zbliżone do benzynowej osobówki z silnikiem 1.6 - 2.0. Ceny części porównywalne ze zwykłymi, cywilizowanymi samochodami, dostępność dość dobra, także zamienników i części używanych. Awaryjność utrzymuje się na rozsądnym, w miarę niskim poziomie, choć zasada "dbam, to mam" obowiązuje tu w 100%, tym bardziej, że te auta często są używane poza asfaltem. Wymiany olejów są dość częste (silnik co 10-12 kkm, skrzynia, reduktor i mosty co 40-50 kkm), a objętościowo trochę ich wchodzi, więc koszty okresowych przeglądów są większe, niż w nowoczesnej osobówce. Choć nie ma tu tragedii, to jednak Jeep nie jest autem dla dusigrosza lub "druciarza" i prędzej czy później zemści się on na takim właścicielu.
14,6
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
spalanie jest zależne od; jakości gazu, ,,ciężaru nogi´´, ciśnienia i rodzaju opon. przy ciśnieniu poniżej 2,3 at drastycznie wzrasta spalanie nawet do 18l LPG przy niezmienionych parametrach jazdy. słabej jakości gaz LPG również podnosi zużycie paliwa nawet o 30% a ciężka noga no cóż mówi się że pali wtedy tyle ile mu wlejesz.
Jeep Grand Cherokee I