Szukaj

Informacje o Jeep Compass II SUV Plug-In Facelifting 1.3 GSE T4 190KM 140kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Oprócz ewolucji samego modelu Compass, jest on również nastÄ™pcÄ… Jeepa Patriot, który przy okazji poprzedniej generacji byÅ‚ oferowany równolegle. JeÅ›li chodzi o kwestie stylistyczne, w samochodzie wykorzystano elementy designu zastosowane wczeÅ›niej w modelach Grand Cherokee (IV generacji) oraz nowym Cherokee. Compass zostaÅ‚ zbudowany na nowej, zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej GM Fiat Small Platform, którÄ… dzieli m.in. z Fiatem 500X oraz Jeepem Renegade.

Nowy Jeep Compass toruje drogÄ™ kolejnym wersjom, które bÄ™dÄ… dostÄ™pne w nadchodzÄ…cych miesiÄ…cach tego roku. Samochód zapewnia wiele możliwoÅ›ci, oferujÄ…c ponad 70 systemów bezpieczeÅ„stwa, bogaty wybór silników i Å‚atwy dostÄ™p do najnowszych technologii. Szeroka paleta kolorów i możliwość wyboru wnÄ™trza pozwala kierowcy na dopasowanie samochodu do jego potrzeb.

czytaj więcej
Powagosław

Compass daje nadzieje na ciekawÄ… rywalizacjÄ™ w tej klasie. Prezentuje siÄ™ bardzo atrakcyjnie i co najważniejsze, już na pierwszy rzut oka widać, że hasÅ‚o „crossover” nie musi znaczyć „bezbronny w terenie”.

~Powagosław
Luzacjusz

Tzw. „Jeep z nieprawego Å‚oża”, niczym w „Grze o tron”, zostaÅ‚ najwyraźniej uznany za peÅ‚noprawnego czÅ‚onka rodziny. Po jego dziwacznym kostiumie z pierwszej generacji nie ma już Å›ladu. Nie jest to może epokowa stylizacja (Grand Cherokee siÄ™ kÅ‚ania), ale w koÅ„cu godna Jeepa.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 190 KM (140 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 70 x 86,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4XE
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Packo
Jeep Compass II
SUV Plug-In Facelifting 1.3 GSE T4 190KM 140kW
Do chwili obecnej jest bardzo zadowolony ( przejechane 19000 km) choć sceptycznie przed zakupem podchodziłem do napędu typu plugin hybrid . Bardzo fajnie się prowadzi, miejsca w środku jest naprawdę dużo co powoduje bardzo komfortowe przemieszczanie się tak jak w samochodach amerykańskich, oraz wyposażenie które w tej cenie jest nie dostępne w samochodach niemieckich tzw. premium i ponadto model nie jest oklepany na drodze i parkingach . Co do jazdy na prądzie jest rewelacja odczucie jak by pojazd po prostu aksamitnie sunął. Przy naładowanej baterii myślę że jesteśmy w stanie przejechać deklarowany przez producenta zasięg do 50 km. . Sam do pracy mam do pokonania w obie strony 42 km w tym ok. 34 po trasie reszta miasto i wracając zostaje mi różnie między 9 a 13 procenta baterii i co nawet przy obecnych stawkach prądu gdzie ładuje go na taryfie nocnej wychodzi śmiesznie tanio w porównaniu z paliwem. Co do zużycia paliwa to próbowałem go użytkować bez ładowania z gniazdka i okazuje się że również jest dobrze jak na skrzynie automatyczną oraz masę pojazdu ponad 1800 kg. A mianowicie poruszając się do pracy i itp 7.8 litra 100 km natomiast autostrada do 120 km spokojnie ok. 6.6 litra . Oczywiście aby w sposób racjonalny następowało zużycie baterii należy nauczyć się poruszać zresztą jak każdym autem aby spalanie było przyzwoite . Ponadto bardzo dobrze działa włączany przez kierowcę system odzyskiwania energii który w sposób odczuwalny sam wyhamowuje samochód aby odzysk był największy. W porównaniu na przykład z pełnym elektrykiem fiata 500 którym mogłem kierować włączenie tego odzysku wiązało się jak dla mnie z takim nieprzyjemnym bujaniem ciała po prostu każde zdjęcie nogi z gazu = dzięcioł do przodu. A co do samego działania hybrydy jest przyjemnie i wchodzi na obroty od dołu nie jest to co jest np. w toyocie hybryda 4 generacji że przy dodaniu gazu silnik wpada w bardzo wysokie obroty co jest mało przyjemne po czym szybko spadają w dół . Generalnie do chwili obecnej jestem bardzo zadowolony i spokojnie mogę auto polecić . Środek wygląda bardzo dobrze , świeżo i przynajmniej na razie nic nie skrzypi i nie trzeszczy . Jedyny mankament to brak w podłokietniku tylnym przelotki np. na narty i z dwa razy podczas mycia podciśnieniem dołu tylnego zderzaka nastąpiło otwarcie klapy ( chyba czujnik na ruch jest zbyt czuły kiedy nie trzeba . A i muzyka w nim gra naprawdę dobrze nawet na pełnej głośności nic nie rezonuje i nie brzęczy gra czysto i przyjemnie .
2,5
~Tomek
Jeep Compass II
SUV Plug-In Facelifting 1.3 GSE T4 190KM 140kW
Jeden z najgorszych samochodów z jakim miałem do czynienia.Silnik za słaby do tego auta ale skrzynia biegów to już jest totalne badziewie działa z takim opóźnieniem że strach że skrzyżowania zjechać bo tak długo myśli zanim ruszy .Auto użytkowałem przez 10 dni w tym czasie pokonałem 2 tys km .Zasięg na bateri niby 50km ale realnie ok 30km .Osobiście używam nowej Dacia Duster tce100 lpg i nie zamienił bym jej na te auto nawet za dopłatą

Usterki Jeep Compass II

Liczba wpisów: 33
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
1 komentarz
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
Oprogramowanie pojazdu
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
System audio wraz z panelem dostępowym do ustawień pojazdu działa makabrycznie wolno, zawiesza się i samoczynnie resetuje, aplikacje tracą połączenie z dostępem do sieci, mapy nawigacji Tomtom łączą się z siecią kiedy chcą- niestety kiedy ja chciałem to one akurat nie. Unijne nowości jak start&stop trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu silnika ale żeby było co robić to jakiś "specjalista" postanowił również w ten sam sposób zaprogramować kontrolę pasa ruchu. Ktoś kto jej nie wyłączy to może przekonać się jak wyglądają przydrożne rowy bo ingerencja jest tak znaczną że ciężko prowadzić auto nawet jadąc idealnie prosto. Problem z łącznością bluetooth w więcej niż z jednym autem posiadającym funkcje uconnect. Po prostu konflikt urządzeń dzięki tak wspaniałemu oprogramowaniu. Co do elektroniki silnika jest tak zestrojona że auto może mieć i nawet 300KM ale zestrojone do miasta - brak mocy dzięki elektronice i przebiegu map wtrysku- dno! Nie próbujcie włączać się szybko do ruchu bo to co się dzieje o nawet nie turbo dziura a turbo pochłaniacz mocy, który chwilowo hamuje auto a to grozi co najmniej kolizją.
Jeep Compass II SUV Plug-In Facelifting