Szukaj

Informacje o Jeep Cherokee III 3.7 i V6 211KM 155kW od 2001

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 3701 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 319 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~michalfr
Jeep Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 211KM 155kW
Po raz pierwszy odczuwam frajdę z jazdy samochodem. Ani Skoda Favorit, ani Citroen Xsara Picasso, ani Citroen C4 Grand Picasso takiej frajdy nie dawały. Auto jest piękne, w miarę ekonomiczne jak na 4x4, dobrze jeździ w terenie i kiepskich drogach mojego osiedla (mały czołg) i wygodnie prowadzi. Prawie 2 tony na kółkach robią swoje. W odróżnieniu od osobówek przebranych za terenówki (SUVy typi Toyota Rav4, Honda CR-V, Skoda Yeti itp) to jest terenówka przebrana za osobowy. I bardzo dobrze. Na dodatek bardzo ładnie się prezentuje. Wadą jest dość mała podatność na dodatkowe modyfikacje \"w teren\", a to wina m.in. niezależnego przedniego zawieszenia. Ale cóż. Nie każdy potrzebuje samochód do orania pola, a ten bez problemu i tak przejedzie przez niejedną przeprawę, gdzie normalne osobówki ugrzęzną po paru metrach.
4,3
~rb.markiz@gmail.com
Jeep Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 211KM 155kW
Myśląc o kupnie nowego samochodu, zastanawiam się, czy nie kupić 2 ;) nowego cherokee i np bmw x5 ;) Przez ponad 290tys km nie zawiodłem się na tym samochodzie. Zjeździłem Europę wzdłuż i wszerz. Auto doskonałe.Choć przyznam, że na długie wycieczki, przy optymalnej prędkości ok 150km jest trochę męcząco.Szczególne na niemieckich autostradach - ale pod 180 też można cały czas jechać, biorąc pod uwagę, że spalanie dochodzi wtedy do 20l i hałas jest duży :) Mankamentem jest czasami mały bagażnik. W potrzebie wtedy przydaje się duży box na dachu.
4,4
~Wootoja
Jeep Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 211KM 155kW
Samochód bezawaryjny. To mój drugi, poprzedni był u mnie 3 lata, ten też jest już 3 lata. Poprzednik miał 100 tys. więcej, ale też był bezawaryjny. Eksploatacyjne wymiany - końcówki drążków wymieniam co 1,5 roku i blacha trochę podupada - w poprzedniku progi, w tym doły drzwi kierowcy do roboty, lub wymiany. Reszta, to tylko szczery uśmiech i jazda. Wszystko ok.
Jeep Cherokee III