2-litrowy silnik benzynowy w potężnej limuzynie? To o dziwo może się sprawdzić. 240KM wystarczy to żwawego napędzania auta, choć trzeba przyznać, że motor lubi wysokie obroty. Następny silnik to już widlasta ósemka, która najlepiej pasuje do XJ. Ma genialny dźwięk i zapał do pracy już od najniższych obrotów. Co ciekawe - we flagowej limuzynie można mieć też diesla 3.0D. Może i nie brzmi jak benzynowe V8, jednak 275KM powoduje, że podczas wciskania pedału gazu w podłogę człowiekowi robi się po prostu słabo.
czytaj więcej
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie.
~Powagosław
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą.
~Luzacjusz
Maksymalny moment obrotowy680 Nm przy 5500-4000 obr/min
Montaż silnikaz przodu, podłużnie
Doładowanieturbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrząduDOHC
Liczba cylindrów8
Układ cylindrówwidlasty
Liczba zaworów32
Dodatkowe informacjeSilnik wyposażony jest w dwa kompresory szóstej generacji z systemem wirowym TVS. Kompaktowy kompresor typu Roots posiada sprężarkę o intensywnym profilu spiralnym podnoszącym termodynamiczną wydajność układu doładowania mechanicznego o 16 procent