Szukaj

Informacje o Jeep Compass II SUV 1.3 TMair 150KM 110kW 2020

Lata produkcji: 2020 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Oprócz ewolucji samego modelu Compass, jest on również następcą Jeepa Patriot, który przy okazji poprzedniej generacji był oferowany równolegle. Jeśli chodzi o kwestie stylistyczne, w samochodzie wykorzystano elementy designu zastosowane wcześniej w modelach Grand Cherokee (IV generacji) oraz nowym Cherokee. Compass został zbudowany na nowej, zmodyfikowanej płycie podłogowej GM Fiat Small Platform, którą dzieli m.in. z Fiatem 500X oraz Jeepem Renegade.

Nowy Jeep Compass toruje drogę kolejnym wersjom, które będą dostępne w nadchodzących miesiącach tego roku. Samochód zapewnia wiele możliwości, oferując ponad 70 systemów bezpieczeństwa, bogaty wybór silników i łatwy dostęp do najnowszych technologii. Szeroka paleta kolorów i możliwość wyboru wnętrza pozwala kierowcy na dopasowanie samochodu do jego potrzeb.

czytaj więcej
Powagosław

Compass daje nadzieje na ciekawą rywalizację w tej klasie. Prezentuje się bardzo atrakcyjnie i co najważniejsze, już na pierwszy rzut oka widać, że hasło „crossover” nie musi znaczyć „bezbronny w terenie”.

~Powagosław
Luzacjusz

Tzw. „Jeep z nieprawego łoża”, niczym w „Grze o tron”, został najwyraźniej uznany za pełnoprawnego członka rodziny. Po jego dziwacznym kostiumie z pierwszej generacji nie ma już śladu. Nie jest to może epokowa stylizacja (Grand Cherokee się kłania), ale w końcu godna Jeepa.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1560 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70 x 86,5 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Jeep Compass II SUV 1.3 TMair 150KM 110kW 2020
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Jeep Compass II
SUV 1.3 TMair 150KM 110kW
No gdzie ta ekologia i idee downsize’ingu, skoro kompaktowy SUV z silnikiem 1,3 spala obecnie tyle, co mój poprzedni, nieco większy samochód - HONDA CR-V o tej samej mocy z silnikiem 2.0? Biorąc pod uwagę spalanie w tabelach producenta, plus realne/standardowo przyjęte dodatkowe 2 litry/100 km, szacowałem średnie zużycie w cyklu miejskim na ok. 8 l/100 km. Realia są takie, że „po mieście” mój Compass, naprawdę bardzo rzadko dociskany „na maksa”, pali średnio 10 l/100 km. Na plus w porównaniu z Hondą zaliczyć trzeba na pewno lepszą dynamikę i elastyczność. Może zatem wyższy moment obrotowy „przejada” jednak potencjalną ekonomiczność, na którą można by było liczyć w przypadku silnika o pojemności mniejszej o całe 0,7 l. Trudno w to uwierzyć, ale tak niestety jest. Strach wcisnąć tryb „SPORT”, bo wtedy to już chyba przysłowiowy „wir w baku”. No… to przynajmniej przy dystrybutorze czuje się „prawie” jak użytkownik Grand Cherokee’a ;)
8,3
Jeep Compass II
SUV 1.3 TMair 150KM 110kW
No gdzie ta ekologia i idee downsize’ingu, skoro kompaktowy SUV z silnikiem 1,3 spala obecnie tyle, co mój poprzedni, nieco większy samochód - HONDA CR-V o tej samej mocy z silnikiem 2.0? Biorąc pod uwagę spalanie w tabelach producenta, plus realne/standardowo przyjęte dodatkowe 2 litry/100 km, szacowałem średnie zużycie w cyklu miejskim na ok. 8 l/100 km. Realia są takie, że „po mieście” mój Compass, naprawdę bardzo rzadko dociskany „na maksa”, pali średnio 10 l/100 km. Na plus w porównaniu z Hondą zaliczyć trzeba na pewno lepszą dynamikę i elastyczność. Może zatem wyższy moment obrotowy „przejada” jednak potencjalną ekonomiczność, na którą można by było liczyć w przypadku silnika o pojemności mniejszej o całe 0,7 l. Trudno w to uwierzyć, ale tak niestety jest. Strach wcisnąć tryb „SPORT”, bo wtedy to już chyba przysłowiowy „wir w baku”. No… to przynajmniej przy dystrybutorze czuje się „prawie” jak użytkownik Grand Cherokee’a ;)
8,7
Jeep Compass II
SUV 1.3 TMair 150KM 110kW

Usterki Jeep Compass II

Liczba wpisów: 34
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
2 komentarze
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
Oprogramowanie pojazdu
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
System audio wraz z panelem dostępowym do ustawień pojazdu działa makabrycznie wolno, zawiesza się i samoczynnie resetuje, aplikacje tracą połączenie z dostępem do sieci, mapy nawigacji Tomtom łączą się z siecią kiedy chcą- niestety kiedy ja chciałem to one akurat nie. Unijne nowości jak start&stop trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu silnika ale żeby było co robić to jakiś "specjalista" postanowił również w ten sam sposób zaprogramować kontrolę pasa ruchu. Ktoś kto jej nie wyłączy to może przekonać się jak wyglądają przydrożne rowy bo ingerencja jest tak znaczną że ciężko prowadzić auto nawet jadąc idealnie prosto. Problem z łącznością bluetooth w więcej niż z jednym autem posiadającym funkcje uconnect. Po prostu konflikt urządzeń dzięki tak wspaniałemu oprogramowaniu. Co do elektroniki silnika jest tak zestrojona że auto może mieć i nawet 300KM ale zestrojone do miasta - brak mocy dzięki elektronice i przebiegu map wtrysku- dno! Nie próbujcie włączać się szybko do ruchu bo to co się dzieje o nawet nie turbo dziura a turbo pochłaniacz mocy, który chwilowo hamuje auto a to grozi co najmniej kolizją.
Jeep Compass II SUV