Szukaj

Informacje o Jeep Compass II SUV 2.0 MJD 140KM 103kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Oprócz ewolucji samego modelu Compass, jest on również nastÄ™pcÄ… Jeepa Patriot, który przy okazji poprzedniej generacji byÅ‚ oferowany równolegle. JeÅ›li chodzi o kwestie stylistyczne, w samochodzie wykorzystano elementy designu zastosowane wczeÅ›niej w modelach Grand Cherokee (IV generacji) oraz nowym Cherokee. Compass zostaÅ‚ zbudowany na nowej, zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej GM Fiat Small Platform, którÄ… dzieli m.in. z Fiatem 500X oraz Jeepem Renegade.

Nowy Jeep Compass toruje drogÄ™ kolejnym wersjom, które bÄ™dÄ… dostÄ™pne w nadchodzÄ…cych miesiÄ…cach tego roku. Samochód zapewnia wiele możliwoÅ›ci, oferujÄ…c ponad 70 systemów bezpieczeÅ„stwa, bogaty wybór silników i Å‚atwy dostÄ™p do najnowszych technologii. Szeroka paleta kolorów i możliwość wyboru wnÄ™trza pozwala kierowcy na dopasowanie samochodu do jego potrzeb.

czytaj więcej
Powagosław

Compass daje nadzieje na ciekawÄ… rywalizacjÄ™ w tej klasie. Prezentuje siÄ™ bardzo atrakcyjnie i co najważniejsze, już na pierwszy rzut oka widać, że hasÅ‚o „crossover” nie musi znaczyć „bezbronny w terenie”.

~Powagosław
Luzacjusz

Tzw. „Jeep z nieprawego Å‚oża”, niczym w „Grze o tron”, zostaÅ‚ najwyraźniej uznany za peÅ‚noprawnego czÅ‚onka rodziny. Po jego dziwacznym kostiumie z pierwszej generacji nie ma już Å›ladu. Nie jest to może epokowa stylizacja (Grand Cherokee siÄ™ kÅ‚ania), ale w koÅ„cu godna Jeepa.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 90,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Jeep Active Drive
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,1
~MZ
Jeep Compass II
SUV 2.0 MJD 140KM 103kW
Samochód jest ładny, dobrze się prowadzi i .... tyle :) system multimediów jest słaby: 1) ekran reaguje z opóźnieniem na dodknięcia. 2) wybieranie głosowe i komendy niby są po polsku ale dam sobie rękę uciąć że lektorem jest ktoś z białorusi :) 3) mamy podłaczone 2 telefony - ze 4 razy już samochód zgłupiał - albo podmienia ulubione numery pomiędzy telefonami alebo zupelnie je wycina i trzeba ustawiać na nowo 4) android auto działa jak nalezy (oczywiście po kablu) natomaist appka dostarczana przez Jeppa to całkowita porażka 5) osobiście wolę sterowac radiem z kierownicy - niestety jeep nie przewidział że ktoś chciałby miec mozliwośc zmiany ZAPROGRAMOWANYCH stacji - mozna tylko skakać po częstotliwościach Komputer pokładowy po zapaleniu się rezerwy przestaje pokazywac zasięg - wiem że wiele samochodów w tej chwili tak ma ale w dalszym ciągu uważam to za minus Serwis( carserwis) od 9mcy ściaga mi zepsutą od nowości matą grzewczą fotela kierowcy - myslę że to pokazyje profesjonalizm obsługi Dużo ( albo więcej niz bym chciał) pali. Podsumowując - po 2 latach odliczam już dni do momentu w którym będę się mógl z Compasem rozstać.
4,5
~Blorak
Jeep Compass II
SUV 2.0 MJD 140KM 103kW
Ma to "coś", za co można go pokochać, mimo niedoskonałości i wad. Przykuwa uwagę na ulicy, wygląda atrakcyjnie, wygodny w mieście i w trasie, dzielny w lekkim terenie.
4,7
~Ewa
Jeep Compass II
SUV 2.0 MJD 140KM 103kW
Oryginalny, piękny, ekonomiczny, z zacięciem terenowym.

Usterki Jeep Compass II

Liczba wpisów: 34
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
2 komentarze
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
Oprogramowanie pojazdu
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
System audio wraz z panelem dostępowym do ustawień pojazdu działa makabrycznie wolno, zawiesza się i samoczynnie resetuje, aplikacje tracą połączenie z dostępem do sieci, mapy nawigacji Tomtom łączą się z siecią kiedy chcą- niestety kiedy ja chciałem to one akurat nie. Unijne nowości jak start&stop trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu silnika ale żeby było co robić to jakiś "specjalista" postanowił również w ten sam sposób zaprogramować kontrolę pasa ruchu. Ktoś kto jej nie wyłączy to może przekonać się jak wyglądają przydrożne rowy bo ingerencja jest tak znaczną że ciężko prowadzić auto nawet jadąc idealnie prosto. Problem z łącznością bluetooth w więcej niż z jednym autem posiadającym funkcje uconnect. Po prostu konflikt urządzeń dzięki tak wspaniałemu oprogramowaniu. Co do elektroniki silnika jest tak zestrojona że auto może mieć i nawet 300KM ale zestrojone do miasta - brak mocy dzięki elektronice i przebiegu map wtrysku- dno! Nie próbujcie włączać się szybko do ruchu bo to co się dzieje o nawet nie turbo dziura a turbo pochłaniacz mocy, który chwilowo hamuje auto a to grozi co najmniej kolizją.
Jeep Compass II SUV