Szukaj

Informacje o Jaguar XJR III

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Auta sportowe
Powagosław
W swojej staromodności nie jest doskonały, ale w tej klasycznej, jaguarowskiej formie zaklęta jest piękna dusza. Od XJR wręcz bije dostojność i elegancja. Jednym się to podoba, innym nie. Ale szacunek wzbudza u wszystkich. ~Powagosław
Luzacjusz
Dla zwykłych śmiertelników XJR jest tym samym, czym jest droga whisky dla gości gustujących w gorzale. Wódka tańsza, lepiej wchodzi, a kac po niej mniejszy. Ale za każdym razem, gdy taki gość pije czystą, zastanawia się jak to jest dać się sponiewierać tą rudą wódą w fikuśnej butelce… ~Luzacjusz

Jaguar XJR III – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Jaguar XJR III

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Łukasz
Jaguar XJR III
Sedan 4.2 396KM 291kW
Najprzyjemniejszy samochód jaki miałem przyjemność użytkować! Wielka przyjemność z jazdy za sprawą niesamowicie elastycznego i mocnego silnika oraz pneumatycznego zawieszenia. Samochód zwracający na siebie uwagę swoją sylwetką i bardzo rzadko widywany na drogach, co dla mnie jest ogromnym atutem i jednym z kryteriów wyboru samochodu podczas poszukiwań. Żaden z konkurentów (Audi, BMW ani Mercedes) nie mogą się pochwalić takim indywidualizmem i rzadkością występowania jak Jaguar. Z częściami zamiennymi pomimo tego nie miałem problemów. Czasami trzeba było po prostu trochę poszukać.
3,9
~Robi
Jaguar XJR III
Sedan 4.2 396KM 291kW
Kolejny kot w moim garazu . Po prostu szybki i komfortowy latajacy dywan. Patrząc z zew ,można spodziewac sie duzego środka ,jednak tu auto nas zaskakuje , nie jest tak różowo. Bardzo wygodne fotele regulowane w 16 stanach ,łacznie z zagłowkami. Robisz kilkaset km i nie czujesz tego na plecach. zawieszenie reaguje na styl jazdy kierowcy ,kiedy sie toczysz jest miekko ,pływajaco ,kiedy dociskasz pedał gazu amorki sie utwardzaja i czujesz wieksza kontrole nad autem. cichy w srodku powyzej 200 km/h można spokojnie spać w srodku a jazde umilac sobie muzyka z 12 głosników. ups tu najwiekszy głosnik ma 4.2 litra .
4,2
~hiciu
Jaguar XJR III
Sedan 4.2 396KM 291kW
Nie bede rozpisywał się na temat zalet bo wg mnie samochód bez wątpienia nietuzinkowy. Wady: - skąplikowanie mechanizmów (przez to są nagminne problemy z mechanikami i elektromechanikami) - delikatne zawieszenie (samochód nie na nasze drogi) - duży koszt eksploatacji (paliwko trochę kosztuje do tego myjnia i inne \"niezbędne\" zabiegi to okrągła sumka w miesiącu) - wg mnie samochód raczej nie do użytku codziennego i wymagający posiadania garażu - inaczej kotek może być złośliwy - serwis autoryzowany to kpina (nagminne naciaganie kosztów napraw, od 200-500% narzutu na części zamienne, i jeszcze czas oczekiwania na częsci średnio 3 tygodnie...)
Średnie spalanie dla Jaguar XJR III
15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,7
Jaguar XJR III
Sedan 4.2 396KM 291kW
Dane samochodu, które nie zgadzają się z raportem. Nie są dostępne w polach wyboru: Silnik: to 4.2 V8 Supercharged Moc: 396KM Skrzynia: automat Samochodem po prostu się płynie i co chwilę trzeba zerkać na prędkościomierz. Chwila nieuwagi i wchodzisz w nadświetlną ;) A poważnie gaz jest bardzo miękki i nie ma żadnej bezwładności tzn. działa jak przepustnica w odrzutowcu - ile naciśniesz tyle jedziesz, momentalnie. Pomimo bycia sporą limuzyną mało jest samochodów, które mu mogą uciec spod świateł. Ponieważ z zewnątrz poza znaczkiem "R" mało szczegółów zdradza co w nim drzemie możliwa jest nawet pewna zabawa/złośliwość wobec stuningowanych "sportowców". Naciskasz dynamicznie gaz do połowy i samochód zostaje wystrzelony do przodu, gdy już ktoś cię dogania wciskasz do dechy uruchamiasz kickdown i niezależnie od prędkości dopiero wtedy wbija cię w fotel. W lusterku obserwujesz znikającego przeciwnika... Trochę wioska, ale co tam :) Jestem raczej spokojnym i rozsądnym kierowcą, ale samochód prowokuje i zdarza mi się czasem nadepnąć tylko dla czystej zabawy... Z drugiej strony jeśli tylko dmuchasz na pedał gazu jazda jest dostojna jak przystało na angielskiego gentlemana. Ceną za powyższe jest spalanie. W mieście nie udaje mi się zejść poniżej 20 (spokojna jazda). W trasie średni wynik 10-11.
11,2
Jaguar XJR III
Sedan 4.2 396KM 291kW
Jak na samochód segmentu F w dodatku w wersji "usportowionej" spalanie jest rewelacyjne (oczywiscie jak ktoś potrafi jeździć takim samochodem i panowac nad emocjami...lol). Ceny eksploatacji i napraw sa niestety już duże (jednak wbrew pozorą Jaguar nie jest droższy niż niemieckie F-ki). Problem to jedynie wiedza mechaników oraz konieczność szukania i pozyskiwania części samemu - autoryzowany serwis Jaguara to w Polsce jakieś nieporozumienie - jeśli ktoś się chociaż odrobinę nie zna na "samochodach" to ceny robią się koszmarne...
15,8
Jaguar XJR III
Sedan 4.2 396KM 291kW
Witam. Po pierwsze odnośnie mocy xjr. Tu jest przedział 296KM a xj-r mają więcej chyba od ok.363 do 420 KM w zależności od rocznika. Ja mam rzyjemność jeżdzić modelem z 2007r ok.400KM. Jak na tą masę i przyśpieszenie 5,2s do 100km/h to spalanie 98Pb jest rewelacyjne. Może byłoby dużo niższ ale uwierzcie mi tym autm nie można wolno jechać. Kotek poprostu prowokuje do szybkiej jazdy przedział 180-260KM/h. Trudno zachować zdrowy rozsądek. Jedynie co to stan dróg może ostudzić zapędy do takiej jazdy. Podróżowanie tym autem to bajka.Pozdrawiam
Jaguar XJR III