Szukaj

Informacje o Jeep Compass II SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Oprócz ewolucji samego modelu Compass, jest on również następcą Jeepa Patriot, który przy okazji poprzedniej generacji był oferowany równolegle. Jeśli chodzi o kwestie stylistyczne, w samochodzie wykorzystano elementy designu zastosowane wcześniej w modelach Grand Cherokee (IV generacji) oraz nowym Cherokee. Compass został zbudowany na nowej, zmodyfikowanej płycie podłogowej GM Fiat Small Platform, którą dzieli m.in. z Fiatem 500X oraz Jeepem Renegade.

Nowy Jeep Compass toruje drogę kolejnym wersjom, które będą dostępne w nadchodzących miesiącach tego roku. Samochód zapewnia wiele możliwości, oferując ponad 70 systemów bezpieczeństwa, bogaty wybór silników i łatwy dostęp do najnowszych technologii. Szeroka paleta kolorów i możliwość wyboru wnętrza pozwala kierowcy na dopasowanie samochodu do jego potrzeb.

czytaj więcej
Powagosław

Compass daje nadzieje na ciekawą rywalizację w tej klasie. Prezentuje się bardzo atrakcyjnie i co najważniejsze, już na pierwszy rzut oka widać, że hasło „crossover” nie musi znaczyć „bezbronny w terenie”.

~Powagosław
Luzacjusz

Tzw. „Jeep z nieprawego łoża”, niczym w „Grze o tron”, został najwyraźniej uznany za pełnoprawnego członka rodziny. Po jego dziwacznym kostiumie z pierwszej generacji nie ma już śladu. Nie jest to może epokowa stylizacja (Grand Cherokee się kłania), ale w końcu godna Jeepa.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Maciej CYU
Jeep Compass II
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Samochód ma przebieg 19 tys km. Samochód bardzo sprawny w mieście. Duży prześwit więc przy wycieczkach wakacyjnych nie trzeba martwić się o polne drogi. Na plus zaskoczył mnie układ kierowniczy i zawieszenie. Spasowanie elementów poprawne. Fajne kolory ja uzytkuje Spitfire Orange. Wygląd samochodu może się podobać. Skrzynia biegów manualna działa poprawnie. W wersji Limited fajne systemy wspomagające z czujnikiem martwego pola i Cross traffic Alert. Co irytuje? System rozrywki, wiecznie zacinający się ekran, brak fizycznych przycisków do podgrzewania kierownicy i foteli(Grozi to wręcz spowodowaniem wypadku na trasie). Samochód ma za słaby silnik i jazda powyżej 120 km stanowi problem. Samochód słabo przyspiesza w zakresach 120-140 a nawet wyprzedzenie TIRa 100-130 to manewr , który trzeba zaplanować. Nagłośnienie po 2 latach nosi ślady zużycia i już trzeszczy przy rozmowach przez tel.
3,9
~Michal
Jeep Compass II
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Szukam kogoś kto potwierdzi prędkość maksymalną auta 192km/h. Bardzo fajne auto do 100-120km/h powyżej to jakaś masakra nie jazda. Kolega posiadający auto innej marki po downsizingu ma podobne odczucia.
3,9
~Michal
Jeep Compass II
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Szukam kogoś kto potwierdzi prędkość maksymalną auta 192km/h. Bardzo fajne auto do 100-120km/h powyżej to jakaś masakra nie jazda. Kolega posiadający auto innej marki po downsizingu ma podobne odczucia.
Średnie spalanie dla Jeep Compass II SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW 2017-2020
12,9
l/100 km
15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,3
Jeep Compass II
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Auto zaledwie 32 tys km już poleciał aktywator systemu multiair auto nie odpaliło, wymiana na mój koszt s serwisie 5200 plus 360 zł robota, Spalanie kosmiczne 15 litrów od początku, jazda głównie autostrady 140 nie więcej. Miasto zimą zdążyło się ponad 20 litrów. Przy tak małym i wolnym silniku benzynowym to tragikomedia. Jeepowi nie udała sie ta jednostka, na serwisie mówili mi że pali tyle dlatego że ma manualną skrzynię biegów i źle dobraną turbinę. Cieszę się że pozbyłem się tego auta. Jeśli ktoś chce ten model odradzam 1.4 - 140 koni manual z napędem na przód.
17,4
Jeep Compass II
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Fatalnie pali bardzo dużo jak na tak małe i lekkie auto, nie nadaje się ani do miasta gdzie spalanie zimą sięga 20 litrów ani na trasę autostrada około 16.5 litra przy prędkości 130km/h. Mój model trapią ciągłe awarie i problemy. Jak na samochód który kosztował mnie ponad 105 tyś zł mogę go ocenić jako największą porażka motoryzacyjna.
19,0
Jeep Compass II
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Średnio 16.5 litra gazu przy normalnej jeździe cykl mieszany, miasto 2 litry więcej. Przy terenie oscyluje w okolicy 24 litrów. Mój stary Jeep Grand Cherokee z silnikiem 3.6 palił praktycznie tyle samo, tyle że mocy miałem dwa razy tyle.

Usterki Jeep Compass II

Liczba wpisów: 33
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
1 komentarz
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
Oprogramowanie pojazdu
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
System audio wraz z panelem dostępowym do ustawień pojazdu działa makabrycznie wolno, zawiesza się i samoczynnie resetuje, aplikacje tracą połączenie z dostępem do sieci, mapy nawigacji Tomtom łączą się z siecią kiedy chcą- niestety kiedy ja chciałem to one akurat nie. Unijne nowości jak start&stop trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu silnika ale żeby było co robić to jakiś "specjalista" postanowił również w ten sam sposób zaprogramować kontrolę pasa ruchu. Ktoś kto jej nie wyłączy to może przekonać się jak wyglądają przydrożne rowy bo ingerencja jest tak znaczną że ciężko prowadzić auto nawet jadąc idealnie prosto. Problem z łącznością bluetooth w więcej niż z jednym autem posiadającym funkcje uconnect. Po prostu konflikt urządzeń dzięki tak wspaniałemu oprogramowaniu. Co do elektroniki silnika jest tak zestrojona że auto może mieć i nawet 300KM ale zestrojone do miasta - brak mocy dzięki elektronice i przebiegu map wtrysku- dno! Nie próbujcie włączać się szybko do ruchu bo to co się dzieje o nawet nie turbo dziura a turbo pochłaniacz mocy, który chwilowo hamuje auto a to grozi co najmniej kolizją.
Jeep Compass II SUV