Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee I

Lata produkcji: 1992 – 1999
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Kiris11
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Samochód jest świetny. Komfort dla kierowcy i pasażera bardzo dobry, natomiast z tyłu jest juz nieznacznie gorzej, ponieważ skórzane siedzenia na tylnej kanapie w moim aucie były nowiutkie, nigdy nie były używane to na nich pasażer się ślizgał. Auto praktycznie bezawaryjne,regularna wymiana oleju jak i płynów i do przodu. Brzmienie V8 nie do opisania, auto proste w konstrukcji a co za tym idzie niezawodne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ok 7 sek. pocisk, nie miał szans golf gti czy jakoś tak, bmw 3 3 litry benzyna, mercedes clk i wiele innych śmiałków. Zostawali w tyle.... https://www.youtube.com/watch?v=ZdaZtyvf_n4 to tak dla niedowiarków.
2,2
~Seru
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 211KM 155kW
Postanowiłem dodać komentarz ku przestrodze. Zachęcony pozytywnymi opiniami i "legendą" postanowiłem zakupić i odrestaurować tego youngtimera. Renowacja objęła całkowicie nowe zawieszenie, blacharka z lakierowaniem, wymiana całego osprzętu silnika i wyeliminowanie drobnych usterek. Mam już na swoim koncie kilka odrestaurowanych amerykańskich klasyków z 60' i 70', natomiast ten projekt zaskoczył mnie bardzo negatywnie. Po zakończeniu i przejechaniu około 200km, nie jestem w stanie zliczyć nowo powstałych awarii i usterek. To auto to motoryzacyjna katastrofa, nie mogę pokazać jednej rzeczy w tym aucie która działa poprawnie i bezawaryjnie... Polecam tylko tym którzy mają dostateczną wiedzę i lubią siedzieć wieczorami w garażu, bo w moim przypadku na każdą przysłowiową godzinę jazdy przypada kilka godzin napraw.
4,7
~proxa
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Przestrzegano mnie - nie kupuj 4x4 bo wydatki itd... Tymczasem uwielbiam ten samochód wolę nim jeździć zamiast prawie nowym Citroenem C5 ;). Auto wydaje się być nie do zajechania i ten dźwięk V8... Na początek wiadomo trzeba włożyć w używane auto 1000-2000zł naprawić co trzeba i później tylko się cieszyć z jazdy. Spalanie na trasie rekord 16l/100 (lpg) co daje jakieś 8l/100 Pb czyli całe nic przy takim potworze w mieście natomiast 22l/100 LPG jest normą czyli jakieś 11-12l PB to też nie powinno przerażać. :) w zamian dostajemy niezłą rajdówkę z pięknym dźwiękiem i mega wygodą jazdy (wysoko, miękko, bezpiecznie).
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee I
13,8 – 22,8
l/100 km
10,2
l/100 km
17,3 – 22,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,3
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 Limited 215KM 158kW
Spalanie 10.2 litra na trasie 2 osoby skrzynia na dachu zzima. Wlane pod korek w Busku przejazd do Kluszkowce. Trasa lekko górzysta i jechałem zaddupiami zgodnie z przepisami. 60km/h do 110km/h max. Nadmieniam że gazu dotykałem a raczej muskałem noga motyla........!!!! W mieście przy ok 0 stopniach czyli zapał 10 min jazdy stop...... Niestety OK 20 literków przy lekkiej nodze. Myślę że ten czołg może i 30 wciągnąć ale wolę nie testować. JAZDA jest za to MEEEGGGAAA przyjemna. Kocham ten złom!!!!!!
22,0
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 177KM 130kW
Nie wiem jaki silkni macie w tych swoich jeepach że piszecie o spalaniu 13, 14 litrów na setkę . U mnie 20 to absolutne minimum przy oszczędnej jeździe i skręconych zaworach na dolocie gazu. Dla mnie trochę dużo bo przed zakupem liczyłem na max 16 ale za to w terenie trudno go zatrzymać. Ceny części śmieszne tanie ( oczywiście używki i zamienniki ) oprócz elektroniki tu może być drogo. Ogólnie proponuje się zastanowić czy na pewno potrzebujesz takie auto. Ja ogólnie gdybym mieszkał w mieście z dobrym dojazdem do domu nie zdecydował bym się na Jeepa. Dużo kasy idzie w komin.
21,7
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 5.2 i V8 4WD 220KM 162kW
... Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 wersja LIMITED ... Rewelacyjny bulgot silnika 5,2 V8. Niezły bandyta jeżeli chodzi o jazdę w terenie, przy odpowiednich oponach. Co do spalania, jeżeli łudzisz się, że podawane wcześniej spalania na poziomie średnio 16-18 litrów LPG są realne to raczej nie myśl o zakupie tego auta. W mieście pali jak nic 22-25 litrów LPG, dodam że bez większych korków. W prawdziwych korkach w większych miastach zapewne wyjdzie i 30 litrów. Na trasie przy 110 km/h spala 18-20 litrów LPG. Przy prędkościach wyższych niż 120 km/h zaczynają już mocno huczeć opony i mosty, więc jazda staje się mocno męcząca. Koszty utrzymania/eksploatacji są dosyć wysokie. Polecam się zastanowić czy naprawdę stać kogoś na zakup. Inną sprawą jest fakt, jak wiele frajdy z jazdy daje taka fura. Praktycznie każdy zwraca na niego uwagę, zarówno kobiety jak i faceci. Przy dojeździe pod wiejską dyskotekę w remizie, lepiej wcześniej pozamykać okna, bo laski same wskakuję przez otwarte szyby, już ze zdjętymi majtkami ;) Krótko podsumowując: 1. Wady - spalanie, to wiadome - wysokie koszty utrzymania - niektóre podzespoły są trudno dostępne - miękkie, tapczanowe fotele, której źle trzymają w zakrętach (zwłaszcza skórzane) 2. Zalety + kultowy, szpanerski wóz. Dobry na podryw, albo żeby wzbudzić zazdrośc sąsiada + krawężniki dla niego nie istnieją + naprawdę duża frajda z jazdy, nie do zatrzymania w śniegu lub w terenie + jakość wykonania wnętrza. Jeżeli tylko ktoś dbał o środek to naprawdę auto z tamtych lat może zaszokować wykonaniem + klimatyzacja automatyczna oraz manualna. Jest możliwość ustawienia klimy ręcznie, albo aby działała automatycznie jak klimatronic, wcześniej w żadnych aucie się z tym nie spotkałem. + po drogach leśnych, gruntowych, szutrowych, itp. jazdę określił bym jako dosłownie bezstresową. Nie martwisz się że zahaczysz podwoziem Biorąc pod uwagę wszelkie za i przeciw szczerze polecam tego prawdziwego Jeep-a.
Jeep Grand Cherokee I