Szukaj

Informacje o Jaguar XF II Sedan 2.0 i4D 180KM 132kW 2015-2020

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja modelu (oznaczenie wewnętrzne: X260). Stylistycznie Jaguar XF II jest rozwinięciem koncepcji swojego poprzednika, choć wygląd zewnętrzny przywołuje skojarzenia z mniejszym Jaguarem XE. Od technicznej strony auto jest całkowicie nową konstrukcją, będącą swoistym, ostatecznym zakończeniem koligacji marki z Fordem. Jaguar XF powstał na nowej platformie podłogowej iQ Modular Platform. Samochód zmniejszył też odrobinę swoje wymiary – od XF pierwszej generacji jest o 7 mm krótszy oraz 3 mm niższy.
czytaj więcej
Powagosław
Widać, że Jaguar dopiero pracuje nad swoim nowym stylem, który byłby godną kontynuacją złotej ery brytyjskiej marki. Te tradycje właśnie windują oczekiwania wobec kolejnych modeli Jaguara. Czy XF może im sprostać? Na pewno bardziej niż jego poprzednik. ~Powagosław
Luzacjusz
XF w końcu ma pazury, których brakowało pierwszej generacji tego modelu. Ale nigdy nie zrozumiem, dlaczego taka marka jak Jaguar musi kopiować własne pomysły. Podobieństwo do mniejszego XE zgrzyta jak, nomen omen, kocie pazury na szkle. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Daniel
Jaguar XF II
Sedan 2.0 i4D 180KM 132kW
Auto wygląda świetnie i wyróżnia się na tle niemieckich konkurentów. Wnętrze nie jest na poziomie Audi, nie jest też tak barokowe, jak w Mercedesie klasy E. Jakość jest ok (razi jedynie twarda obudowa tunelu środkowego). Fotele przednie - średnie. Ilość miejsca - znakomita. Przyjemność z jazdy - duża. W tej konfiguracji (diesel 2.0 180KM) nie jest to pocisk, ale jest wystarczająco żwawy, by nie narzekać (0-100km/h w 8,1 s). Auto prowadzi się bardzo przyjemnie, jest wygodne i sprawia całkiem dużo frajdy na zakrętach.
4,5
~Jakub T.
Jaguar XF II
Sedan 2.0 i4D 180KM 132kW
Czuć luksus i klasę jednak jak na taką markę jest dużo niedociągnięć, które nie powinny mieć miejsca. Spasowanie materiałów na wysokim poziomie. Jednakże po dłuższym zaznajomieniu się z samochodem wiem, że gdybym teraz go zamawiał, dobrałbym go z innymi elementami. Ale jeśli ktoś chce się wyróżnić spośród wielkiej Niemieckiej trójki, to myślę, że śmiało można pomyśleć nad tym samochodem. Technologicznie (większość jako wyposażenie dodatkowe) jest prawie taki sam. Jednak tutaj niestety jest dopłata za nazwę "Jaguar". Ale na ulicy robi niemałe wrażenie.
4,6
~Dawid
Jaguar XF II
Sedan 2.0 i4D 180KM 132kW
mały minusik za to że telefon na bluetooth czasami zawiesza system ale zdarza się bardzo rzadko i o dziwo tylko na moim telefonie, żony telefon nie zawiesza
Jaguar XF II Sedan