Szukaj

Informacje o Jeep Cherokee II

Lata produkcji: 1984 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz

Oceny Jeep Cherokee II

Liczba ocen: 155
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Mateusz
Jeep Cherokee II
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
Jeepa kupiłem całkowicie przypadkowo - przesiadłem się bezpośrednio z Lexus'a IS200 1 generacji. Jednocześnie, wcześniej byłem zawsze przyzwyczajony do aut japońskich, często też mocnych, dobrze lub świetnie się prowadzących i wygodnych (Subaru, Lancery, 350Z itp.) - potrzebowałem czegoś, czym będę mógł bez obaw latać na co dzień wokół komina i dla własnej frajdy wybrać się w lekki teren - zaznaczam - bez topienia w błocie po klamki czy przepraw przez rzeki. Biorąc pod uwagę poprzednia doświadczenia, Pajero IV w rodzinie, 350Z jako weekendówkę.... Cherokee jest.... Trudny. Nędzny. Marny. Kiepski. Nie dzisiejszy. Po prostu głupi. Po co auto, które nie przyspiesza, nie hamuje, nie skręca.... Ale ale - w kontekście auta, którym możemy jeździć codziennie w tę i na zad bez względu na to czy aktualnie droga jest przejezdna, oraz czysto amatorsko przejechać się przez leśne dróżki - stał się moim najlepszym kumplem. Nie spuszczam się szczególnie nad wyglądem zewnętrznym czy ilością mikrorysek, dzięki czemu co raz częściej jeżdżę "na skróty" - oczywiście odrobinkę dłużej... Ale to naprawdę czysta przyjemność!! A swoją drogą, zdarza mi się także strzelić trasę 600km i powiem szczerze, że jest w niej wyjątkowo relaksujący i nie namawiający na jakiekolwiek szaleństwa - ograniczenia prędkości nas nie interesują, bo i tak nie jesteśmy fizycznie w stanie ich złamać - jazda powyżej 100 kmh to de facto proszenie się o kłopoty - jedna sarenka, jeden gwałtowny ruch kierownicą i możemy przez boczną szybę dokładnie przyjrzeć się strukturze asfaltu tudzież pobliskiego rowu. W mieście? Raczej 40-50 to maks - jeden gówniarz z nosem w smartfonie i oglądamy kolegę z celi obok. Dopóki trzymamy zakres prędkości dozwolonych zaś, nie ma bardziej wyluzowuu...jącego (?) auta .. No może poza mustangiem w automacie :) Jak dla mnie - strzał w dziesiątkę! Początki mogą być trudne... Ale zdecydowanie zyskuje po bliższym poznaniu. Trzeba tylko przestawić myślenie z trybu "za***rdalacza handlowca" i dać na luz. Odwdzięczy się, zaręczam :)
5,0
~lukaszend
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee XJ to auto kultowe. Samochód z duszą, mający w sobie to coś. Wystarczy wsiąść na kółko i już człowiek się cieszy. Pionowa, kanciasta konsola środkowa, bardzo charakterystyczna dla amerykańskiej motoryzacji z tamtych lat. Pięknie podświetlone na zielono zegary tablicy wskaźników w tym niespotykane w europejskich samochodach wskaźnik napięcia ładowania oraz ciśnienia oleju. Kanciasta stylistyka z lat 80 powoduje, że auto od razu rzuca się w oczy na tle obecnych obłych modeli oraz "nadmuchanych" kombi. Nawet jak go się nie dostrzeże to na pewno usłyszy. Większość moich znajomych powtarza, że słyszą iż już jadę, i to już z daleka. Auto budzi spore zainteresowanie wśród kierowców, podczas wizyt na stacjach benzynowych pada dużo pytań na temat parametrów technicznych samochodu, o możliwość zerknięcia do środka oraz ogólny zachwyt jego kanciastą stylistyką, co jest bardzo miłym przerywnikiem podczas długiego czasu napełniania zbiornika. Jak na auto z lat 80/90 jest naprawdę dobrze wyposażone i wygodne. Nie jedna osoba siedząc w XJ jest w szoku, że jest ono wyposażone tak, a nie inaczej, a przecież auto ma już ćwierć wieku. W odpowiadających mu modelach z tamtych lat próżno szukać takiego standardu. Jeżeli tylko użytkujemy je normalnie, tzn. normalna jazda w terenie, szosowa, nie katujemy go na 35 calowych kołach, nie taplamy się po klamki w błocie (od tego są zmotki), potrafi ono nam się odwdzięczyć swoją niezawodnością i niezniszczalnością. Wiadomo części eksploatacyjne trzeba wymieniać. Jadąc Jeep'em masz pewność, że dowiezie Ciebie do celu. W tym samochodzie czujesz, że jedziesz (w przenośni i dosłownie). Radość i wrażenia z jazdy są nie do opisania. Auto to taki mały krążownik, który może nie jest demonem prędkości ale może wjechać tam gdzie nie wjedzie ówczesne auto. W aucie nie mogło zabraknąć skrzyni redukcyjnej (reduktora) co czyni go prawdziwą terenówką. Do wyboru mamy 5 trybów pracy skrzyni redukcyjnej (Select-Track): 2WD - jazda z napędem na tył; 4 Part Time - jazda z dołączonym napędem na przód i zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym; 4 Full Time - jazda z dołączonym napędem na przód i odblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym; N - Neutral - wiadomo; 4 LO - jazda z dołączonym napędem na tył i zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym i włączonym reduktorem o przełożeniu 2,72:1. Dodatkowo tylny most w większości przypadków wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego. Silnikowi nie brakuje mocy i momentu obrotowego. Przy nagłym przyspieszaniu odczujemy spory kickdown. Auto wyrywa spod świateł zostawiając wszystkich spóźnialskich w tyle co budzi zdziwienie nie jednej osoby. Po 4 sekundach osiąga prędkość 60 km/h, po 10 sekundach 100 km/h co jest świetnym wynikiem w tego typu segmencie aut. Jedynym minusem auta jest jego spore zapotrzebowanie na paliwo. AMC 242 R6 4.0L swoje wypić musi i tyle, szczególnie w jeździe miejskiej. Silnik bardzo dobrze znosi zagazowanie. Z mojej obserwacji wynika, że zużycie gazu względem benzyny to 25-30% więcej w litrach. Jak o każde auto o Jeep'a należy dbać, z tym że nie potrzebuje on wiele troski - wystarczy wymiana płynów eksploatacyjnych zgodnie z instrukcją.
4,9
~madziara
Jeep Cherokee II
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
Większość opini o VM to opinie negatywne. Mimo tego zdecydowalismy się na zakup disla. Większość z nich to sprowadzone graty, o które nikt nie dbał. I nie dziwie się, że mają tak złą opinię. O zadbany egzemplarz jest trudno. Osób, ktore naprawde znają się na tych silnikach jest bardzo mało. My trafiliśmy na egzemplarz, który potrzebował drobnych napraw eksploatacyjnych plus zrobienie zawieszenia. Lakier w 100 % oryginalny. Jesli chodzi o jazdę w terenie to robimy to dla zabawy i potrafimy odpuścic wiele rzeczy by o niego dbać, ale VM daje rade największym "Dzikom". Wiele osób, z którymi jezdziliśmy są w szoku, że tyle potrafi. Mamy nadzieję, że będziemy cieszyć się VM wiele lat.
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee II
10,8 – 17,1
l/100 km
9,1 – 9,9
l/100 km
14,0 – 19,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,5
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
JAZDA POZAMIEJSKA (TRASA) --- DK (droga krajowa) + DW (droga wojewódzka), prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., gdzie występują ograniczenia to zgodnie z ograniczeniem prędkości, jazda nocą, pusta droga, brak aut utrudniających jazdę. Spalanie wyniosło 14,23 L LPG / 100 km. JAZDA POZAMIEJSKA (TRASA) --- DK (droga krajowa) + DW (droga wojewódzka) + DP (droga powiatowa), prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., gdzie występują ograniczenia to zgodnie z ograniczeniem prędkości, jazda w dzień, normalny ruch, korki w miejscowościach. Spalanie wyniosło 16,51 L LPG / 100 km. JAZDA MIEJSKA (długie odcinki ok 30 km) --- obwodnice, w centrum to raczej pełzanie w korkach. Spalanie wyniosło 21,86 L LPG / 100 km. Spalanie wyznaczono na podstawie dystansu 900 km Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340.
16,4
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
JAZDA POZAMIEJSKA --- DK (droga krajowa) + obwodnica, prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., kilka manewrów wyprzedzania, jazda pod lekki wiatr o stałej prędkości 7 km/h, temp -3, opad śniegu. Tankowanie paliwa równo z korkiem. Spalanie wyniosło 9,9 L Pb / 100 km, co jest dla mnie dużym zaskoczeniem. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340. JAZDA MIEJSKA --- (100% miasto): jazda dynamiczna bez pełzania i podjeżdżania na najniższych obrotach itp, Ruszanie, hamowanie do zera, ruszanie, hamowanie do zera, itd. Warunki drogowe: zimno, sucho, bardzo krótkie odcinki 2-3 km, miasto zakorkowane. Spalanie w takich warunkach jedyne 28,2 L Pb / 100 km. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340.
21,6
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Typowa jazda miejska 60%, podmiejska 20% oraz polne drogi i bezdroża 20% to średnio 23,5 L LPG / 100 km (gaz zimowy). Trasa przy prędkości 100 km/h (2000 obrotów) 17,5 L LPG / 100 km (gaz zimowy). Instalacja gazu sekwencyjna, sterownik AC STAG Qmax Basic. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340. W jeździe typowo miejskiej potrzebujemy jeszcze ok. 1,1 litra Pb95 / 100 km do rozruchu silnika.

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Jeep Cherokee II